Svet so ljudje: Denar na čevljih se umaže, v banki pa ne

Komaj 32-letna ameriška podjetnica pozna miselni trik, ki ji pomaga, da ne zapravlja denarja za čevlje in obleko.

Objavljeno
27. maj 2016 18.02
NEW YORK, NY - OCTOBER 30: Nasty Gal CEO Sophia Amoruso attends Marie Claire's Power Women Lunch Presented By L'Oreal Paris on October 30, 2013 in New York City. (Photo by Astrid Stawiarz/Getty Images for Marie Claire)
L. P.
L. P.
»Ko ste v skušnjavi, da bi kupile nov par čevljev, četudi samo za 20 dolarjev, pomislite, da bodo že po prvem sprehodu skozi mesto umazani in brez sijaja. S tem umažete tudi svoj denar, zato je bolje, da je v banki, kjer ostane čist.«

Paradoksalno pri tej izjavi je, da je njena avtorica mlada in bogata podjetnica Sophia Amoruso, ustanoviteljica trgovske družbe Nasty Gal, specializirane za prodajo modnih oblačil, obutve in dodatkov za mlade ženske. Njeno podjetje je v kratkem času preseglo sto milijonov dolarjev letnega prometa, zato je njena zgodba lahko navdih za veliko mladih podjetnic, piše ameriški novičarski portal Business Insider.

Prvi milijon dolarjev je Sophia je hitro zaslužila, in sicer tako, da je prek Ebaya prodajala rabljene in »vintage« obleke, celoten zaslužek pa je takoj vložila v Nasty Gal, ki ima sedež v Los Angelesu. Njena trgovska veriga ima po desetih letih poslovanja več kot pol milijona zvestih kupcev v 60 državah sveta, revija INC Magazine pa jo je razglasila za najhitreje rastočega trgovca. Škodil ji ni niti škandal, ko je odpustila desetino zaposlenih v Nasty Galu, med 19 odpuščenimi pa so bile tudi nosečnice.

V knjigi Girlboss (Šefinja), ki jo je nedavno izdala 32-letna Sophia, opisuje, kako ji je prihranjena značilna ženska dilema – Kupovati obleke in čevlje ali ne? – ker za to sploh nima časa. »Če ves svoj čas porabiš za služenje denarja, potem ti ga ne ostane nič za zapravljanje,« je zapisala Amorusova. In dodala, da pa ji ni škoda časa, ko najema nove ljudi, kajti s sposobnimi zaposlenim lahko tudi največ prihrani.