Na 7. PR teatru razkriti vsi triki in veščine

V torek je na Fakulteti za družbene vede potekal 7. PR teater, študentska konferenca o odnosih z javnostmi.

Objavljeno
17. november 2016 09.22
Vi. V.
Vi. V.

Ljubljana - PR teater je Študentska konferenca o odnosih z javnostmi, ki jo organizirajo člani Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi. Fakulteta za družbene vede na Univerzi v Ljubljani je v torek gostila 7. PR teater. Več kot 200 obiskovalcev je prisluhnilo številnim strokovnjakom, ki so skupaj z njimi stopili v cirkus komuniciranja. Istoimenski naslov - cirkus komuniciranja - letošnje konference nakazuje, da odnosi z javnostmi zahtevajo zelo opazno in premišljeno nastopanje, ki je ključno za svet komunikologov.

Z letošnjo temo je bilo področje komuniciranja in odnosov z javnostmi predstavljeno kot žongliranje med različnimi področji, delom in vlogami, ki jih komunikologi zasedajo. Cilj njihovega nastopa je vedno ta, da njihovo delo in ideje izstopajo ter so opazne v poplavi informacij.

V cirkus komuniciranja je najprej vstopil Grega Logar, projektni vodja iz digitalne agencije Coffee´N'Juice, ki je spregovoril o delu v mednarodnem okolju s popolnoma različnimi mednarodnimi naročniki in tako govoril o dobri komunikaciji »povsod po svetu«. Ob jutranji kavi je še zaupal: »Ključno je, da izberemo prava orodja za komuniciranje, in sicer glede na želje naročnikov in kupcev.«

Grega Logar. Foto: Rok Rakun

Naslednja predavateljica je bila Jana Lutovac Lah, strokovnjakinja za odnose z javnostmi in prva sodna izvedenka za medije v državi, ki je v svojem govoru izpostavila: »Upravljanje z informacijami, kreativnost in vodenje so ključne veščine dobrega komunikologa, ki se mora znajti v popolnoma različnih okoljih komuniciranja. Potrebno se je zavedati, kje si in na kateri poziciji delaš ter o čem lahko govoriš, ker tvoja beseda kot komunikatorja je drugače ovrednotena.«

Jana Lutovac Lah. Foto: Rok Rakun

Izzive, ki jih s seboj prinaša mednarodna komunikacija in spremembe v medijih, ki so to le še bolj zapletle ter spremenile v cirkus komuniciranja, nam je predstavil Philip Beekman, vodja oddelka za odnose z javnostmi na veleposlaništvu Združenih držav Amerike v Ljubljani. Nasvet Phillipa za bodoče podjetnike in komunikologe se glasi: »Ugotovi, kdo je tvoje občinstvo, ga dobro spoznaj, razišči in nato tudi pojdi do njega!«

Philip Beekman. Foto: Rok Rakun

Z »Naj vas nič ne ustavi« je govor začel Aljoša Bagola, partner in izvršni kreativni direktor na agenciji Pristop. Predstavil je, kako lahko oglaševanje prispeva k ozaveščanju družbe v dober namen. »Kot kreativec moraš zagotavljati ultimativen navdih in v vsakem trenutku pokazati magične rezultate,« in ob tem še mladim namenil spodbudne besede »Naj vas nič ne ustavi! Vedno delajte po osnovnih načelih: garaj, delaj napake, zmagaj, ponovi! To je recept, da postaneš uspešen in uživaš življenje.«

Aljoša Bagola. Foto: Rok Rakun

Nato je v cirkus komuniciranja vstopila Tina Cipot, vodja službe za korporativno komuniciranje v Lidl Slovenija, ki nam je razkrila, kako so pri njih z dobrim korporativnim komuniciranjem prišli iz navdiha do dobrega odnosa s svojimi kupci. »Uporabniki so naš navdih. Imamo transparentno komunikacijo, vedno iskreno povemo, kakšni smo, kaj se dogaja in svoje kupce nenehno sprašujemo, kaj si želijo in kaj potrebujejo,« je še dodala.

