Kakor s porschejem 911 mimo fiata pande

Lewis Hamilton z zmago na VN Singapurja do vodstva v skupnem seštevku, Nico Rosberg je odstopil.

Objavljeno
22. september 2014 02.00
Miha Šimnovec, šport
Miha Šimnovec, šport
Marina Bay – Lewis Hamilton si lepšega konca tedna, kot ga je doživel v Singapurju, ne bi mogel želeti. Na tamkajšnjih ulicah je namreč osvojil vse, kar se je osvojiti dalo. Potem ko je na vrhu semaforja rezultatov končal že v petek, si je dan zatem izbojeval še najboljši štartni položaj, na včerajšnji dirki pa odpeljal najhitrejši krog in slavil prepričljivo zmago. Z njo je prevzel tudi vodstvo v točkovanju formule 1.

Medtem ko se je VN Singapurja za 29-letnega Angleža izšla sanjsko (»O takšnem razpletu sem zares sanjal, vendar pa nisem verjel, da se bo tudi uresničil.«), pa je Nico Rosberg, njegov moštveni sotekmovalec pri Mercedesu, v minulih dveh večerih (kvalifikacije in dirka so minile pod žarometi) doživljal pravo nočno moro.

Najprej je v soboto za pičlih sedem tisočink sekunde (!) izgubil dvoboj s Hamiltonom za najboljši štartni položaj, včerajšnjo preizkušnjo pa je zaradi težav s krmilom namesto z 2. mesta začel iz boksov in jo končal že v 14. krogu, potem ko v moštvu niso pravočasno odkrili in odpravili okvare.

»Zamenjali smo krmilo, pa ni bilo nič bolje. Zato sem sklenil, da Nica potegnemo iz dirke. Nadaljevanje bi bilo namreč preveč tvegano,« je pojasnil vodja Mercedesove ekipe Toto Wolff in pripomnil, da so pozneje ugotovili, da je zmešnjavo povzročila strgana žica. Da to ne bo Rosbergov dan, je sicer napovedala že predstavitvena vožnja dirkačev pred štartom s starodobniki; Nemčevega namreč niti zagnati niso mogli.

Njegovo razočaranje po drugi letošnji ničli po Silverstonu je bilo res veliko; toliko večje, ker je po dolgem času izgubil vodstvo v skupnem seštevku za SP. Hamilton je namreč z zmago, sedmo letošnjo in že 29. v formuli 1, zaostanek 22 točk pretvoril v prednost treh. Nič čudnega, da so se novemu vodilnemu ob prihodu v cilj usta razlezla v širok nasmeh, ki še pozno v noč ni izginil z njegovega obraza.

Na novinarski konferenci je priznal, da je za njim res popoln konec tedna in da je bil nekoliko bolj živčen le kakšnih deset krogov pred koncem. »Ko sem želel zaviti v bokse po nove pnevmatike, so mi iz moštva sporočili, da moram svojo prednost pred Sebastianom Vettlom povečati še za šest sekund – na 27. Toda moji zadnji gumi sta bili že povsem zanič, bal sem se že, da bo katero razneslo,« je zaupal svetovni prvak iz sezone 2008, ki je odgovorne nato le prepričal, da je postanek opravil prej (v 53. krogu), zaradi česar se je na progo vrnil za Red Bullovim Nemcem.

A Vettel v svojem prvem (!) letošnjem vodstvu ni zdržal dolgo, saj ga je Hamilton prehitel že krog pozneje in stvari spet postavil na svoje mesto. Štirikratni svetovni prvak si sicer niti za hip ni delal utvar, da bi ga lahko zadržal za seboj. »Nobenega smisla ne bi bilo, da bi se mu z načetimi gumami resneje upiral. Predstavljajte si, da vozite fiata pando, za vami pa prihaja nekdo s porschejem 911. Lewis je bil pač mnogo hitrejši, za nameček je imel sveže gume, medtem ko sem imel sam že zelo obrabljene in sem moral z njimi priti še do cilja,« je razložil 27-letni Nemec, ki si je z 2. mestom pridirkal najboljšo letošnjo uvrstitev.

Razveselil se je je skoraj tako kot zmage. »Po vseh težavah, ki sem jih imel v zadnjem obdobju, se je bilo lepo spet udeležiti slovesne razglasitve in okusiti zmagovito penino,« je pristavil v smehu, pri čemer je imel v mislih šampanjec, s katerim ga je poškropil Hamilton. »Hladna prha« mu je toliko bolj prijala, ker je bila dirka izjemno dolga (več kot dve uri, zaradi česar so jo skrajšali za krog) in povrhu peklensko vroča.

Nad nečloveškimi razmerami so tarnali pravzaprav vsi dirkači, kako zelo težka je bila VN Singapurja, pa zgovorno pove tudi podatek, da je Vettel, ki sicer velja za telesno izvrstno pripravljenega dirkača, zaradi dehidriranosti in želodčnih krčev prekinil nadaljnje pogovore z novinarji.

Red Bullov uspešni dan je dopolnil tretjeuvrščeni Daniel Ricciardo, ki je do cilja zavrnil vse napade Fernanda Alonsa in Ferrarijevemu adutu preprečil, da bi se povzpel na zmagovalni oder. Naslednja preizkušnja bo 5. oktobra v Suzuki, kjer je pričakovati nadaljevanje ogorčenega dvoboja za naslov svetovnega prvaka med Hamiltonom in Rosbergom, ki so se mu za včerajšnjo okvaro opravičili vsi vodilni možje pri Mercedesu.

»Po eni strani se veselimo Lewisovega uspeha, zmaga je vendarle zmaga, po drugi pa moramo priznati, da smo bili zaradi Nicovega odstopa polovično uspešni. Zdaj sta v skupnem seštevku spet skupaj in bojim se, da nam bo zaradi tega do konca prvenstva zrasel kakšen siv las več,« je pod VN Singapurja – malce za šalo, malce zares – potegnil črto Wolff.