Kot da gredo na 24 ur Le Mansa

Moštva formule ena razkrivajo adute pred novo sezono, ki se začenja 20. marca.

Objavljeno
28. februar 2016 21.28
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Testiranja za novo sezono formule 1 še niso končana, a vse jasnejši so obrisi, da v letu 2016 ne bo sprememb. Vsaj ne na vrhu. Najboljšo formo sta namreč pokazal oba dirkalnika Mercedesa. Konkurenca ju opazuje z zavidanjem, a tudi s spoštovanjem. Med ostalimi je največ pokazalo moštvo Ferrarija.

»Ni kaj, Mercedes ostaja prvi favorit,« je potrdil šef moštva Red Bull Christian Horner. Težko mu je oporekati. Voznika Mercedesa, Lewis Hamilton in Nico Rosberg, sta navdušila z vzdržljivostjo novega dirkalnika. Na prvih testiranjih v Barceloni (druga bodo od 1. do 4. marca) sta opravila z naskokom največ krogov. V štirih dneh preizkušanja jih je Rosberg naštel 332, Hamilton 343, kar skupaj znese 3142 kilometrov. Za primerjavo – od 21 preostalih dirkačev so samo še štirje opravili več kot dvesto krogov. »Neverjetno!« je bil navdušen tudi Pat Symonds, tehnični vodja Williamsa. »Pri Mercedesu so v enem dnevu opravili toliko kilometrov, kot jih je ima dirkač v celotnem koncu tedna na dirki za svetovno prvenstvo.« Dirkača Mercedesa sta po progi v Barceloni krožila tako zavzeto, da so se mnogi spraševali, ali se morda ne pripravljata za vzdržljivostno dirko 24 ur Le Mansa.

»Kilometri – to je ključ do uspeha,« je zatrdil Hamilton. »Moraš iti na progo in opraviti čim več krogov. Naša trenutna pripravljenost je neverjetna. Tako dobri še nismo bili, vsaj ne pred sezono. Dirkalnik prav nič ne popušča, samo gre in igre. Včasih pomislim, da smo bili že dvakrat zapored svetovni prvaki in da bomo v tretji sezoni popustili, toda celotno moštvo je obdržalo osredotočenost. Še več, zdi se celo, da smo najboljši do zdaj.« A kljub številnim prevoženim kilometrom pri Mercedesu niso bili najhitrejši. Pravijo, da to niti ni bil njihov namen. Za zdaj. »Nismo pokazali vseh kart. Malo se še držimo nazaj, toda lahko vam zagotovim, da smo hitri,« je samozavesten Rosberg. »Nekateri tekmeci imajo hitre čase, za nas pa so vsi v negotovosti, kaj zmoremo. Hitrost bo še prišla na vrsto. Zdaj je ključno, da dirkalnik čim bolj obremenimo, da vidimo, kje se lahko pojavijo težave,« je pristavil.

V Barceloni je bil najhitrejši Sebastian Vettel. Njegov čas se je ustavil pri 1:22.810, kar je tri stotinke hitreje kot dosežek Nica Hülkenberga (Force India). »Kar čutim, je velik korak naprej,« je bil nasmejan Vettel, ki je najhitrejši krog postavil z ultramehkimi pnevmatikami Pirellija, ki jih hvalijo mnogi dirkači. »Težko rečem, kako blizu smo Mercedesu, toda naš dirkalnik je boljši kot lani. Ali bo to dovolj, pa bomo videli kmalu na prvi dirki v Avstraliji,« je dejal štirikratni svetovni prvak. Kakšna je resnična vrednost Ferrarijeve hitrosti (drugi dirkač moštva Kimi Räikkönen je imel tretji najhitrejši čas), je sicer težko oceniti, saj niso znani vsi podatki. Denimo, kako polni so bili dirkalniki z gorivom, prav tako niso imeli vsi enakih pnevmatik, razmere na progi so se spreminjale …

Med ostalimi dirkalnimi je bilo največ oči uprtih v oba dirkača McLarna, predvsem Fernanda Alonsa, ki je v karavani formule 1 zelo spoštovan zaradi svojih vozniških sposobnosti, a že dolgo ni imel konkurenčnega bolida. Hondini motorji so očitno letos močnejši, zato pri McLarnu upajo na boljše čase. »Naš cilj je, da bomo imeli najboljši dirkalnik, ko se bo svetovno prvenstvo preselilo na evropska dirkališča,« je ocenil Alonso, ki je bil osmoljenec zadnjega dne testiranj. Odpeljal je zgolj tri kroge in niti enega hitrega. Zaradi puščanja hladilne tekočine je moral zapeljati nazaj v garažo. V preteklih dneh je imel Alonso tudi nekaj nevšečnosti z novinarskimi vprašanji, ali res načrtuje konec kariere, še preden bi se začela nova sezona. Iz Velike Britanije je prišla vest, da Alonso nima več motivacije dirkati z nekonkurenčnimi dirkalniki, toda Španec je zatrdil, da bo pri McLarnu ostal vsaj še dve leti, kolikor traja zdajšnja pogodba.

Na prvi dirki, ki bo 20. marca v Melbournu, se obeta sprememba kvalifikacij. Novosti naj bi v kratkem potrdili na kongresu mednarodne avtomobilistične zveze FIA, z njimi pa želijo povečati napetost v borbi za najboljša štartna mesta. V prvem delu kvalifikacij bo na stezi vseh 22 dirkačev. Po sedmih minutah bo najprej odpadel najpočasnejši, nato pa bo vsakih 90 sekund izpadel naslednji z najslabšim časom. Ostalo bo 15 dirkačev, ki bodo v drugem delu kvalifikacij dirkali po enakem sistemu, s to razliko, da bo prvi izpadel po šestih minutah. V zadnjem delu kvalifikacij, ki bo trajal štirinajst minut, bo osem dirkačev. Izpadanje se bo začelo po petih minutah. V zadnjih 90 sekundah naj bi bila na stezi samo dva dirkača, ki se bosta v medsebojnem dvoboju pomerila za prvo štartno mesto na dirki.

Odzivi so različni. »Kaj veliko se ne bo spremenilo, na vrhu bodo isti dirkači,« je povedal Hamilton. »Vsako leto nekaj spremenijo. Z mnogimi spremembami se ne strinjam, zato se s takšnimi stvarmi niti ne obremenjujem več,« je pristavil britanski dirkač. Najbolj kritičen je bil Felipe Massa. »Ne vem, ali so mi nova pravila všeč ali ne. Vem le to, da bodo zagotovo povzročila kaos,« je dejal. Pri FIA nove spremembe načrtujejo tudi za sezono 2017, ko naj bi imeli dirkači dodatno zaščito za glavo. Dizajn zaščite bo enoten in standarden. Kljub temu je jasno, da niti takšna zaščita ne bi rešila življenja Francoza Julesa Bianchija, ki se je leta 2014 v Suzuki na VN Japonske zaletel v dvigalo ob stezi. Morda pa bi rešila življenje Ayrtoni Senni, ki je v Imoli umrl prav zaradi poškodb glave.