Lauda je moral znova udariti po mizi

Formula 1: Lewis Hamilton prepričan, da so Nicu Rosbergu pomagali do zmage v Mehiki.

Objavljeno
10. november 2015 22.44
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Naj se moštvena sotekmovalca še tako dobro razumeta, ni skrivnost, da je ekipni kolega v avto-motošportu prvi in hkrati najhujši tekmec. To pride še posebej do izraza, kadar se dirkača borita za naslov prvaka, kakor je bilo to letos v moto gp med Yamahinima motociklističnima asoma Jorgejem Lorenzom in Valentinom Rossijem, pa tudi v formuli 1 med Mercedesovima zvezdnikoma Lewisom Hamiltonom in Nicom Rosbergom.

Da odnosi med dirkačema »srebrnih puščic« niso najboljši, se vidi že od daleč. Krhati so se začeli že lani, ko so spremljevalci kraljevskega avtomobilističnega razreda njun obračun za lovoriko preimenovali kar v »vojno zvezd«. Ko so se začeli incidenti med njima vrstiti, so v dvoboj med Hamiltonom in Rosbergom posegli vodilni možje pri Mercedesu in poskušali pomiriti vroče strasti. To jim je za nekaj časa uspelo, toda ob prvem bližnjem srečanju oziroma dotiku je med njima znova »počilo«.

Tako je 30-letni Nemec po preizkušnji v Austinu, kjer si je angleški šampion predčasno zagotovil drugi zaporedni in skupno tretji naslov svetovnega prvaka v formuli 1, moštvenemu tekmecu očital, da je v uvodnem zavoju, v katerem se je s svojim dirkalnikom naslonil na njegovega in ga tako zrinil s proge, prekoračil mejo. Hamilton naj bi šel čez rob tudi pred slovesno razglasitvijo, pred katero je Rosbergu poniževalno – vsaj tako je bilo videti – vrgel čepico.

Novi-stari svetovni prvak sicer izkoristi sleherno priložnost, da izzivalcu iz Wiesbadna, ki že vrsto let živi v Monte Carlu, pokaže, kdo je št. 1. Zato je njegovo razočaranje toliko večje, kadar ga ekipni kolega užene v kozji rog. Da težko prenaša poraze, kot je ponovil tudi v nedavnem intervjuju za švicarski časnik Blick, je dal jasno vedeti tudi po VN Mehike pred dobrim tednom dni, po kateri je odgovorne pri Mercedesu celo obtožil, da so Rosbergu pomagali do zmage.

»Vem, da se v moštvu zdaj trudijo biti še posebej topli napram Nicu. Vem, kaj s tem mislim, vendar pa ne bom povedal, kaj mislim,« je 30-letni Anglež ostal skrivnosten v pogovoru z britanskimi novinarji. Kljub temu je izdal veliko. Še več so predstavniki »sedme sile« iz njega izvlekli po nadaljnjem drezanju: »Kar vprašajte Tota (Wolffa) in Nikija (Laudo), kaj si mislita o tem. Naj povesta, kaj vse morata narediti, da Nica obdržita pri dobri volji.«

V nadaljevanju je vendarle razkril, kaj ga je zmotilo med mehiško preizkušnjo. V nemškem moštvu so se namreč po kvalifikacijah odločili za eno menjavo gum, med dirko pa so pristojni, ko sta si Rosberg in Hamilton privozila dovolj veliko prednost pred zasledovalci, spremenili strategijo in svoja dirkača poklicali na dodatni postanek v boksih. Na ta način naj bi Nemcu – je prepričan 30-letnik iz Stevenagea severno od Londona – na stežaj odprli vrata do zmage.

Hamilton, ki je pravzaprav vso dirko vozil dve do tri sekunde za svojim moštvenim tekmecem, trdi, da je pripravljal napad nanj in da bi ga lahko v zadnjih krogih tudi prehitel, če ga ne bi ustavili z vpoklicem v bokse. Ko so ga odgovorni v ekipi prvič pozvali na menjavo pnevmatik, jih je kratko malo preslišal; uklonil se je šele v drugem poskusu. »Resno sem razmišljal o tem, da bi ostal na stezi, kajti gume so bile še v dobrem stanju in bi zanesljivo zdržale do cilja,« je zmajeval z glavo.

V bokse je nato s težkim srcem zavil le zato, ker so tako zahtevali v moštvu, ukaze nadrejenih pa je treba pač spoštovati. Medtem ko Rosberg tega, da naj bi mu pri Mercedesu pomagali do prvega mesta na VN Mehike, ni želel komentirati (»Vsi vemo, kakšen je najin odnos.«), je predsednik nadzornega odbora v nemški ekipi Niki Lauda to nemudoma zanikal, češ da je Nico na dirkališču bratov Rodriguez pač vozil bolje od Lewisa.

»Bo pa držalo, da smo se na štart podali s strategijo enega postanka. Toda ko smo si sredi dirke pozorneje ogledali gume, je bilo – tudi zaradi precejšnje prednosti pred tretjeuvrščenim – logično, da smo se odločili za dodatno menjavo pnevmatik. Naj je to dirkačem všeč ali ne,« je »po mizi udaril« 66-letni Avstrijec.