Ali bo Stoner snedel besedo, je vprašanje za milijon $

Motociklizem: Avstralec Casey Stoner po skoraj štirih letih spet med elito.

Objavljeno
04. februar 2016 21.13
T. V.
T. V.

Ljubljana – Še poldrugi mesec loči motoriste od začetka nove sezone za SP, uvodna testiranja v Sepangu pa so v ospredje vnovič postavila vprašanje, ali bo katera od največjih motociklističnih hiš premogla dovolj argumentov, da na dirkališča vrne Caseyja Stonerja. Prah je dvignil sam, ko je v Maleziji pustil izjemen vtis na ducatiju.

Odveč so bila ugibanja, kako zarjaveli so njegovi udi, medtem ko je štiri leta užival v motociklističnem brezdelju in se posvečal ribolovu v domači Avstraliji. Potem ko se je jeseni poslovil od Honde, kateri je od konca kariere občasno še pomagal pri razvoju motorja in s tem dražil vse, ki bi si želeli njegovo tekmovalno vrnitev, se je vrnil k Ducatiju, s katerim je leta 2007 osvojil svoj prvi naslov svetovnega prvaka. Na vsak njegov premik se je motociklistični svet odzval z velikim vznemirjenjem, a je 30-letnik vztrajal pri tem, da ga dirke ne mikajo več, motorji pač, in da se z Jorgejem Lorenzom, Valentinom Rossijem in Marcom Marquezom ne bo več meril za točke v SP. A odločitev, da ta teden v Sepangu nastopi na glavnem testiranju sezone, je zmedla vse, ob njegovem izplenu pa nato niso ostali ravnodušni niti njegovi šefi.

Stoner je namreč štiri leta po upokojitvi na dveh od treh preizkusov končal kot peti in deveti, predvsem pa zadnji dan kot najboljši dirkač Ducatija, za katerega sta Andrea Dovizioso in Andrea Ianonne lani zbrala osem uvrstitev na zmagovalni oder. In to potem, ko se na tej ravni ni preizkusil kar slaba štiri leta. »Telesno se ta čas počutim odlično, a vem, da bo že po prespani noči vse drugače. To je bilo izredno testiranje, ne le zaradi dobrega dela vse ekipe, ampak zato, ker sem nemudoma ujel visoko hitrost,« je v Maleziji razlagal Stoner, ki bi ga bilo zanimivo videti tudi na naslednjem testiranju med 17. in 19. t. m. v njegovem Phillip Islandu. A potem, ko je bil tam med letoma 2007 in 2012 nepremagljiv na dirki za SP in si z Valentinom Rossijem deli največje število zmag na tem dirkališču (6), so pri Ducatiju že zatrdili, da ga v tej vlogi ne bo več mogoče videti.

»Ne, ne nameravam spet dirkati, moja vloga se je spremenila. Nisem inženir, a tokrat sem kot testni dirkač prevzel to vlogo. Večina dirkačev se namreč ozira na lastne kariere in želijo osebno napredovati, pri tem zanemarijo moštvo kot celoto, sam pa se zdaj lahko ukvarjam z vsako malenkostjo posebej pri motorju in iščem odgovore na vprašanja, zakaj je do nečesa prišlo ali zakaj ni, in kako bi to spremenili. Res bi rad videl, da Ducati napreduje. Če se moje življenje ne bi vrtelo okoli dirkanja, bi se zagotovo izšolal za inženirja, zato se izziva, ki so mi ga ponudili v Italiji, resnično veselim,« je Stoner tudi tokrat prijazno, a odločno zavrnil možnost vrnitve na dirke za SP, četudi ga leta, letos oktobra jih bo dopolnil 31, še ne omejujejo.

Zanimivo so se odzvali tudi njegovi nekdanji tekmeci. »Najboljši Ducatijev dirkač?! Ni slabo po letih ribarjenja. Očitno je, da ima rad malezijsko prizorišče, bilo je njegovo najljubše med kariero. Vsi smo imeli zdaj priložnost videti, da sta njegova hitrost in talent še vedno živa,« se je na »vrnitev« nekdanjega izzivalca ozrl svetovni prvak Jorge Lorenzo, sicer prvo ime testiranj v Sepangu, edini je krog odpeljal pod dvema minutama. Da je dosegel izjemen čas, mu je ob tem priznal tudi moštveni tekmec Valentino Rossi, s katerim sta lani do konca bila bitko za vrh SP. Yamaha je nasploh dobro preživela zimo in tudi pripravljalno obdobje začela v slogu moštva, ki si lasti zadnji konstruktorski naslov. Lorenzo in Rossi sta bila namreč vodilna tako prvi kot zadnji dan testiranj, šele nato so se izmenjavali zasledovalci z Marquezom, Danilom Pedroso in Hectorjem Barbero na čelu.

Za napovedi, kakšna bo razporeditev moči v sezoni, je za zdaj sicer še prezgodaj, a ker leto 2016 prinaša nekaj novosti, med drugim skupno elektroniko in novega opremljevalca gum, bodo vsekakor v ospredju tisti, ki se bodo novim okoliščinam najbolje prilagodili. Lorenzo je že zatrdil, da se na novih Michelinovih gumah dobro počuti in za Avstralijo napovedal celo boljšo predstavo. »Zadnje dni sem bil namreč bolan, zato bom šele na Phillip Islandu poskusil opraviti tudi simulacijo dirke,« pravi Španec, ki mu je Rossi sicer med vrsticami očital, da se je preveč ukvarjal sam s sabo in je izboljšave na motorjih prepustil njemu in strokovni ekipi. A vsaj za zdaj vse kaže, da bosta tudi letos tvorila udarno navezo, če le ne bo Honda v naslednjem mesecu do štarta SP iz rokava potegnila kakšnega skritega aduta.