Alonso si želi pokopati Räikkönena

Jacques Villeneuve je za SportBild med drugim napovedal, da se bodo lovorike letos veselili pri Mercedesu.

Objavljeno
30. marec 2014 10.16
Miha Šimnovec, šport
Miha Šimnovec, šport
Jacques Villeneuve, svetovni prvak v formuli 1 iz sezone 1997, že od nekdaj slovi tudi po svojem ostrem jeziku. Z njim je v nedavnem pogovoru za nemški tednik SportBild napovedal psihološko vojno pri Ferrariju, zmagoslavje Mercedesa v letošnjem prvenstvu in težke čase Sebastiana Vettla z Red Bullom.

Kakšno je vaše mnenje o novih motorjih, ki so bistveno tišji kot v prejšnjih sezonah?

Mene niti ne motijo, čeprav bo držalo, da zvok ni več tako spektakularen, kot je bil. Vendar pa le-ta nima vpliva na samo dirkanje. Poleg tega se zdaj ni treba več bati, da bi otroci na tribunah izgubili sluh.

Kaj pa o njihovi varčnosti?

Odvisno. Zamisel o varčnih agregatih mi je načeloma všeč, ne maram pa tega, da se poraba goriva nadzira z elektroniko. Vse, česar voznik ne more nadzirati sam, je slabo. Zame bi imelo večjo vrednost, če bi lahko dirkači s svojim načinom vožnje sami vplivali na porabo in pri tem naredili razliko. Videli smo, kaj se je zgodilo Danielu Ricciardu in Red Bullu. Ker en majhen senzor ni deloval pravilno, so ga na domači dirki v Melbournu diskvalificirali.

Ko smo že pri Ricciardu. Vas je presenetil s svojo predstavo v Melbournu?

Niti ne. Menim, da je Daniel iz red bulla RB10 izvlekel več, kot ta čas tiči v njem. Pri tem je s pridom izkoristil težave, ki jih je imel njegov moštveni sotekmovalec Vettel, čigar bolid ne v kvalifikacijah ne na dirki ni deloval, kot bi moral. Ko bo, bo Sebastian spet v ospredju. Zaradi avstralskega odstopa ga še zdaleč ne gre odpisati.

Ali bodo pod vašem »rdeči biki« pravočasno odpravili težave?

Doslej so jih še zmeraj. Edini dirkalnik, ki trenutno zares dobro deluje, je Mercedesov. Odlično se drži steze, kar se kaže tudi v tem, da Hamilton in Rosberg ne »izgubita« zadnjega dela, ko pohodita stopalo za plin. Spominja me na mclarna iz leta 1998. Zaradi tega bosta Vettel in Red Bull težko posegla po vrhu, če seveda Hamilton in Rosberg ne bosta drug drugemu oteževala življenja.

Na kaj merite?

Menim, da letos, ko vesta, da imata dirkalnik za naslov svetovnega prvaka, ne bosta popuščala niti za ped; nikakor pa ne drug drugemu. Lewis ima pri tem prednost, ker lovoriko že ima. Ve, kako se je treba spopasti s pritiskom v boju zanjo. Nico je na drugi strani bolj lačen. Oba sta po vozniških sposobnostih približno na enaki ravni, o zmagah bo odločala dnevna forma. Zaradi tega bo lahko na stezah prihajalo do določenih napetosti.

Mar to velja tudi za drugo vrhunsko dvojico – za Kimija Räikkönena in Fernanda Alonsa pri Ferrariju?

Fernandov načrt je jasen: želi si pokopati Kimija. Na testiranjih še ni pokazal vsega, v Melbournu pa je že iz svoje torbe povlekel »kladivo«. Alonso bo skušal v treh dirkah psihološko uničiti Räikkönena.

Je »ledenega moža« sploh mogoče uničiti?

Kimi ni »ledeni mož«. Spomnite se lanske sezone, ko so mu pri Lotusu rekli, naj spusti predse Grosjeana. Čisto je ponorel. Vlogo »ledenega moža« igra le navzven, saj si želi na ta način zgraditi zid okoli sebe. A slab rezultat ga prav tako žre kakor vse druge. Če ga ne bi, ne bi bil tako močan!

Ali lahko potem že sedaj odpišemo Räikkönena?

Ne. V sezoni 2007 je imel podobne težave z dirkalnikom, pa se je na koncu veselil naslova svetovnega prvaka. Za nameček letos hitrost ni najpomembnejša; treba bo znati varčevati z gorivom, gumami, zelo pomembna bo tudi strategija. To bi mu moralo ustrezati, saj je bil že lani izjemno močan. V kvalifikacijah bo Alonso hitrejši, kar pa ne bo ključno.

Sta vas novinca Magnussen in Kvjat presenetila?

Glede na okoliščine sta se resnično odrezala zelo dobro. Z njima še nisem govoril, vendar pa delujeta kot prava »hladna mačka«. Tako imenujem tiste, ki so bistri in pametni. Bomo videli, ali ju bo formula 1 spremenila.