Zgoraj bazen, spodaj Ljubljana

V prvi petzvezdnični hotel v Ljubljani je prva rezervacija prispela iz ZDA, druga iz Slovenije.

Objavljeno
04. avgust 2017 17.03
Saša Bojc
Saša Bojc

Pred najvišjo stolpnico v središču prestolnice, 85-metrskim petzvezdničnim hotelom Intercontinental in predvsem v njem je kot v mravljišču. Delavci najrazličnejših poklicev dan in noč hitijo, čistijo, nameščajo stole in preproge, pogrinjajo postelje, sadijo rastlinje, zaposleni pa vadijo, da bodo svoje goste pričakali pripravljeni, kot je le mogoče brezhibno.

»Čeprav smo odprtje načrtovali že za 15. avgusta in smo prejšnji teden za to dobili tudi blagoslov vodstva verige Intercontinental Hotels Group, smo se odločili, da si vzamemo še teden dni, da bomo stoodstotno pripravljeni,« je odlog odprtja, ki bo tako med 20. in 24. avgustom, pojasnil direktor hotela Miloš Cerović, sicer nekdanji plavalec in član ameriške reprezentance na olimpijskih igrah v Sydneyju leta 2000, skupinici novinarjev na prvem neuradnem ogledu nove ljubljanske znamenitosti. Vzrok za to je bil obisk svetovalca in kreatorja koncepta restavracije B, Italijana Alfreda Russa (pogovor z njim si lahko preberete v današnji prilogi Odprta kuhinja).

 



Večje od 40 kvadratnih metrov

Pritličje že pozdravlja z velikimi naslanjači organskih oblik v medeni barvi, ki se vklapljajo v sodobno zasnovo s črnimi detajli, dvig v 18. nadstropje, tokrat še s tovornim dvigalom, v pičlih šestih sekundah pa je odprl pogled v to, s čimer se ponašajo le zgradbe, ki segajo višje pod nebo – zavidljiv razgled na mesto. Tako rekoč med Nebotičnikom, Ljubljanskim gradom, Delovo stolpnico z gorato veduto ter ozelenelim Rožnikom goste pričaka črn bazen z ležalniki za počitek po ležernem plavanju proti toku.

»Naša definicija prestiža je udobje. V naš hotel gost pride, ker se dobro počuti, čeprav še sam ne ve, zakaj. Smo pionirji sodobnega luksuza na trgu in kar nekaj stvari na novo predstavljamo Ljubljani. Naše sobe so večje od 40 kvadratnih metrov, kar je precej več od slovenskega povprečja, udobje pa veča cel kup tehničnih rešitev, ki bodo poslovnežem ali počitnikarjem olajšale bivanje. Čeprav si bodo dneve popestrili z doživetji, denimo na Bledu, ob morju ali na katerem drugem koncu Slovenije, se bodo zvečer vrnili sem, v bazo, saj vedo, kaj lahko pričakujejo od hotela priznane hotelske verige,« je povedala direktorica prodaje in trženja Saša Zor.

Novo mestno srečevališče

Ker hočejo, da bi hotel postal tudi priljubljeno mestno srečevališče, novi ljubljanski hotspot, je kar nekaj storitev namenjenih Ljubljančanom oziroma zunanjim gostom. Ena od njih je prav bazen s centrom dobrega počutja, savnami in fitnesom v 18. nadstropju, tu so še restavracija in bar s panoramsko teraso dve nadstropji više, dnevni bar in kavarna v pritličju ter konferenčne dvorane za najrazličnejše dogodke. »Želimo si postati stalnica v urnikih Ljubljančanov, ne glede na to, ali bodo prišli v naš velnes ob koncu tedna ali na poslovno kosilo med tednom. Zanimanje je že zdaj precejšnje, kar le potrjuje, da Ljubljana potrebuje presti??en hotel te ravni,« je prepričano zatrdila Zorova.

 



Konec julija so že prejeli prve rezervacije, kot prvi pa se je v zgodovino hotela vpisal Američan, član njihovega programa zvestobe, ki šteje sto milijonov članov. Američan je prehitel Slovenca, prav tako zvesta člana verige Intercontinental, ki sta se želela vpisati pod prvo rezervacijo, kar štejejo za izkaz podpore tudi med lokalnim prebivalstvom. Prva organizirana skupina gostov bo njihove storitve preizkusila 1. septembra. Za dobro počutje bo letos skrbelo 114 zaposlenih, od tega skoraj polovica strežnega in kuhinjskega osebja, večina je Slovencev. »Prav to, da ekipo sestavljajo domačini in tujci, je naša prednost. Vsi zaposleni smo se intenzivno urili vsaj sedem tednov pod vodstvom tako zunanjih strokovnjakov kot kolegov iz drugih hotelov znotraj verige ali pa smo naše zaposlene napotili k njim.«

Znotraj številnih omejitev

Pa preidimo k številkam, ki opisujejo trenutno najsodobnejši hotel pri nas: 20-nadstropni hotel, ki se je iz velikanske gradbene jame dvignil v 19 mesecih, je gradilo 300 delavcev, v 42 milijonov evrov vredno investicijo pa so med drugim vgradili 2000 ton železa in 8700 kvadratnih metrov stekla. Hotelski stolp se ponaša s 165 sobami, od tega je 14 apartmajev in en predsedniški apartma. Ta je v 19. nadstropju, meri 160 kvadratnih metrov in bo ponujal najbolj prestižno nastanitev v Ljubljani; s kaminom, savno, prostorno dnevno sobo s knjižnico, dvema spalnicama in dvema kopalnicama. Hotel ima tudi pet večnamenskih konferenčnih dvoran oziroma prireditvenih prostorov, med katerimi je največja Emona v minus drugem nadstropju, ki lahko sprejme 300 oseb. V kleti je urejena garaža, zato se gostje lahko pripeljejo tako rekoč do hotelskih vrat.

