F1: Hamilton po dveh mesecih spet na vrhu

Dvojna Mercedesova zmaga na VN Italije v Monzi, Lewis Hamilton pred Nicom Rosbergom, na odru še Felipe Massa.

Objavljeno
07. september 2014 08.53
Posodobljeno
07. september 2014 13.00
AUTO-PRIX-F1-MONZA-ITA-RACE
J. P., Delo.si
J. P., Delo.si

Monza - Potem ko je prejšnji dve preizkušnji svetovnega prvenstva formule ena na Madžarskem in v Belgiji dobil Red Bullov Avstralec Daniel Ricciardo, se je na veliki nagradi Italije v sloviti Monzi, trinajsti dirki sezone in zadnji pred slovesom od stare celine, Mercedes vnovič vrnil v zmagovalni pogon, in to s kar dvojno zmago. Britanec Lewis Hamilton, ki si je na včerajšnjih kvalifikacijah zagotovil najboljši štartni položaj, je resda v prvi polovici dirke gledal moštvenemu sotekmovalcu in vodilnemu v skupnem seštevku Nicu Rosbergu v hrbet, ko pa je moral hitri Nemec v 29. krogu po ponesrečenem zaviranju še drugič za kratko s proge in skozi šikano, je Otočan vendarle izkoristil priložnost in se prerinil mimo, vodstva pa do konca ni več izpustil iz rok.

Za Lewisa je to že šesta zmaga v sezoni, toda prva po dveh mesecih (in enem dnevu), ko je navdušil domače občinstvo na veliki nagradi Velike Britanije v Silverstonu. S tem je zaostanek v skupnem seštevku za Rosbergom, ki se je še enajstič v sezoni povzpel na stopničke, znižal na 22 točk, medtem ko je Mercedes v konstruktorski razvrstitvi še ojačal že tako izjemno izdatno točkovno zalogo pred glavnimi izzivalci na čelu z Red Bullom, ki je tokrat ostal brez stopničk. Ricciardo je namreč končal na petem mestu, branilec naslova svetovnega prvaka Sebastian Vettel tik za njim, pred njima sta bila tudi oba Williamsova voznika Felipe Massa, ki se je sploh prvič letos prebil v udarno trojico, in finsko odkritje sezone Valtteri Bottas.

Dobršen del skoraj stotisočglave množice je bil kajpak razočaran, saj je Ferrari vknjižil pičli dve točki za deveto mesto Finca Kimija Räikkönena, medtem ko je moral tukajšnji zmagovalec izpred štirih let, Španec Fernando Alonso, sredi dirke ob progi parkirati svoj dirkalnik, ki mu je nepričakovano odpovedal poslušnost. Zdaj se karavana seli na azijska tla, saj bo prihodnjo preizkušnjo čez štirinajst dni gostil Singapur, še dva tedna pozneje pa se bo elita ustavila še v japonski Suzuki.

POTEK DIRKE

Tik pred štartom je iz boksov Williamsa pricurljala informacija, da bosta moštveni sedež tudi v prihodnji sezoni grela Finec Valtteri Bottas in Brazilec Felipe Massa, sicer s tretjim in četrtim mestom zelo uspešna v včerajšnjih kvalicifikacijah. Pri Williamsu upajo, da bo omenjeni dvojec v novi sezoni še nadgradil letošnje dosežke, ko je predvsem Valtteri zablestel s štirimi uvrstitvami na zmagovalni oder na zadnjih petih preizkušnjah.

Britanec Lewis Hamilton, ki je prejšnje dni dominiral na treningih in kvalifikacijah, ni znal izkoristiti najboljšega začetnega položaja, saj ga je s štarta slabo izstrelilo, mimo njega so švignili moštveni sotekmovalec Nico Rosberg, McLarnov Danec Kevin Magnussen in Massa, v takšnem vrstnem redu so dirkači pri vrhu tudi končali prvi krog. Vodilni Nemec je imel že po drugem krogu več kot dve sekundi prednosti pred prvim izzivalcem.

Ogromno je nazadoval tudi Bottas, ki je s tretjega strmoglavil na enajsto mesto, za izpuh se mu je prilepil zmagovalec zadnjih dveh letošnjih preizkušenj, Red Bullov Avstralec Daniel Ricciardo. Po petem krogu je Magnussen izgubil drugo mesto, v le nekaj sekundah sta drug za drugim mimo njega švignila tako Massa kot Hamilton. Rosberg je spredaj vozil svojo dirko in časovno zalogo pred tekmeci v hipu povečal že na štiri sekunde.

V devetem krogu si je Nemec privoščil neumno napako pri zaviranju in moral zato za kratko skozi šikano, vendar pa vodstva vendarle ni izpustil iz rok. Uspešnejša je bila druga srebrna puščica Lewisa Hamiltona, ki je ob koncu štartno-ciljne ravnine z mojstrskim manevrom obšla Brazilca in se prebila že do drugega mesta. In spet je bilo vse tako kot po včerajšnjih kvalifikacijah, oba Mercedesova dirkača sta bila namreč povsem v ospredju, le zamenjala sta mesti.

