Kimiju je vseeno, kaj si drugi mislijo in rečejo o njem

Kimi Räikkönen je kljub težavam, ki jih ima z »rdečo boginjo« F14 T, vesel, da se je iz Lotusa preselil k Ferrariju.

Objavljeno
04. april 2014 23.31
Posodobljeno
05. april 2014 10.30
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Sakhir – Za Kimija Räikkönena je znano, da nerad privoli v (daljši) intervju. Toda za nemški tednik Sport Bild je 34-letni Finec naredil izjemo in se presenetljivo na široko razgovoril o težavah, ki jih ima s ferrarijem F14 T, moštvenem sotekmovalcu Fernandu Alonsu ter prijatelju in tekmecu Sebastianu Vettlu, branilcu naslova svetovnega prvaka v formuli 1.

Ste si že ogledali film Rush (Dirka življenja) o velikem rivalstvu med Nikijem Laudo in vašim vzornikom Jamesom Huntom iz sezone 1976?

Da, deloma. A se mi dirkanje v njem ni zdelo posebej dobro predstavljeno, kar pa lahko ocenjujemo le dirkači. Vse je delovalo malce umetno.

Mar tudi v današnji formuli 1 vidite kakšnega Hunta ali Laudo?

Ne, ne zares. Šport se je od tistih časov močno spremenil, saj gre zdaj skoraj pri vsem le za posel. Zato je težko v javnosti ostati zvest samemu sebi.

Kljub temu ste eden od redkih, če ne edini, ki se ni pustil upogniti. Ali bi si želeli dirkati v sedemdesetih letih?

Seveda, kajti tisto je bilo pravo dirkanje! Šport je bil tedaj vsekakor bolj v ospredju. Menim, da so dirkači takrat veliko bolj uživali kot mi zdaj. Vse skupaj je bilo veliko bolj adrenalinsko in nevarno, kar je zame konec koncev tudi eden od glavnih čarov dirkanja.

Kaj bi sami spremenili, če bi imeli to možnost?

Dirke bi morale postati bolj razburljive. Želel bi si več dvobojev na stezi, tistih pravih – kolo ob kolo. Vendar pa je to težko omogočiti, če se hkrati stremi k tehnično dovršenim bolidom. A zdaj je, kar je, jaz tako ali tako ničesar ne morem spremeniti.

Do letošnje sezone je precej kritičen tudi Sebastian Vettel, ki ga najbolj motijo pretihi motorji.

Zvok zame niti ni tako pomemben. Vsaka stvar ima svoje prednosti in slabosti. Ko zdaj dirkamo, nas ušesa ne bolijo več tako močno. A vsak ima pravico do svojega mnenja.

Ali bi lahko formula 1 kaj prekopirala od relija, v katerem ste tekmovali dve leti?

Obeh dirkalnih serij ni mogoče primerjati med seboj. Če narediš napako v formuli 1, imaš na voljo velikanske izletne cone, ki pa jih po drugi strani potrebuješ za vožnjo na skrajni meji. V reliju ob cesti stojijo drevesa, zato moraš v dirkanje vračunati tudi ogromno tveganje. Vendar pa sem že večkrat dejal, da me že zdavnaj ne bi bilo več v formuli 1, če v njej ne bi užival.

V Melbournu ste bili sedmi, v Sepangu celo samo dvanajsti. Ste pričakovali tako težak štart v sezono s Ferrarijem, s katerim ste navsezadnje leta 2007 dobili prvo dirko in potem še naslov prvaka?

Tiste sezone nikakor ni mogoče primerjati z letošnjo. Zdaj so namreč dirkalniki popolnoma novi, zato so težave razumljive. Bo pa tudi držalo, da nismo tam, kjer smo si želeli biti. Ferrari F14 T ne ustreza mojemu načinu vožnje in trajalo bo še kakšni dve dirki, preden bomo to spravili v red.

Ali kaj obžalujete, da ste zapustili moštvo Lotusa?

Ne! Čeprav sem pri njem prebil dve uspešni sezoni, sem zelo vesel, da nisem več tam.

Vettel ima po štirih sijajnih sezonah letos precejšnje težave. Verjamete, da se lahko vrne na vrh?

Tako slab pa Red Bull spet ni. Od zimskih testiranj so Sebastian & Co. naredili velik skok naprej, zato jih nikakor ne bi odpisal; kakor tudi ne nas. Naš dirkalnik ni slab, poskrbeti moramo le, da bo začel delovati celotni »paket«.

Je Fernando Alonso vaš najhujši moštveni tekmec doslej?

Sotekmovalce težko primerjam med seboj, ker so se dirkalniki in pravila zelo spremenili. Je pa Fernando vsekakor zelo dober dirkač, ki pa ga poskušam premagati tako kot vse druge.

Alonso se je lani zelo zavzemal, da bi pri Ferrariju ostal Felipe Massa, češ da je hitrejši od vas. Vas je to jezilo?

Ne. Prav vseeno mi je, kaj si drugi mislijo in rečejo o meni.

Ali si kaj belite glavo z usodo Michaela Schumacherja?

To je žalostna zgodba. Upam, da se bo kmalu spet postavil na noge.

Že razmišljate o koncu kariere?

Ne, prav nobenih načrtov še nimam. Je pa jasno, da ne bom večno dirkal v formuli 1.