Državni prvak Aleks Humar se vrača na Saturnusu

Začetek slovitega relija Saturnus že danes (19) v Stožicah. Prijavljenih je 77 iz desetih držav.

Objavljeno
10. maj 2013 12.02
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport

Ljubljana – Ne glede na to, na kako spolzkem terenu se je znašel pred leti, ostaja reli Saturnus osrednja blagovna znamka slovenskih avtomobilističnih dogodkov, v zadnjem obdobju pa znova pridobiva stari sloves in temu primerno (tudi mednarodno) odmevnost. Od danes do nedelje bo Ljubljana z okolico gostila že njegovo 36. izvedbo.
Za marsikatero slovensko posadko je Saturnus vrhunec sezone, vseeno jih je na seznamu prijavljenih nekoliko manj kot lani, namreč 41, vseh skupaj pa 77 iz desetih držav. Štartno številko 1 na boku dirkalnika bo nosil mlajši iz nemške družine Gassner, Hermann jr., med domačimi pa Asja Zupanc, ob Klavdiji Senici edina voznica na letošnji izvedbi. Zanimivo: prijavljenih sovoznic je kar 15.

Hitra Ljubljančanka za volanom mitsubishija lancerja devete evolucije, ki ji zapiske bere Blanka Kacin, si je nekakšen »krog za ogrevanje« pred Saturnusom privoščila prejšnji vikend v Nemčiji in na tamkajšnjem reliju Sulinger Land zasedla peto mesto: »Seveda je bil za naju pomemben tudi rezultat, s katerim sva bili zadovoljni, vendar pa je bil osnovni namen nastopa predvsem trening. Potem ko sva se na Lavanttalu učili spravljati jeklenega konjička iz snežne zagozde, sva imeli v Nemčiji priložnost trenirati tudi menjavo počene gume.«

V enakem dirkalniku kot Zupančeva bodo tekmovali še zmagovalec slovenskega DP na reliju Lavanttal, povratnik Jani Trček, pa Rajko Žakelj, ki mu je v Labotski dolini podaril zmago (»Zamenjati je bilo treba diferencial, ležaje in številne malenkosti, popravili smo tudi turbinski polnilnik, ki na uvodu sezone ni deloval brezhibno.«), in tudi nekdanji državni prvak Boštjan Logar, ki se vrača za volan štirikolesno gnanega vozila.

Ločan je z lancerjem osme evolucije osvojil prestižni naslov že daljnjega leta 2006, nato pa s »štiripogoncem« nastopil le še na dveh relijih: »Vožnja takega dirkalnika je resnično nekaj posebnega. Na prvih testnih kilometrih sem predvsem spoznaval mitsubishija in njegove posebnosti ter hkrati prilagajal nastavitve mojemu slogu dirkanja. Kljub pomanjkanju kilometrine sem zadovoljen in optimističen.« Zanimivo: z njegovim lancerjem si je lani Srb Dušan Borković zagotovil naslov evropskega prvaka – toda ne v reliju, temveč na gorsko-hitrostni dirkah.

Med favoriti za najvišja mesta bo tudi prekaljeni Idrijčan Darko Peljhan (mitsubishi lancer evo 10), za katerega bo to že 23. nastop na Saturnusu, s katerim se je prvič srečal davnega leta 1990 in odtlej manjkal enkrat samkrat. Letos lovi tretjo zmago na tej dirki, na poti do uspeha pa mu bo skušala pomagati tudi nova sovoznica Tina Lazar, polnih 23 let mlajša od njega. Peljhan je izpustil uvodni reli Lavanttal, saj se je raje odločil za nastop na italijanskem makadamskem reliju Liburna Terra, ki ga je zapečatil z odmevnim 6. mestom.

Očitno bo med nastopajočimi na Saturnusu tudi državni prvak Aleks Humar, ki je le nekaj dni pred dirko z ekipo vendarle sestavil novega renaulta clia R3. Novega jeklenega konjička – peugeot 208 R2, ki ga je pred prazniki pripeljal iz Francije – ima tudi njegov sokrajan Rok Turk: »Imam veliko dela v službi, zato komaj usklajujem vse obveznosti.« Lansko zmago v razredu II bo branil Alan Pajk (citroën C2 R2): »Večina hitrostnih preizkušenj je zelo dolgih, zato ne bo trpela le posadka, temveč tudi tehnika. Relije tipa 'Saturnus' je treba vselej voziti z glavo. Napadal bom zmago v svojem razredu, a bo treba najprej prečkati ciljno črto.« Zanimiva bo tudi vrnitev nekdanjega državnega prvaka v krožno-hitrostnih dirkah Mišela Zupančiča, ki bo sedel za volanom BMW M3.

Saturnus bo imel 11 hitrostnih preizkušenj, prva – superspecial v Stožicah – bo na sporedu že danes (19), jutri bodo morali vozniki po dvakrat na že znane HP Janče, Metnaj in Višnja Gora, v nedeljo pa po dvakrat še na nova »brzinca« Krtina in Moravče. Cilj bo ob 14.43 v Stožicah.