Doslej trpel v slogu, zdaj je ujel ritem

Ko mu je zagorelo pod petami, se je Valentino Rossi vrnil s 1. štartnim položajem za VN Nizozemske.

Objavljeno
26. junij 2015 23.15
Netherlands Motorcycling MotoGP
Tanja Volarič, šport
Tanja Volarič, šport
Assen – Že več tednov zapored se zagrizeni stavci sprašujejo, na kateri postaji motociklističnega SP bo Valentino Rossi sestopil z vrha in bo rumeno majico oblekel njegov tekmec iz Yamahe Jorge Lorenzo. Gola točka razlike, ki ju loči pred VN Nizozemske, pa je na Italijana očitno delovala kot rdeča krpa na bikove oči. Prvič po Indianapolisu 2014 je bil najhitrejši na prvem treningu in včeraj prišel do prvega štartnega položaja.

Če podatek s prvega četrtkovega treninga v luči celotnega konca tedna kaj lahko ne bi imel prave veljave, pa včerajšnji zaključek že kaže, da je Rossi še pravi čas obrnil ploščo, kar predstavlja pomemben zasuk v strategiji italijanskega zvezdnika, ki ima v tem letu kljub dvema zmagama in vodstvu v SP hude težave s pripravami na dirke. Po sedmih postajah je celo že prevladalo mnenje, da nikakor ne bo mogel držati ritma ta čas vročega Lorenza, če ne bo hitro našel rešitve za proste treninge oziroma kvalifikacije. Zaradi slabih začetkov in dobrih izplenov na tekmah je za zdaj pravzaprav celo največji zmagovalec SP, saj se na vrhu drži po naravnost katastrofalnih štartnih položajih: kar trikrat je dirko začel kot osmi, dvakrat kot sedmi, po enkrat kot četrti in peti. Na prostih treningih pa je doslej sploh krojil bolj zadnji del razpredelnice kot mesta pri vrhu, zato je bil njegov četrtkov uvodni nastop prava osvežitev, ne glede na nadaljevanje vikenda.

»Vse se je prvi dan vrtelo okoli odločitve, kakšno šasijo bomo uporabili, novo ali standardno, pa se je pokazalo, da se z novejšo počutim odlično. Z njo sem se obdržal na čelu razpredelnice, kar je pomembno tudi zaradi majhnih razlik med prvimi sedmimi dirkači,« je na nekoliko drugačne temelje za edino preizkušnjo SP, ki je na sporedu v soboto – tokrat zadnjič, saj jo bodo naslednje leto premaknili na nedeljo –, že med tednom z zadovoljstvom gledal Rossi, medtem ko Lorenzo ni delil njegovega navdušenja nad novo šasijo. Če je v četrtek nad njegovim začetkom še viselo nekaj dvoma, ali bo lahko stopnjeval do konca kvalifikacij, pa je včeraj postalo jasno, da je na Nizozemsko prišel s povsem drugačnim izhodiščem glede materiala kot v predhodnih tednih. Včeraj je celo za sekundo presegel rekord kroga, ki ga je leta 2012 postavil Casey Stoner, in si s tem zagotovil 61. najboljši štartni položaj v karieri pred Aleixom Espargarom, Marcom Marquezom, Danielom Pedroso in Polom Espargarom. Jorge Lorenzo, zmagovalec zadnjih štirih dirk, bo začel šele kot osmi, kar je njegov najslabši izplen letos.

»To sezono sem bil vedno dovolj konkurenčen na dirki, kar je seveda najbolj pomembno, a po drugi strani sem krepko zaostajal na treningih. Ne le, da nisem prišel do prvega štartnega položaja, niti v prvi vrsti nisem nikoli začel. V takih primerih je na dirki vedno težje priti do mest pri vrhu, včasih ti uspe, a najpogosteje ne. Na zadnjih nekaj preizkušnjah pa je bilo sploh nemogoče ujeti Lorenza,« se je pomena včerajšnjega rezultata zavedal Rossi, ki pa je razloge za preboj bolj kot novi šasiji pripisal napredku pri nastavitvah že na prejšnji postaji v Barceloni. »Po Argentini nam nekaj tednov ni šlo, je bila pa dobra stvar tega to, da smo trpeli v slogu. To pomeni, da sem še vedno vselej končal na zmagovalnem odru,« je Rossi napovedal lov na zmago, a dodal: »Ko imaš dober občutek, je to najbolj normalen cilj. Drugi cilj pa je, da naberem več točk kot Jorge in vendarle spet povečam vodstvo v skupnem seštevku.« Rossi je sicer v Assnu nazadnje zmago slavil leta 2013, kar je bilo v tisti sezoni tudi njegovo edino prvo mesto.