Enomesečni spektakel priložnost tudi za slovenske gostince

Gostinci pričakujejo do 50 odstotkov več gostov. Licenca za predvajanje televizijskih prenosov v lokalih in pred njimi ni potrebna.
Objavljeno
14. junij 2018 07.24
Posodobljeno
14. junij 2018 07.27
Takole so slovenski navijači v enem od ljubljanskih lokalov navijali za nogometno reprezentanco na SP leta 2010 v Južni Afriki. Letos bo evforija manjša, saj na mundialu ni slovenske vrste. FOTO: Voranc Vogel
Ljubljana – Resda nogometna evforija v Sloveniji ne bo tolikšna, kot bi bila, če bi na mundialu v Rusiji igrala slovenska reprezentanca, a kljub temu bo val velikega spektakla zajel naše prostore, predvsem ljubitelje žoge in priložnostne gledalce največjih športnih dogodkov. Številni lokali bodo izkoristili enomesečno priložnost in s televizijskimi prenosi tekem privabljali obiskovalce.

Enomesečni spektakel bodo prenašali na drugem programu Televizije Slovenija. Ta bo pripravila 180 ur programa. Gledalci bodo lahko spremljali vseh 64 tekem, od tega jih bo 56 v neposrednem prenosu, pospremilo jih bo šest komentatorjev. Analizo in zgodbe bodo predstavljali vsak dan v studijskem programu. Na prizorišču bodo imeli novinarja in dopisnico.
 

V Lepi žogi bodo okrepili strežbo


Dvoboje bodo na platnih in televizijskih ekranih prenašali tudi številni gostinci po vsej državi. V športnem baru Lepa žoga v Ljubljani pravijo, da lokal ob vsakem prvenstvu zaživi v polnem žaru. »Lepa žoga živi od prvenstva do prvenstva. Posebnih priprav nimamo, ker smo vseskozi že pripravljeni. Imamo deset ekranov in ekran velikan, tekme je mogoče gledati v lokalu in na vrtu. Dodatne ponudbe je veliko, obiskovalci si bodo lahko v razporede tekem zapisovali rezultate. Pričakujemo, da si bo začetek mundiala ogledalo veliko gostov, nato bo evforija padla, z osmino finala bo spet rastla,« je povedal Žiga Födransperg. Zaradi povečanega obsega dela bodo okrepili strežbo. »Če koga zanima delo med SP v Lepi žogi, je dobrodošel!« je pozval sogovornik.


Vsak spije dve pivi


V Hiši športa bodo prav tako prenašali tekme v lokalu in na vrtu. Ker bo za veliki ekran presvetlo, bodo tekme predvajali na TV-ekranih. »Ker so zgodaj na sporedu, sem prepričan sem, da bo manj obiska. Večerne so bolj aktualne, takrat pričakujemo za 50 odstotkov večji obisk,« je povedal vodja službe Roman Kolar.

V lokalu Marpurgi v Mariboru imajo za vsako prvenstvo veliko platno. »Kadar igra NK Maribor, se promet zvečer poveča za približno 30 odstotkov. Pride 30 do 40 ljudi, vsak spije dve pivi. Pričakujem, da se bo obisk med SP povečal za 10 odstotkov,« je razkril Marjan Kodrič.

Pri RTV Slovenija smo povprašali, kako je s televizijskimi pravicami pri javnem predvajanju prenosov v sklopu gostinskih lokalov na prostem. Področje ureja Svetovna nogometna zveza, so pojasnili iz službe za komuniciranje. »Predvajanje v lokalih je po pravilih Fife nekomercialno, zanj se ne plačuje pristojbina, le v primerih komercialnega izkoriščanja. Licenco je treba pridobiti v primeru pobiranja vstopnine ali drugega plačila za ogled tekme v lokalu; sponzorstva dogodka javnega predvajanja; druge možnosti javnega spremljanja dogodka, ki bi prinašala komercialno korist. Licenca ni potrebna, če gre za nekomercialno javno predvajanje in se pričakuje manjši obisk od 5000 ljudi. Uporablja pa se lahko izključno televizijski signal RTV Slovenija,« so zapisali v odgovoru.