Tina Cipot. Foto: Rok Rakun

V drugem delu PR teatra so na okrogli mizi na temo PR v športu sodelovali Maja Mihalinec, letošnja udeleženka olimpijskih igrah, Maruša Mišmaš, vrhunska atletinja in kandidatka za Olimpijske igre 2016 in Aleš Hostnik, vodja projektov v agenciji Sport media focus d.o.o., njihov pogovor pa je povezoval Dare Rupar, športni novinar in komentator. Vsi gostje okrogle mize so se strinjali, da je danes zelo pomembno, da ima športnik svojo spletno stran, da doseže svojo ciljno publiko, navdušence, tvoje fene in pa tudi sponzorje. Zaključno misel okrogle mize je podal Aleš Hostnik z naslednjimi besedami »Ključna je vsebina, ne samo kje komuniciraš, pač pa kaj komuniciraš. To pa za sabo potegne tudi odgovornost, določeno stopnjo ažurnosti in skrb za ugled ter zanimanje sponzorjev. 

Okrogla miza. Foto: Rok Rakun

Kot naslednji predavatelj je v cirkus komuniciranja stopil Patrik Zupančič, lastnik in ustanovitelj podjetja Promo.fil, ki je govoril o žongliranju z različnimi orodji merchandisinga ter predstavil ‘merchandising', kaj to sploh je, in njegovo mesto v odnosih z javnostmi. »Merchandising pomeni zagotoviti pravo blago na pravo mesto, ob pravem času in na pravi način. Končni cilj merchandisinga je na eni strani zadovoljna stranka in ponoven nakup ter na drugi strani uspešen trgovec.«

Iz tujine sta nas pozdravila tudi dva tuja predavatelja. George Deriso, predstojnik katedre za podjetništvo na univerzi Kolorado v Boulderju, mentor in trener novih start-up podjetij, ki je govoril o pomembnosti komuniciranja v start-up okoljih in o veščinah, kako upravljati tovrstno okolje. Predstavil pa je tudi ključne ideje socialnega podjetništva in razložil, kako lahko trik podjetništva tudi reši probleme ljudi.

Kot drugi tuji govorec pa se nam je preko video prenosa pridružil Paweł Jezierski, vodja oddelka za korporativno komuniciranje Goodyear Dunlop Tires na Poljskem in v Ukrajini. Izpostavil je pomembnost komunikacije z različnimi javnostmi, razložil kako komunicirati v mednarodnem okolju ter pojasnil, kako vzdrževati dobre odnose, ki prinašajo poslovni uspeh. Paweł pravi: »Pri komuniciranju na spletu ne smemo pozabiti na oseben pristop k komunikaciji. Bodite zelo dinamični pri vsem kar počnete, iščite dinamične priložnosti in bodite pripravljeni na spremembe, saj so spremembe edina konstantna stvar«.

Cirkus komuniciranja je zaključila Katja Kresse, vodja oddelka za odnose z javnostmi in komuniciranje Bayer, ki je predstavila ozadje »farmacevtskega PR-ja«. Govorila je o težavnosti dobrega PR-ja v farmaciji, zaradi veliko omejitev, ki so tu prisotne. »Za komunikologa je zelo pomembno, da je pripravljen na učenje skozi celo življenje in da je hkrati fleksibilen, vsestranski ter multifunckionalen. Brez poznavanja vseh omejitev, lahko hitro zabredete v težave, saj pri oglaševanju farmacevtskih izdelkov veljajo zakonske omejitve tako za eksterno kot interno javnostjo.«

Karta Kresse. Foto: Rok Rakun

 

Vzporedno s programom sta potekali tudi dve delavnici, na katerih so obiskovalci imeli priložnost, da na praktičnih primerih nadgradijo svoje znanje o komuniciranju. Prvo je vodil Boštjan Romih, radijski in televizijski voditelj ter trener javnega nastopanja, ki je razkril sedem najpogostejših govorniških zadreg in podal učinkovite trike ter nasvete, kako jih reševati.

Drugo delavnico pa je vodila Maša Pavoković, gonilna sila prostora za druženje Ziferblat Ljubljana, koordinatorka Špil lige - Prve lige dijaških bendov v Kinu Šiška, vodja odnosov z javnostmi festivala Exit in vodja skupine Koala Voice. Maša je na delavnici predstavila raj za festivalske navdušence, razkrila trike za uspešno izpeljan Exit ter z udeleženci delila nasvete, kako se ob vsem tem v svojem delu kreativno udejstvovati. O komunikaciji je povedala naslednje: »Komuniciranje je priložnost za spoznavanje ljudi in širjenje obzorij, predvsem pa dotik informacije skrbno izbranega naslovnika.«