Crutchlow navedel primer, kako bolan je ta šport

Na včerajšnjih prostih treningih pred VN Aragonije najboljši dosežek Danija Pedrose, najvišja hitrost Ducatija.

Objavljeno
24. september 2016 00.56
Miha Šimnovec
Miha Šimnovec
Ljubljana – Španski cestno-hitrostni motociklist Dani Pedrosa, ki je pred dvema tednoma v svojo korist odločil dirko v Misanu, je bil s časom 1:48,429 včeraj najhitrejši tudi na stezi Motorland Aragon. Najbolj – na vsega 0,065 sekunde – se mu je približal moštveni sotekmovalec in rojak Marc Marquez, Hondino premoč pa je s tretjim dosežkom v motoGP zaokrožil Britanec Cal Crutchlow (+ 0,081).

Toda 30-letni Anglež, ki brani barve moštva LCR, je kljub temu vztrajal, da proga, na kateri bodo jutri izpeljali veliko nagrado Aragonije, še zdaleč ni »Hondina«. »Na prvih treh mestih smo pristali zato, ker smo hitro ujeli pravi ritem, za kar smo se morali zelo potruditi. Dani tu od vsega začetka deluje izjemno močan in tudi sam sem dal že skoraj vse od sebe. Zagotovo bi nam bilo lažje, če bi imeli nekaj več pomoči od 'zunaj',« je Crutchlow zmajeval z glavo ob pogledu na lestvico najhitrejših na ravnini, na kateri je znova kraljeval Ducati.

Najvišjo hitrost je na drugem prostem treningu s 335,4 km/h dosegel Irec Eugene Laverty, ki je sicer zasedel šele 17. mesto (+ 1,684), sledila sta mu Italijana Andrea Dovizioso (10.)in Michele Pirro (15.) s 333,9 oziroma 333,6 km/h. Le malce počasnejša sta bila Pedrosa (333,4 km/h) in Marquez (332,7 km/h), medtem ko je dirkač iz Coventryja zmogel »le« 329,2 km/h. »V primerjavi z Danijem, ki tehta vsega 48 kilogramov, na ravninah izgubljam preveč časa; na njih me pravzaprav 'ubija'. Razlika do Ducatija pa je prav smešna. Zgolj v peti in šesti prestavi to nanese tri do štiri desetinke. Kako naj v zadnjem sektorju, ki ima le eno ravnino in zavoj, nadomestim 0,35 sekunde? To je izjemno težko,« je razložil Crutchlow in podoživel lansko preizkušnjo na tem dirkališču, ki jo je končal na sedmem mestu – več kot 25 sekund za zmagovalcem Jorgejem Lorenzom.

»Bilo je enako, izgubljal sem po 0,35 sekunde na krog. Lahko mi verjamete, da mi to smrdi. Ko sem se pogovarjal z lastnikom moštva Luciom Cecchinellom, sem mu rekel, da smo uporabili še lažje usnje, tudi sam ne tehtam več veliko, vendar pa aerodinamično nismo tako dobri kot drugi. Naj vam naveden primer, kako bolan je ta šport: na ravnini sem zadrževal sapo, da bi še zmanjšal upor. Začel sem v 15. ovinku in potem do naslednjega nisem vdihnil. Ne vem, kako dolgo je trajalo, bal sem se že, da je moj obraz povsem vijoličen. In koliko sem pridobil s tem? Niti desetinke! Res ni prijetno, ko na ravninah tako izgubljaš dragoceni čas; takšne stvari ti res zbijajo moralo,« je bentil Anglež, ki se mu očitno kolca po časih, ko je krotil Ducatijevega »jeklenega konjička«.

»Ko sem tu pred dvema letoma dirkal z ducatijem, sploh ni nehal pospeševati. Z njim je bilo na tej progi povsem enostavno. Če se ne motim, sem bil takrat na mokri stezi tako hiter kot zdaj s hondo,« je še dejal Crutchlow, ki je pred mesecem dni v spremenljivih razmerah presenetljivo, vendar povsem zasluženo dobil veliko nagrado Češke.

Takrat je v boju za zmago ugnal Valentina Rossija, ki je bil včeraj prvi zasledovalec Hondinih dirkačev. Na prvem treningu je bil drugi 0,186 sekunde za Marquezom, na drugem pa četrti, pri čemer ga je od Pedrose ločilo 2,4 desetinke. »To je bil pozitiven dan za nas, zato sem res vesel. Veliko smo delali na naši yamahi, preizkusili različne nastavitve in tudi gume. Na obeh treningih sem bil precej konkurenčen, zato imam dober občutek,« se 37-letni Italijan, ki v skupnem seštevku kot drugouvrščeni za vodilnim Marquezom zaostaja za 43 točk, veseli 14. letošnje preizkušnje za SP.