Do cilja, tudi če z motorjem v naročju

Reli Dakar: Ob odsotnosti Mirana Stanovnika letos slovenske barve brani zgolj Simon Marčič.

Objavljeno
03. januar 2016 02.05
Janez Porenta
Janez Porenta
Ljubljana – Z včerajšnjim prologom se je v Buenos Airesu začel že 37. sloviti vztrajnostni reli Dakar, na katerem pa bomo letos pogrešali tradicionalnega udeleženca, Puščavskega lisjaka Mirana Stanovnika. Tako bo za slovenski pridih poskrbel motociklist Simon Marčič, ki se zahtevnega izziva loteva drugič. Predlani je ostal brez uvrstitve.

Da ne bi bil zgolj eden od udeležencev, temveč bi tudi bolj opozoril nase, se je z vsemi štirimi zakopal v trening: prekolesaril je okrog 4000 kilometrov in redno vadil tudi v sobi za fitnes, glavni poudarek pa namenil vzdržljivosti in eksplozivnosti, ki sta na vztrajnostnih relijih ključnega pomena. Del treninga je opravil v hribih, zato – kot je prepričan sam – težav z višinsko razliko ne bi smelo biti. »Letos Dakar ponuja manj etap na mivki, več bo tršega in blatnega terena, na katerem se dobro znajdem,« je prepričan mariborski motociklist.

Slovita preizkušnja ne bo prva v njegovi karieri, z njo se je spopadel že predlani, vendar ti spomini niso ravno rožnati: že v tretji etapi je moral namreč z zlomljeno roko podpisati kapitulacijo. Tokrat se je na prizorišče podal z istim motorjem KTM kot tedaj, zamenjal je zgolj agregat. Čaka ga nastop v po številu zelo šibkem, sicer pa izjemno zahtevnem razredu maraton (v njem običajno tekmuje le kakšnih 30 dirkačev), kar pomeni, da ne bo imel pomoči spremljevalne ekipe. Če jo bo vendarle potreboval, se bo lahko obrnil na nizozemsko zasedbo, a odtlej ne bo smel več voziti v razredu maraton. »Zato upam, da se bo izteklo brez pomoči,« poudarja sam.

Navigacija mu ne bi smela povzročati preglavic, saj jo je na lanskem reliju za SP v Združenih arabskih emiratih, Puščavskem izzivu Abu Dabija, izpopolnil in tam – na presenečenje mnogih – zasedel odlično 14. mesto, kar je lepa popotnica pred Dakarjem. AMZS mu je pred kratkim podelil tudi priznanje za najboljšega slovenskega voznika endura in »cross countryja« v minulem letu.

»Predlani, ko sem se prvič udeležil Dakarja, sem se naučil, da če ničesar ne vidiš, potem se raje ustavi in nikar ne vozi brezglavo. Sam sem namreč šel nekoliko z glavo skozi zid in zato končal v jarku z zlomljeno roko,« je pojasnil Marčič in v isti sapi pojasnil, zakaj se je odločil za nastop v razredu maraton: »To se mi zdi optimalen korak. Veliko odličnih voznikov je namreč kariere začelo ravno v tem razredu, ni pa zanemarljivo, da bi moral – ob že tako omejenem proračunu – za mehanika zbrati še dodatnih 20.000 evrov, česar pa si kratko malo ne morem privoščiti. Že za štartnino sem komaj zbral denar. Moj letošnji cilj je dirko dokončati, pa četudi bom moral motor nesti čez ciljno črto.«

Letošnji Dakar bo potekal le po trasah Argentine in Bolivije, tekmovalci bodo imeli samo en dan počitka, končni zmagovalci pa bodo znani 16. januarja v Rosariu. Lanske zmage med motociklisti ne bo branil Španec Marc Coma (KTM), ki ga včeraj ni bilo na štartu, v lov za trojčkom med avtomobilisti pa se bo podal izkušeni Katarec Nasser Al-Attiyah, ki se rad vrača tudi v Slovenijo. Tokrat v konkurenci ne bo zgolj en nekdanji svetovni prvak v reliju, Španec Carlos Sainz, temveč tudi upokojeni bog tega športa, Francoz Sebastien Loeb, ki bo branil barve Peugeotove ekipe.