Zajtrk pri Tiffanyju šestinpetdeset let kasneje

Tiffany & Co. je poenostavil in skomercializiral zajtrkovanje pri Tiffanyju.

V. S.
pet, 01.12.2017, 20:00

V začetni sceni Zajtrka pri Tiffanyju Holly Golightly, ki jo igra Audrey Hepburn, v črni obleki, z biserno ogrlico in sončnimi očali jé rogljiček in srka kavo pred izložbo draguljarne na Peti aveniji. Če bi počakala 56 let, bi lahko vstopila in naročila kapučino.

Nekateri filmski prizori so ikonični, svoj pomen v enciklopedijah popularne kulture ohranijo še po več desetletjih. Kot na primer ljubka Audrey Hepburn, ki si ogleduje newyorško izložbo z dragulji v filmu Zajtrk pri Tiffanyju iz leta 1961.

Filmska junakinja Holly, ki izstopa iz rumenega taksija na Peti aveniji s kavo in rogljičkom v roki ter z glasbo Henryja Mancinija in Johnnyja Mercerja Moon River v ozadju, je ena najbolj znanih stvaritev pisatelja Trumana Capoteja. Draguljarna Tiffany & Co. pa ima od leta 1873 najbolj ikoničen status v mestu. Doslej ni bila prostor, kjer bi človek lahko zajtrkoval. Pred kratkim se je to spremenilo, ob znani trgovini na vogalu Pete avenije in 57. ulice so odprli Blue Box Café. Tiffany je poenostavil in skomercializiral zajtrkovanje pri Tiffanyju.

Dolg jedilni list

Restavracija je v četrtem nadstropju imenitne stavbe, v kateri domuje trgovina, zelo izstopa njen specifični dekor: interier je svetel, odprt prostor v prepoznavni svetlomodri barvi, takšni, kot so svetlomodre škatlice z belo svileno pentljo, že dolgo zaščitni znak izdelkov draguljarske hiše. Za 29 dolarjev postrežejo z »zajtrkom pri Tiffanyju«: kavo oziroma čajem, francoskim rogljičkom, sezonskim sadjem, vafljem, jajci z tartufi in toastom z avokadom ali pa z dimljenim lososom. Jedilni list je dolg, naročiti je mogoče od sendvičev in solat prek jastoga iz Maina do sladic in kolačkov. Medtem ko ima draguljarna Tiffany zadnje čase nekoliko zmanjšano prodajo, se pred novoodprtim lokalom vijejo dolge vrste, ljudje hočejo v kavarno za vsako ceno. Tik po odprtju v začetku novembra je bilo na mizo treba čakati dve uri.


Jedilni list je dolg, naročiti je mogoče od sendvičev in solat prek jastoga iz Maina do sladic in kolačkov. Foto: Reuters

V času, ko številne tradicionalne trgovine izgubljajo kupce, ki kupujejo po spletu, se številni osredotočajo na »kultiviranje izkušnje«, piše New York Times. Nova restavracija Tiffanyja je prvi veliki projekt umetniškega vodje Reeda Krakoffa, v renovirani trgovini je tudi razstavni prostor luksuznih izdelkov za dom, med drugim loparjev za pingpong iz orehovine in obdelanih s tifanijevsko modrim usnjem in papirnatih kozarčkov z njihovim emblemom. Tiffany je pred kratkim na Manhattnu odprl trgovino s konceptom v Rockefellerjevem centru in načrtuje še eno.

Prijavi sovražni govor