Dirkaška elita spet v Bistrici

Avtomobilizem: 186 gorskih dirkačev lovi nov rekord steze v Ilirski Bistrici.

Objavljeno
28. avgust 2015 14.41
SLO., ILIRSKA BISTRICA, 1.9.2013, ZAJELSNIK PATRIK, FOTO: DEJAN JAVORNIK
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport

Ljubljana – Kar 186 evropskih dirkačev, med njimi so skorajda brez izjeme tudi vsi najboljši, je prijavljenih na gorsko-hitrostno dirko Petrol Ferrari v Ilirski Bistrici, ki bo danes in jutri doživela že 21. izvedbo. Doslej je bilo le enkrat, leta 2007, na seznamu prijavljenih več imen (198).

Bencinski navdušenci v Sloveniji in širše vsakoletni bistriški praznik pričakujejo kar nekoliko vzhičeno, del lokalne skupnosti pa je malce manj navdušen. »Povem jasno in glasno: s podporo in sodelovanjem domačinov – s častno izjemo občine in župana – nismo zadovoljni in če se to v prihodnje ne bo spremenilo, dirke v Ilirski Bistrici ne bo več. Kar pa ne pomeni, da v Sloveniji ne bo več preizkušnje za EP,« je pojasnil prvi mož slovenskega avtošporta Dagmar Šuster in dodal: »V AŠ 2005 dirko prirejamo tretje leto, a nismo navdušeni, da to počnemo. Letos smo bili že tik pred ustanovitvijo lokalnega društva v Ilirski Bistrici, ki bi bil potencialni organizator, a to ostaja naloga za naprej. Radikalno smo znižali stroške, za dobro tretjino, toda medtem ko smo minuli dve leti prireditev finančno še nekako pokrili s sponzorji, je letos precej težje, saj so nam nekateri večji odrekli zvestobo, tako da smo izgubili približno polovico sponzorskega denarja.« Toda če ne bo slabega vremena, bodo ostali nad gladino. Če bo v prihodnje prišlo do zamenjave slovenskega gostitelja dirke za EP, so glavni kandidat Gorjanci.

Toda, roko na srce, tisočev ljubiteljev avtomobilizma, ki bodo danes (trije treningi s štartom ob 10. uri) in jutri (tekmovalni vožnji ob 10. in 13. uri) množično drli ob petkilometrsko progo proti Šembijam, preglavice prirediteljev ne zanimajo. Njim je glavno, da bodo videli na delu domala vse, ki v dirkaški Evropi kaj veljajo, tudi vodilna v trenutnem seštevku gorskega EP in zadnja bistriška zmagovalca, rekorderja proge Simoneja Faggiolija in Miloša Beneša. Letos bo zagotovo padla nova rekordna znamka, saj je steza – v želji po povečani varnosti – nekoliko spremenjena, obe šikani namreč ne bosta več dvojni, temveč trojni.

Glavni magnet za gledalce bo kajpak 34 formul in prototipov v konkurenci sodobnih vozil, med njimi bosta tudi dva s slovenskima dirkačema: Vladimir Stankovič bo krmaril debelo desetletje staro Colonijevo F3, ki jo poganja Nissanov motor, medtem ko se domačin iz Klenika Marjan Smrdelj vrača z lolo F3000. Še bolj utegneta štrene pri vrhu v generalni razvrstitvi mešati izseljenska brata Alexander in Patrik Zajelšnik z normama, predvsem slednji si želi (vsaj) ponoviti tretje mesto iz zadnjih dveh izvedb. Omeniti velja še nekdanjega evropskega prvaka Aleša Preka, še drugega domačega asa Milana Bubniča in – kot predvoznika – povratnika na steze Igorja Deklevo.