Tako pod zunanjo podobo najvišje stolpnice v ljubljanskem mestnem središču – višje od nje, a le štiri metre, se dviga Kristalna palača v BTC – kot pod razporeditev hotelskega programa, to je določitev, kje bodo sobe, konferenčne dvorane in vse preostalo, so se podpisali arhitekti ljubljanskega biroja Ofis. A kot je povedala vodja biroja Špela Videčnik, so bili pri načrtovanju precej omejeni, saj je bil volumen hotela zelo jasno opredeljen že v prostorskem načrtu. Določen je bil tako v odnosu do Miheličeve stolpnice S2, s katero sta ločena za meter in pol, kot do Mihevčevega Kozolca v horizontalni smeri proti mestnemu središču. Prav zato je spodnji del hotela umaknjen v ulično linijo Kozolca, više zgoraj pa je širši oziroma ima previs. »Omejeni smo bili tudi z zahtevami naročnika, saj imajo hoteli v verigi Intercontinental predpisano marsikaj: od velikosti sob in razmerja s pripadajočimi servisnimi prostori do števila dvigal in podobno. Največ razmisleka je od nas zahteval zelo majhen tloris vhodnega lobbyja, ki pa smo ga navidezno povečali tako, da smo ga zasnovali kot trietažen prostor, ki se izteče v zimski vrt s kavarno, kamor bodo lahko zahajali tudi Ljubljančani,« je povedala sogovornica. Tam bodo zlasti tisti, ki bodo posedeli ob kavi, bržkone opazili velike betonske konzole, ki nosijo vso težo stavbe in so jih arhitekti nalašč pustili vidne.

V sožitju s sosedami

Prav protipotresna in požarna varnost, zlasti slednja je po zahtevah Intercontinentala še strožja od evropske zakonodaje, dodaja Špela Videčnik, sta bila še dodatna dejavnika, ki sta določala tudi arhitekturne rešitve. Avtorski podpis Ofis arhitektov pa se kaže predvsem v odločitvi, da najvišja stolpnica v središču Ljubljane ne bo v oči bodeča arhitekturna ikona, temveč da bodo njen videz uskladili z najbližjimi sosedami oziroma funkcionalističnim značajem Bavarskega dvora iz 50. let prejšnjega stoletja. Zato so se odločili za podobne horizontale, kot jih imajo sosednje stavbe, fasado pa omehčali s »čipko« oziroma črnimi potiski, tradicionalnimi slovenskimi vzorci z vezenin, ki se menjavajo po etažah. Za notranjo opremo prostorov so bili pristojni v drugem biroju, ki ga vodstvo hotela ne želi razkriti. Povedali so le, da gre za biro iz tujine, ki opremlja tudi druge Intercontinentalove hotele po svetu, zato so se pri opremi prostorov ravnali po njihovi ustaljeni barvni paleti. Medtem ko pritličje v goste vabi v črno-bakreni kombinaciji, bo restavracija opremljena v zamolkih hladnih tonih od sivkino vijoličaste do mentolno zelene s precej črne.

 


In cene? Govorijo le o tistih, pri katerih se njihovo udobje šele začenja. »Od 170 evrov za prenočitev z zajtrkom na osebo v nizki sezoni. Cene bomo prilagajali sezoni oziroma povpraševanju, pomembnim dogodkom v Ljubljani, zasedenosti hotela ...« je naštela direktorica prodaje Saša Zor. Poleg splošnih kazalcev, o katerih smo poročali te dni – Ljubljana je v prvem polletju naštela 600.000 prenočitev, skoraj 67 odstotkov gostov v Sloveniji pa prespi v hotelih – v njihov prid govorijo tudi ugotovitve iz njihove študije. Gostje z določenih trgov si želijo nastanitve s petimi zvezdicami in mednarodno priznano verigo, ki jim zbuja varnost oziroma predvidljivost. To visoko cenijo zlasti Američani, ki po besedah Zorove prav zaradi pomanjkanja take nastanitve Ljubljane niso uvrščali med svoje počitniške cilje. Zdaj si na Slovenski 59 poleg Američanov obetajo obisk poslovnežev in počitnikarjev iz sosednjih držav, prav tako Francije, Velike Britanije, Beneluksa in Srbije, večinoma pa iz mest, ki so letalsko dobro povezana z Ljubljano oziroma je od tam še sprejemljiva vožnja z avtomobilom. Gostje pa si bodo Ljubljano oziroma svoj začasni naslov v njej med drugim zapomnili po vonju. Tudi za ljubljanski hotel Intercontinental so posebej zamešali svojo vonjavo z medenim poudarkom, še enega od elementov, ki goste prestižnih hotelov navdaja z zaupanjem in jih pomirja s predvidljivim.