Podjetja hitijo kovati dobičke s Pokemon Go

Bo manija trajala najdlje do božiča? Za zdaj so privrženci pripravljeni kupovati igrače, mlečne napitke in tematske izlete.

Objavljeno
24. avgust 2016 14.38
Afp
Afp

Zaradi Pokemon Go milijoni ljudi po svetu hodijo po ulicah in lovijo virtualne pošasti. Podjetja, od lokalnih restavracij do multinacionalk, so zavohala dobiček. »Zelo dobro nam gre. V dveh tednih smo že četrtič naročili novo zalogo ljubkih igračk Pokemon,« je povedal prodajalec Corentin Flamand ter z očesom ošinil polico z majhnimi Pikačuji v trgovini Micromania v živahni pariški četrti Bastille.

Trgovska veriga ponuja skodelice, kape za bejzbol in številne druge izdelke, povezane z dvajsetletnico kultne japonske franšize. Upajo, da bodo lahko na račun številnih ljubiteljev igre za pametne telefone kovali še več dobička.

Plačilo za vabo

Poleg prodaje izdelkov vidijo mnoga podjetja velik potencial igre v tem, da pritegne množice ljudi v kraje, kamor jih klasični marketing ne bi pripeljal. Na določeno mesto jih namreč pritegne možnost, da v svojo zbirko dodajo novega Pokemona. Bari in restavracije od New Yorka do Sydneyja plačujejo za »vabe«, ki pritegnejo Pokemon na določen kraj. Lastniki lokalov upajo, da bodo tako privabili nove stranke. »Če imaš bar ali restavracijo in ne daš deset dolarjev na dan za vabe ter tega ne oznaniš javno, je s tabo nekaj narobe,« je na tvitu napisal nekdanji vodja igralnega oddelka pri Microsoftovem Xboxu Eric Neustadter.

Prizor iz Tajvana: na tisoče igralcev priljubljene igre išče eno od neobičajnih oz. redkih pošasti.



Pokecoins za dodatke

Strokovnjak za prodajo pri francoskem svetovalnem podjetju CA Com Phillippe Bonnasse je povedal, da lahko podjetja ustvarijo dobiček s tem, da se prikažejo, kakor da »so v koraku s časom in so 'kompatibilna s Pokemon Go'«. Nekatera podjetja v svojih nagradnih igrah podeljujejo pokecoins, valuto, s katero igralci kupujejo dodatke, ki jim pomagajo pri lovu na male pošasti.

Tu pa so tudi podjetja, ki dajejo Pokemone na svoje izdelke. Restavracija Maxwell’s v londonskem Covent Gardnu je začela prodajati novo različico svojega mlečnega napitka »freakshake«. Nanj je prilepila priljubljenega Squirtla, želvjega Pokemona. Na dan prodajo okoli 200 kozarcev tega napitka, svoje prihodke pa so povečali za 400 odstotkov. Poleg tega prodajajo še krof v obliki Pokeballa (s Pokeballom igralci lovijo male zverine). »Prodaja ne raste več, a je še vedno zelo dobra,« je povedal menedžer restavracije Lloyd Vaughey.

Nadomestni igralci

Taksi služba v Edinburghu ponuja po pavšalni ceni vožnjo do vsaj 50 Pokestops, kjer si lahko igralci naložijo nove Pokeballs. Od Barcelone pa do Mexico Cityja so vzniknili specializirani izleti za lovilce Pokemonov. Najbolj v skrajnost je šel start-up PokeWalk iz San Francisca, ki preveč zaposlenim igralcem ponuja profesionalce, ki z njihovim mobilnim telefonom namesto njih iščejo Pokemone. Podjetje Sensor Tracker, ki sledi dogajanju v panogi, ocenjuje, da je igra od začetka julija, ko je prišla na trg, prinesla različnim podjetjem okoli 200 milijonov evrov dobička.

Poleg prodaje izdelkov vidijo mnoga podjetja velik potencial igre v tem, da pritegne množice ljudi v kraje, kamor jih klasični marketing ne bi pripeljal. Foto: AFP

Aplikacijo Pokemon Go je mogoče brezplačno potegniti z interneta, a je treba plačati za razne dodatke, ki igralcem izboljšajo ulov. Za lastnike blagovne znamke pa je potencialna priložnost za zaslužek tudi komercialno partnerstvo z drugimi blagovnimi znamkami. Vendar se Pokemon Company, ki trži franšizo, za zdaj osredotoča le na promocijo igre. Pred kratkim je sklenila sponzorsko pogodbo zgolj z McDonaldsom, za njegove lokale na Japonskem. Pri McDonaldsu upajo, da bodo njihove restavracije, označene s »PokeStops« in »Gyms« (kjer se lahko igralci med sabo spopadejo in si naberejo zaloge), privabile več strank, saj na Japonskem McDonaldsove restavracije niso preveč priljubljene.

Razvijalec igre Niantic je na svoji spletni strani že povabil podjetja k tesnejšemu sodelovanju, kar bi utegnilo pomeniti, da bo v prihodnosti še več podobnih sponzorskih pogodb. »Glede partnerjev se bomo odločali v drugi fazi, izbor pa bo zelo selektiven,« je povedal predstavnik Pokemon Company.

Analitiki menijo,da bo na Japonskem in po svetu kavarne na račun lovcev na Pokemone ustvarjale dobiček, manj pa je možnosti za prodajalce izdelkov, povezanih z igro. foto: AFP

Lov na Ivana Groznega

Pokemon Go je v Rusiji še vedno uradno nedosegljiv, čeprav je na tisoče Rusov že našlo načine, kako naložiti igro. Odgovor ruskih oblasti na Pokemone je aplikacija Discover Moscow Photo, v kateri namesto rumenih japonskih pošasti nastopajo osebnosti iz ruske zgodovine, od modernizatorskega carja Petra Velikega do Napoleona, ki je leta 1812 za krajši čas zasedel Moskvo, pa kozmonavta Jurija Gagarina, pesnika Aleksandra Puškina in skladatelja Pjotra Čajkovskega, da o zloglasnem carju iz 16. stoletja Ivanu Groznem ne govorimo. Igralci jih lahko ujamejo na krajih, kjer so nekoč živeli in delali.

Le šestmesečna modna muha?

Na Japonskem nameravajo s pomočjo Pokemon Go tudi spodbujati turizem, še posebej na severovzhodu, kamor po katastrofalnem potresu leta 2011 ne zaide veliko turistov, ter v Kumamotu, na jugu države, ki ga je aprila prizadela vrsta rušilnih potresov. Japonska vlada je s podjetjem Niantic podpisala sporazum za postavitev PokeStops in Gyms v teh turistično neprivlačnih krajih. Izvzeli so le zaprto območje okoli uničene jedrske elektrarne Fukušima.

Analitiki menijo, da bodo na Japonskem in po svetu kavarne na račun lovcev na Pokemone ustvarjale dobiček, toda za prodajalce izdelkov, povezanih z igro, so možnosti omejene. Pereče vprašanje je tudi, ali se bo Pokemon Go obdržal ali pa bo zgolj modna muha, ki jo bomo kmalu pozabili. »Podjetja imajo čas med tremi in šestimi meseci oziroma do božiča, da na račun igre ustvarijo dobiček,« je povedal Yves Marin iz svetovalnega podjetja Waverstone. Upati je, da bo podjetjem uspelo osvojiti nove stranke, katerih zvestoba bo trajala dlje kakor pa modna manija.