Ferrari predstavil agresiven dirkalnik za prihodnost

Ferrari je predstavil koncept dirkalnika, ki bo v poštev prišel ob načrtovanih spremembah pravil v formuli 1.

Objavljeno
17. februar 2015 17.20
N. G., Delo.si
N. G., Delo.si

Maranello - Ferrari je razkril podobo bolida z večjimi sprednjimi in zadnjimi krilci, namenjenega za prihodnje sezone. Uporabljati ga bodo lahko začeli v sezoni 2016 ali 2017, odvisno od dogovora med ekipami.

Podoba avtomobila ni dokončna, na prvi pogled pa ima dirkalnik več lastnosti športnih avtomobilov. Prikazani koncept je oblikovan bolj agresivno, izstopata pa dvojna prednja krilca in večje pnevmatike z nižjim profilom, kakršne je Pirelli testiral že lani.

Slike so v javnost prišle sredi pogajanj o časovnem okviru implementacije spremenjenih pravil. Ekipe se strinjajo, da formula 1 potrebuje bolj zanimive in predvsem nepredvidljive bolide, ki bodo večji izziv za dirkače. Spet bodo dovoljeni motorji s tisoč konjskimi močmi, pnevmatike bodo večje, večja pa bodo lahko tudi prednja in zadnja krilca.

Nekatere ekipe, med njimi tudi Ferrari, bi spremembe vpeljale že prihodnje leto, nasprotni tabor na čelu z McLarnom pa si želi spremembe v sezoni 2017, ki bo konstruktorjem omogočila, da se na njih bolje pripravijo.

»Predstavljamo vam koncept dirkalnika, narejen v sodelovanju med studiem in oddelkom za aerodinamiko pri Ferrariju. Minimalne spremembe dirkalnik naredijo veliko bolj privlačen in agresiven, izgleda manj dolgočasen. Vse to bi lahko dosegli, hkrati pa bi se držali tehnoloških in varnostnih standardov, kakršni so v veljavi sedaj. Zato ekipe spodbujamo,« da nam sledijo, so sporočili iz Maranella.

Ekipe bi v formulo rade vrnile glasnejše motorje, ki so navduševali gledalce na dirkališčih in pred televizijskimi ekrani. Motorji, ki so jih uporabljali v lanski sezoni, so veliko bolj tihi, gledalci pa nad spremembo niso bili navdušeni. 

»Če bomo spreminjali formulo, moramo uvesti drastične spremembe, za kar pa je potreben čas. Če spremembe uvedemo leta 2017, bodo stroški sprejemljivi, prihodnje leto pa veliko ekip enostavno ne bi imelo denarja, da se prilagodi na nova pravila pri izdelavi dirkalnika,« je svoj pogled predstavil šef McLarna Ron Dennis.

Pogajanja bodo po napovedih potekala še nekaj časa, bolj ali manj jasno pa je, da povečanje hibridnih aspektov motorja, ki si jih želijo pri Mercedesu, ne pride v poštev.