Angeli varuhi neprestano na delu

Formula 1: čeprav se je varnost bolidov močno izboljšala, so dirkači še vedno sila ranljivi.

Objavljeno
01. november 2014 23.27
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Huda nesreča Julesa Bianchija (Marussia) pred skoraj natanko mesecem dni v Suzuki je pokazala, da je formula 1 – čeprav se je varnost dirkalnikov v zadnjih letih močno izboljšala – še vedno nadvse nevarna. Mladi Francoz se namreč že vse od grozljivega trčenja v delovni stroj na Japonskem bori za življenje; njegovo zdravstveno stanje je še naprej kritično, vendar stabilno.

Po Ayrtonu Senni, ki se je smrtno ponesrečil 1. maja leta 1994 v Imoli, življenja v kraljevskem avtomobilističnem razredu resda ni izgubil noben dirkač več, toda vozniki so kljub temu v svojih bolidih sila ranljivi. Na spletni strani motorsport-magazin.com so se ozrli na najhujše nesreče po tragični smrti legendarnega Brazilca, ki so se k sreči razpletle brez hujših posledic. Zato ostaja upanje, da se bo lahko nekega dne tudi Bianchi prišteval med tiste, ki so jo – glede na vse okoliščine – še dobro odnesli.

Monte Carlo 1994 – Karl Wendlinger: Le 11 dni po smrti Ayrtona Senne se je zgodila naslednja huda nesreča v formuli 1. Karl Wendlinger je na treningu pred VN Monaka pri izhodu iz predora izgubil oblast nad sauberjem in silovito treščil v ograjo. Mladi Avstrijec je več tednov preležal v komi, a je sčasoma okreval in se pičle pol leta pozneje vrnil v najhitrejši »cirkus«.

Adelaide 1995 – Mika Häkkinen: Adelaide bi skorajda postal tragičen kraj za Miko Häkkinena. »Leteči Finec« je na treningu za zadnjo preizkušnjo prvenstva '95 pri visoki hitrosti z mclarnom zdrsnil s proge in trčil v zaščitno ogrado iz gum. Häkkinen je bil prav tako kot Wendlinger v umetni komi. Ko so ga iz nje zbudili, si je hitro opomogel in se že na začetku naslednje sezone spet pojavil na štartu.

Montreal 1997 – Olivier Panis: Po spodbudnem začetku in dveh uvrstitvah na zmagovalni oder je Olivier Panis s svojim prostom doživel hudo nesrečo na VN Kanade, pri kateri si je zlomil obe nogi. Zaradi tega je moral izpustiti kar sedem dirk.

Spa-Francorchamps 1998 – David Coulthard: V množično štartno trčenje na ravnini po La Sourceu je bilo vpletenih kar 13 bolidov, zakrivil pa ga je David Coulthard. Škota za krmilom mclarna je po dotiku z drugim dirkalnikom odneslo počez v zid, od koder ga je odbilo nazaj na stezo. Po neverjetnem čudežu se takrat nikomur ni nič zgodilo.

Spa-Francorchamps 1999 - Jacques Villeneuve in Ricardo Zonta: Med kvalifikacijami za VN Belgije je Jacques Villeneuve s svojim BAR iz znamenite šikane Eau Rouge zletel naravnost v ogrado, le nekaj minut pozneje pa je na istem mestu svoj dirkalnik popolnoma raztreščil tudi Kanadčanov moštveni sotekmovalec Ricardo Zonta. Oba sta začuda izstopila nepoškodovana.

Sao Paulo 1999 – Ricardo Zonta: Brazilca je po Spaju močno pretreslo tudi v domovini, kjer pa je ni odnesel brez posledic. Zaradi poškodbe noge je moral »pavzirati« tri dirke.

Silverstone 1999 – Michael Schumacher: Ker so nemškemu šampionu odpovedale zavore v njegovem ferrariju, je v Stowu z več kot 200 km/h treščil v ogrado iz gum in si pri tem dvakrat zlomil desno nogo. Okreval je tri mesece, preden se je lahko znova usedel v dirkalnik.

Spa-Francorchamps 2001 – Luciano Burti: Prostov dirkač Luciano Burti je nadzor nad bolidom izgubil v Blanchimontu in trčil z neverjetno silo 80 g. Brazilec je pri tem utrpel »zgolj« pretres možganov in podplutbe na obrazu. Sezono je moral končati predčasno in nikoli več ni našel poti nazaj v kraljevski avtomobilistični razred.

Suzuka 2002 – Allan McNish: Zavoj 130R velja za najzahtevnejšega v formuli 1. To je spoznal tudi Allan McNish, ki je s svojo toyoto pri 250 km/h zdrsnil s proge in prebil ograjo. Kljub temu jo je Škot odnesel brez praske.

Sao Paulo 2003 – Fernando Alonso: Močan dež je povzročil nesrečo Jaguarjevega voznika Marka Webbra, v čigar razbitine je Fernando Alonso z renaultom priletel tako rekoč brez zaviranja. Na silovito trčenje so ga še nekaj časa spominjale udarnine.

Indianapolis 2004 – Ralf Schumacher: Mlajši od bratov Schumacher se je med VN ZDA s svojim williamsom pri 300 km/h zaletel v ograjo. Zaradi dveh poškodovanih vretenc je izpustil šest dirk.

Montreal 2007 – Robert Kubica: Poljak se je po trčenju pri več kot 250 km/h z bmw-sauberjem še večkrat prevrnil. V bolnišnico so na srečo ugotovili, da mu ni nič. Zanimivo, da je leto dni pozneje prav v Montrealu slavil svojo edino zmago v formuli 1.

Hungaroring 2009 – Felipe Massa: V kvalifikacijah za VN Madžarske je iz dirkalnika Rubensa Barrichella odletela vzmet, ki je za njim vozečega Felipeja Masso zadela naravnost v čelado. Brazilec je pri tem staknil hujše poškodbe glave, zaradi katerih so ga morali operirati, deset dni po kirurškem posegu je lahko zapustil bolnišnico, a sezone je bilo zanj konec.

Valencia 2010 – Mark Webber: Za eno od najbolj spektakularnih nesreč zadnjih let je poskrbel Mark Webber, ki je z red bullom od zadaj zadel lotus Heikkija Kovalainena, zaradi česar ga je katapultiralo v zrak in zasukalo, nakar je še z vso hitrostjo trčil v ogrado. Avstralec je iz razbitega dirkalnika čudežno izstopil povsem nepoškodovan.