Nova obsesija ali Pokemon Go

Mobilni igri je uspelo doseči, da so se otroci in vsi ljubitelji igric (vsaj trenutno) odlepili od računalniških ekranov.

Objavljeno
12. julij 2016 11.58
pokemon
Betka Burger
Betka Burger

Tisti, ki vsakodnevno uporabljamo splet, nam prav gotovo ni ušla informacija o novi mobilni igri Pokemon Go, ki je postala najpopularnejša aplikacija na svetu. Instragram, twitter, tinder, snapchat in druga družbena omrežja so dobili novo konkurenco.

Pokemon pa ni novo ime, saj začetki te japonske blagovne znamke podjetja Nintendo segajo v leto 1996. Otroci 90. let in tudi drugi se zato spominjamo priljubljenih kart in plastičnih figuric. Pravzaprav gre za žepne pošasti, če bi Pokemon ali Pocket Monsters prevajali dobesedno. Pokemoni pa so se v svoji dvajsetletni zgodovini pojavljali v različnih oblikah. Najprej so bili videoigra za igralno konzolo Game Boy, kasneje so na trg prišle še knjige, igralne karte, igre, nastale pa so tudi risane serije ali anime. Danes pa je Pokemon Go v manj kot enem dnevu dosegel 50.000 uporabnikov in postal najpopularnejša mobilna igra.

Uporabniki lahko igro brezplačno naložijo na svoje mobilne naprave z operacijskima sistemoma iOS ali android. Pri nas igra še ni na voljo, vendar bo − glede na hitro večanje priljubljenosti − to mogoče zelo kmalu. Na spletni strani podjetja piše, da gre za »potovanje med resničnim in virtualnim svetom« oziroma iskanje navideznih bitij pokemonov v realnem svetu. To so naredili s pomočjo posebne platforme, na kateri so zgradili igro, uporabili resnične lokacije in tako dosegli, da lahko uporabniki več kot sto različnih vrst pošasti poiščejo v svoji okolici. Aplikacija nas tako, denimo, med sprehajanjem po parku opozori, da se v bližini skriva pokemon. Ko ga igralec najde, ga mora ujeti tako, da nanj vrže žogo. Cilj je zbrati čim več pokemonov. Ti se skrivajo na različnih lokacijah: v mestu, ob vodi, v naravi − glede na to, v kakšnih življenskih pogojih sicer ta pošast oziroma pokemon živi.

Aplikacija je zaživela v vseh oblikah: na spletnih portalih, kjer ljudje dajejo nasvete, ki bi jih uporabnik moral vedeti, preden začne igrati Pokemon Go, do tega, da je nekaj ljudi na svetu igra že tako obsedla, da že težko ločijo med resničnim in virtualnim svetom. O posledicah igranja računalniških igric se ob tolikih miljardah igric na različnih platformah mora govoriti. Proizvajalci seveda prodajajo pozitivne učinke, strokovnjaki pa v njih najdejo predvsem negativne. Oboje lahko najdemo tudi pri novi mobilni aplikaciji Pokemon Go, ki pa ima − po poročanju ljudi po svetu − vsaj ta pozitivni učinek, da uporabnike prisili, da več časa preživijo zunaj, pa čeprav v iskanju navideznih žepnih pošasti.

Mobilna igra je tako dosegla, da so se otroci in vsi ljubitelji igric (vsaj trenutno) odlepili od računalniških ekranov.