Slovenske dobrote v veleblagovnici KaDeWe

Na berlinskih policah najdemo Hišo medu Božnar, Perger 1757, Lucifer in Berryshka, Celjske mesnine, Gea in vina.

Objavljeno
10. september 2015 18.24
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Vsak delovni dan in vsako soboto, včasih pa tudi v nedeljo, pri največji evropski veleblagovnici v Berlinu spustijo iz začetkov leta 1907 izvirajočo železno rešetko in v znamenito KaDeWe vstopijo prvi od tudi do 180.000 nakupovalcev. Do 19. septembra bodo lahko v delikatesnem šestem nadstropju poskušali in kupovali tudi slovenske izdelke.

Ni veliko dobrot, ki jih na več kot 60.000 kvadratnih metrih prodajnega prostora KaDeWe ne ponuja 2000 prodajalcev, o svoji najbolj znameniti luksuzni veleblagovnici radi verjamejo Berlinčani. Med njimi so v teh dneh tudi izbrani slovenski izdelki.

Pregrešno dobri

Hiša medu Božnar predstavlja med s cimetom, viljamovko, ingverjem, višnjevim sokom, rumom in čokolado, cvetni prah in med za starejše. Medenjake in žele bonbone ponuja Perger 1757, »edini evropski medičar in svečar s tradicijo iz leta 1757«. Ročno izdelane pralineje in drugo čokolado ponujajo pri čokoladnici Lucifer in podjetju ­Berryshka, ki iz naravnih sestavin združuje »pregrešno dobri sladkosti – alkohol in božansko čokolado«, kot sta zapisali slovenska veleposlanica v Nemčiji Marta Kos Marko in ekonomska svetovalka Greti Borojević, gonilni sili prve takšne predstavitve slovenskih izdelkov na nemškem trgu visokokakovostne prehrane in pijače. Pri pripravi sta sodelovala tudi Slovenska turistična organizacija in Spirit Slovenija.

»Zelo okusno je!« je ponudbo mesnih izdelkov Celjskih mesnin ocenil upokojenec Markus, ki je v KaDeWe prišel iz Švice: za številne tuje gurmane je sprehod po šestem nadstropju največje veleblagovnice celinske Evrope pač obvezen del obiska nemške prestolnice. Redno prihajajo tudi domačini in slovenske mesnine, med katerimi sta značilna kranjska klobasa in kraški pršut, je ta teden poskušal tudi upokojeni prodajalec Friedl z ženo Margaret. »Šla sva že jest v restavracijo v sedmem nadstropju, a sva se raje vrnila k slovenskim mesninam,« je povedal. Obiskovalci KaDeWe-ja lahko v teh dneh kupijo tudi naravne sokove podjetja Smodin in bučno olje tovarne Gea, ki od začetka (leta 1904) velja za eno najstarejših slovenskih oljarn. Piranske soline predstavljajo sol, pridobljeno po več kot 700 let starem postopku in s tradicionalnimi orodji. K naštetemu seveda sodijo tudi slovenska vina, ki jih v berlinskem KaDeWe-ju tokrat ponujajo Vinska klet Goriška Brda, Radgonske gorice in Vipava 1894.

Kot vedno pri takšnih predstavitvah so si pridržali zadnjo besedo pristojni iz znamenite berlinske veleblagovnice. »Zelo smo veseli, da je naša gostja Slovenija, saj je vsaj pri živilih za nemške potrošnike precej neznana,« je povedal vodja prodaje oddelka KaDeWe za hrano Renaud Chapuisat-Delacour. »Celo sam je nisem poznal, čeprav sem veliko potoval po vzhodni Evropi, in sem zelo presenečen nad raznovrstnostjo in kakovostjo izdelkov.«

Pri takšnih predstavitvah sta pomembna raznovrstnost pa tudi prikaz tradicionalnih specialitet neke države. »Prizadevali smo si dobiti tradicionalne izdelke, ki imajo zgodovino, saj potrošniki radi izvedo več o tem.« Zelo pomemben se jim zdi tudi videz in še posebno sodobna embalaža. Po vseh teh kriterijih ter po zanimanju kupcev bodo na koncu presodili, ali bodo kakšnega od razstavljenih izdelkov uvrstili v stalno ponudbo.

Od predstavitve luksemburških dobrot tako strankam ponujajo njihovo majonezo in gorčico, belgijsko pecivo in vrsto ameriških izdelkov. »Takšne akcije so dobre, saj končnim potrošnikom ponujajo prvi stik, zato jim tudi pripovedujemo zgodbe,« je povedal Renaud Chapuisat-Delacour. »Tako stranka ostane dlje pri proizvodu in se bolj zanima zanj, s takšno čustveno povezavo pa ga po mojem prepričanju tudi raje kupi.« Pri manj znanih izdelkih je pomembna tudi cena: stranke rade poskusijo, a le, če jim zato ni treba izprazniti denarnice.

Nemški trg

Slovenci seveda nadvse cenimo naše prehrambne izdelke, toda kako naj o njihovi kakovosti prepričamo druge? »Pri nekaterih proizvodih je težko. Ko govorimo o medenjakih, ne pomislimo najprej na Slovenijo, ampak morda na nemški Nürnberg ali Avstrijo. Treba je izbrati proizvode, pri katerih imate najmanj konkurence, in potem delati zelo profesionalno. Treba je biti tako naravnan, da lahko proizvod ponudimo vsakič, ko se pojavi povpraševanje,« je povedal visoki predstavnik KaDeWe-ja. »Nemški trg prehrambnih in kulinaričnih izdelkov je zahteven, a hkrati ponuja veliko možnosti, saj si Nemci želijo vedno nekaj novega, kar je lahko za slovenske proizvajalce, ki na splošno tukaj niso znani, velika priložnost,« je priporočila tudi slovenska veleposlanica Marta Kos Marko. »Naše dosedanje izkušnje kažejo, da je treba biti potrpežljiv, z eno samo akcijo/predstavitvijo ni storjeno praktično nič. Treba je najti distributerja, saj neposredno uspejo le redki, v večjih trgovskih verigah je treba celo plačati, da postanete zgolj 'kandidat' za dobavitelja. Pri nišnih proizvodih višjega cenovnega razreda pa ne pozabite na odlično embalažo.«

Pri likerjih podjetja Berryshka je študent Hans omahoval med borovničevim in orehovim. »Vse je treba poskusiti!« je povedal.