Ledena doba pri Mercedesu

Formula 1: v Monzi ta konec tedna pričakujejo hitrosti blizu 360 km/h.

Objavljeno
05. september 2014 11.07
Italy F1 GP Auto Racing
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Skoraj tako turbulentno, kot je bilo dogajanje na prejšnji dirki v Spa-Francorchampsu, je bilo v minulih dneh tudi v zakulisju formule 1. Od vsega pa tudi v Monzi, kjer bo pojutrišnjem 13. letošnja preizkušnja za SP, še vedno najbolj odmeva trk Mercedesovih dirkačev Nica Rosberga in Lewisa Hamiltona v drugem krogu velike nagrade Belgije.

Potem ko je 29-letni Nemec sprva zavračal krivdo za trčenje, pri katerem je moštvenemu sotekmovalcu pred dvanajstimi dnevi s prednjim krilcem predrl zadnjo levo gumo in ga na ta način izločil iz boja za visoko uvrstitev, se je po nekaj prespanih nočeh vendarle posul s pepelom. »Po temeljitem razmisleku sem spoznal, da sem pri poskusu prehitevanja napačno ocenil položaj na progi. Zato krivdo prevzemam nase in se opravičujem ekipi, pa tudi Lewisu,« je omenil Rosberg in brez večjih ugovorov sprejel kazen, ki so mu jo naložili vodilni možje pri Mercedesu. Kako so ga »udarili po prstih«, niso razkrili, so pa pri britanskem časniku Daily Mail izbrskali, da bo moral vodilni dirkač v formuli 1 za dobrodelne namene nakazati šestmestno vsoto denarja.

S tem naj bi se za Mercedes in Rosberga zadeva končala, vprašanje pa je, ali se je tudi za Hamiltona. Na včerajšnji novinarski konferenci v Monzi je uvodoma resda poudaril, da se noče več ozirati nazaj na incident v Spa-Francorchampsu, ker pogleduje le proti naslednji preizkušnji – nedeljski veliki nagradi Italije (14.00). Ker pa se predstavniki »sedme sile« z njegovim odgovorom niso zadovoljili, je v nadaljevanju kljub vsemu predstavil svoj pogled na zaplet v Belgiji. »Pristojni pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA) imajo težko nalogo, ki pa so jo v preteklih letih večinoma opravili zelo dobro. Težava je v tem, ker se eno trčenje razlikuje od drugega, zato ni preprosto določiti, katero pravilo velja v posameznem primeru,« je presodil 29-letni Anglež in na vprašanje, kaj bo glede internega obračuna pri Mercedesu prinesla prihodnost, odvrnil, da je to zares zelo dobro vprašanje.

»V Belgiji je bil po krivem izločen prvouvrščeni, pa se ni zgodilo nič. Mar to pomeni, da bodo v prihodnje dovoljeni še tesnejši dvoboji? Ali pa bo vendarle kdaj koga doletela tudi kazen?« se je vprašal Hamilton in dal tako posredno vedeti, da mu ni vseeno, ker jo je Rosberg odnesel brez hujših posledic. Še več; z drugim mestom za Danielom Ricciardom (Red Bull) se je še utrdil na vrhu skupnega seštevka, v katerem ima po dvanajstih letošnjih postajah 29 točk naskoka pred Hamiltonom.

Da (še) nista zakopala bojne sekire, je bilo sicer mogoče soditi tudi po njunem vedenju na novinarski konferenci, na kateri si nista namenila niti pogleda. Zato pa sta se oba kar precej šalila s Fernandom Alonsom, ki je sedel med njima. Ferrarijev adut, v katerega bodo ta konec tedna – tako kot v Kimija Räikkönena – uprte oči številnih domačih ljubiteljev moštva iz Maranella, je izjavil, da si bo prizadeval navijače razveseliti s stopničkami, čeprav se zaveda, da jih bo zelo težko doseči. Na stezi v Monzi, ki ima izjemno dolge ravnine, na katerih pričakujejo hitrosti blizu 360 km/h, bo pač Ferrarijevo pomanjkanje konjskih moči v primerjavi z Mercedesovim zmogljivejšim motorjem prišlo še toliko bolj do izraza ...