Sedemmesečna princesa Charlotte že trendsetterka

Neznano špansko oblikovalko oblačil za dojenčke in malčke Margarito Pato Cid je izstrelila med zvezde britanska princeska Charlotte.

Objavljeno
10. december 2015 13.10
Saša Bojc
Saša Bojc
Kar nekaj modnih oblikovalcev oziroma proizvajalcev oblačil in modnih dodatkov je že skovalo dobiček in prepoznavnost zaradi tako imenovanega učinka vojvodinje cambriške Kate Middleton, v zadnjih dveh letih in pol pa tudi zaradi njenih otrok princa Georgea in princese Charlotte. Tisto, v kar so oblečeni (ali zgolj zaviti), namreč utegne postati najbolj ­iskani modni kos sezone.

Po objavah fotografij modni blogerji hitro izsledijo oblikovalce in znamke, hip zatem pa na njihove spletne naslove že dežujejo naročila z vseh koncev sveta. Za zadnji modni hit je poskrbela sedemmesečna princesa Charlotte Elizabeth Diana oziroma njeni starši, princ William in vojvodinja Kate, ko sta prejšnji teden prvič po njenem julijskem krstu z družinskega podeželskega posestva Anmer Haal na vzhodu Anglije v svet poslala dve novi fotografiji svoje dojenčice. Na obeh sedi v karirastem naslanjaču, v oblekici s cvetličnim vzorcem ter bledo rožnati jopici. Toda njena oprava je bila tudi za izurjene sledilce modnih trendov precej trd oreh, saj ni bila kreacija kakšnega modnega oblikovalca svetovnega slovesa.

Obleka za 29 evrov

Skrivnosti so prišli do dna v španski izdaji rumene revije Hola! (Hello!). Ko so zapisali, da so oblekico izdelali pri mali španski butični znamki m&h in da stane 29 evrov, so njeno avtorico, dotlej neznano 62-letno Španko Margarito Pato Cid, izstrelili med zvezde in zasuli z naročili. Kot je povedala za revijo, sploh ni vedela, da je v kateri od njenih trgovin kdo kaj kupil za kraljevo dete. »Ko sem fotografijo Charlotte prvič zagledala na straneh Hola!, sem pomislila: to je moja oblekica, moja oblekica! A kaj dela na njej?! Postala sem zelo živčna in zelo počaščena obenem. Mi smo samo majhno podjetje in vse skupaj se mi zdi, kot bi zadela na loteriji. Pa ne zaradi zaslužka, ampak ker je tako zelo neverjetno! Si predstavljate, da odprete revijo Hola! in zagledate eno svojih kreacij na britanski princesi?« je bila vzhičena Margarita Pato Cid, ki izbira tako materiale kot oblikuje oblačila in je bolj ali manj sama za vse. Kot je že takoj obljubila, zaradi povečanega povpraševanja ne bo dvignila cen. »Ne zanima me denar. Kar sem naredila in dobila iz tega, je povsem dovolj,« je bila slišati skromna.



Po objavi so razprodali enake oblekice v vseh njenih trgovinah, iz Anglije in ZDA pa so začela deževati naročila. Takšnega učinka ne bi mogla doseči niti najboljša oglaševalska agencija na svetu, je prepričana. »Ostalo mi je samo še deset metrov blaga, naročila pa dežujejo od vsepovsod, toda toliko blaga bo zadostovalo za največ 22 oblekic. Več ga tudi ni mogoče dobiti, saj so v tovarni v Valencii, kjer sem ga kupila, zagnali proizvodnjo tkanin za poletje 2016 in prihodnjo zimo,« je pred dnevi povedala za britanski The Telegraph in dodala, da ne ve, kako bodo zmogli zadostiti vsem željam kupcev. Poskušala je dobiti novo zalogo blaga, vendar za zdaj brez uspeha. Tudi sicer v njenih petih butikih visita le po dva enaka kosa iste velikosti, Charlottinih oblekic pa bo vsega skupaj izdelanih samo 60. Eno od njih so si pridobili (ali pa kupili) tudi pri reviji Hello! in jo na svojem spletnem portalu oglašujejo kot zadnjo kopijo, ki jo bodo podarili izžrebanemu bralcu kot zgodnje božično darilo. Obleka je zelo značilnega sloga in kroja za to znamko in je v celoti izdelana v Španiji; iz španskega blaga in sukancev.

Kupila varuška ali pa njena mama

Margarita Pato Cid je svoj prvi butik za dojenčke in malčke odprla leta 2009, od tedaj pa svojo mrežo razširila na pet poslovalnic; dve sta v španskem glavnem mestu Madridu. »Sem samo mama, ki je začela majhno podjetje, a po vsem tem mi je že veliko ljudi predlagalo, naj svojo šesto trgovino odprem v Londonu. Mislim, da je to preveč nora zamisel, saj so najemnine zelo visoke. Želela bi poslati kaj tudi princu Georgeu, majhno obleko z bermudkami,« je povedala za tisk.



Obleka je v Charlottino garderobo domnevno prišla iz trgovine m&h v Palencii po zaslugi njene španske varuške Marie Terese Turrion Borrallo ali njene mame, ki sta od tam doma. Mario Tereso Turrion Borrallo sta vojvoda in vojvodinja cambriška za varuško izbrala marca lani, z izbranega seznama, ki ga je pripravila njena matična šola, prestižna Norland College, kjer se izobražujejo varuške za delo v kraljevih družinah in družinah bogatašev. Maria Borrallo je prva tuja varuška, ki so ji zaupali skrb za britanska kraljeva potomca, zaposlena je za polni delovni čas in ima svojo sobo v Kensingtonski palači.

Prva je bila pletena kapica

Prvi kos, pletena volnena kapica klasičnega kroja, s katerim je Charlotte zasejala nakupovalno evforijo pri mladih starših, je bil prav tako darilo Borrallove. Varuškina mama, prav tako Maria Teresa, jo je kupila v butiku Irulea v San Sebastiánu v Španiji. A kot so razkrinkali mediji, so jo novorojenčici zavezali povsem narobe. Del, ki bi moral objeti obraz, bi moral biti spodnji rob ob vratu, je pozneje potrdila tudi Ayajo Villar, lastnica butika, ki deluje že od leta 1932.

V Kensingtonski palači sprva niso hoteli razkriti, kje so jo kupili, in so jo označili za zasebno zadevo, a že nekaj dni pozneje so v članku The Telegrapha objavili, da je bila kapica darilo varuškine mame, ki je poleg kapice v smetanovi barvi kupila še nekaj kosov iste barve: plašček, copatke, odejo in podlogo za v voziček. Paket pa je v London poslala mesec in pol pred princesinim rojstvom.

Tudi lastnici tega butika nista vedeli, da so bila oblačilca kupljena za potomko britanske kraljeve družine. »Ženska, ki jih je kupila, je bila zelo diskretna in ni nič izdala. Vse, kar je povedala, je bilo to, da ima hčer v Londonu. Zato sva bili potem popolnoma presenečeni in zelo počaščeni. Nekatere naše stranke so nas poklicale, da so na fotografijah videle novo članico britanske kraljeve družine, ki je nosila eno naših kapic, ko je odhajala iz porodnišnice,« sta povedali Suzana in Ayago Villar. Na spletni strani njune trgovine Irulea pa si je poslej pod naslovom Press »Charlotte Princess« mogoče ogledati, kateri mediji vse so poročali o tej novici oziroma kakšno odmevnost je dosegel ta kos oblačila. Seveda samo zato, ker je zaščitil kraljevo dojenčico.