Razlika med njima je kopnela, po tretjini preizkušnje je bil Britanec le še slabo sekundo in pol za Rosbergom, ki je na zadnji evropski dirki v koledarju te sezone lovil peto letošnjo zmago. Lewis je bil od Nica hitrejši na ravninah in počasnejši v ovinkih. V 19. krogu je šel prvi na preobuvanje v bokse serijski svetovni prvak, Red Bullov Nemec Sebastian Vettel, ki se ni mogel prebiti iz ozadja, saj je pred postankom držal peto mesto.

Za najboljšimi je Bottas pridno pridobival mesta, v 21. krogu je švignil še mimo skandinavskega soseda Magnussena na četrto mesto, za moštvenim kolegom Masso je tedaj zamujal trinajst sekund. Po trše gume sta drug za drugim odšla Jenson Button in Fernando Alonso, ki nikakor ni mogel reševati omajane časti Ferrarija na domačem prizorišču. V 24. krogu je šel s tretjega mesta v bokse še Massa, ki je po postanku padel na peto mesto - tudi za Bottasa in Ricciarda, ki pa še nista menjala gum.

Še pred prelomom dirke v drugo polovico sta s proge v bokse zavila tudi Bottas in Rosberg, krog pozneje še Hamilton, ki se je na stezo vrnil s sekundo in pol zaostanka za hitrim Nemcem. Bliskovito je pridobil sekundo in se prilepil za hrbet Nica, ki si je še drugič privoščil prepozno zaviranje in blokirano kolo, zaradi česar je spet moral skozi šikano, kar je Otočan izkoristil in v 29. krogu vendarle prevzel vodstvo.

Na veliko razočaranje nekaj manj kot 100.000 dirkaških privržencev v Monzi je kmalu zatem spustil dušo ferrari Španca Fernanda Alonsa, ki je moral parkirati konjička in se peš odpraviti do boksov. Tudi njegov moštveni kolega, Finec Kimi Räikkönen, se nikakor ni mogel prebiti v ospredje in je životaril na devetem mestu. Jasno je bilo, da bo pri zadnji Ferrarijevi zmagi v domači Monzi ostalo iz leta 2010, ko si je konkurenco pokoril prav Alonso.

Sedemnajst krogov pred koncem je imel vodilni Britanec že več kot štiri sekunde in pol zaloge pred moštvenim sotekmovalcem, tretje mesto je držal Massa, četrto Vettel, na petem pa se je Bottas po nekaj neuspešnih poskusih vendarle prerinil mimo Magnussena. Jasno je bilo, da se bo Mercedes veselil dvojne zmage, če le v končnici ne bi prišlo do česa nepredvidljivega, saj je bila konkurenca daleč za srebrnima puščicama.

V ozadju se je obetal prvi letošnji dvoboj moštvenih kolegov pri Red Bullu Ricciarda in Vettla, ki sta ju osem krogov pred koncem ločili le še dve sekundi, dva kroga pozneje pa sta bila že ob boku drug drugemu. Avstralec je bil osem desetink na krog hitrejši od branilca naslova svetovnega prvaka, kar je izkoristil hip pozneje in opravil s Vettlom, nato pa se zagnal v lov še za Bottasom, ki pa je bil vendarle še deset sekund spredaj.

V finišu je imel Lewis Hamilton nekaj težav z zaviranjem, ki so botrovale dimu izpod njegovega dirkalnika, vendar pa prednost pred Nicom Rosbergom na ta račun ni skopnela. Mirno in rutinirano je preizkušnjo pripeljal pod streho in se veselil šeste letošnje zmage, moštvo Mercedesa pa se je veselilo še desetič letos. Na zmagovalni oder je prvič v sezoni stopil še Williamsov Brazilec Felipe Massa. S tem je dirkaška karavana opravila z evropskim delom sezone svetovnega prvenstva v formuli ena.

 

IZIDI VN ITALIJE V MONZI

1. Lewis Hamilton (VB, mercedes) 1;19:10,236
2. Nico Rosberg (Nem, mercedes) + 3,175
3. Felipe Massa (Bra, williams-mercedes) 25,026
4. Valtteri Bottas (Fin, williams-mercedes) 40,786
5. Daniel Ricciardo (Avst, red bull-renault) 50,309
6. Sebastian Vettel (Nem, red bull-renault) 59,965
7. Sergio Perez (Meh, force india-mercedes) 1:02,518
8. Jenson Button (VB, mclaren-mercedes) 1:03,063
9. Kimi Räikkönen (Fin, ferrari) 1:03,535
10. Kevin Magnussen (Dan, mclaren-mercedes) 1:06,171

SKUPNO

Dirkači

1. Nico Rosberg 238
2. Lewis Hamilton 216
3. Daniel Ricciardo 166
4. Valtteri Bottas 122
5. Fernando Alonso (Špa, ferrari) 121
6. Sebastian Vettel 106
7. Jenson Button 72
8. Nico Hülkenberg (Nem, force india-mercedes) 70
9. Felipe Massa 55
10. Kimi Räikkönen 41

Konstruktorji

1. Mercedes 454
2. Red Bull-Renault 272
3. Williams-Mercedes 177
4. Ferrari 162
5. McLaren-Mercedes 110
6. Force India-Mercedes 109
7. Toro Rosso-Renault 19
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2