Leto naokrog, Hamilton v Maleziji kot prerojen

Vodilni v svetovnem prvenstvu se bo od Sepanga želel posloviti na lepši način kot lani. Zadnja Vettlova priložnost?

Objavljeno
29. september 2017 00.44
Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain answers a question during the Mercedes AMG Petronas press conference at Suria KLCC in Kuala Lumpur, Malaysia on Tuesday, Sept. 26, 2017. (AP Photo/Daniel Chan)
Peter Zalokar
Peter Zalokar
Sepang – V Maleziji je Lewis Hamilton lani prvič resneje pomislil na končanje dirkaške kariere, zdaj nedeljsko dirko v Sepangu pričakuje poln zanosa. Kot bi ravno vstopil v svet formule 1. Tako všeč mu je boj za svetovnega prvaka s Sebastianom Vettlom. Seveda, ko pa se vse bolj nagiba njemu v prid.

Hamiltonu se je sesul svet, ko je bil na zadnji dirki v Kuala Lumpurju prepričljivo v vodstvu, nakar ga je izdal motor v mercedesu in takrat je bil njegov dvoboj z moštvenim tekmecem Nicom Rosbergom praktično izgubljen. Rešile ga niso niti štiri zmage na zadnjih petih dirkah. Kaj lahko se zgodi, da bo tokrat stvar ravno obratna. Nova zmaga bi mu prinesla že skoraj neulovljivo prednost pred Nemcem v ferrariju, ki zaostaja že za 28 točk, saj ga je pred dvema tednoma v Singapurju polomil, da ga bolj ne bi mogel – z odstopom po trku s tovarišem iz garaže Kimijem Räikkönenom še pred prvim zavojem, potem ko je štartal iz najboljšega položaja.

Hamilton se kajpak ni pritoževal, darilo velikega tekmeca je sprejel odprtih rok in vpisal tretjo zaporedno zmago. Po njej je kipel od sreče in ljubezen do športa ga je spet zasvojila. Potem ko je že prej presegel rekord Michaela Schumacherja po številu najboljših štartnih mest, je po 60. zmagi v karieri celo omenil možnost, da bi legendarnega Nemca ujel tudi po številu zmag (91), za kar bi 32-letnik verjetno potreboval vsaj še tri ali štiri sezone ter seveda odličen dirkalnik, verjetno še boljšega, kot ga ima zdaj. Na določenih dirkališčih, zlasti uličnih, je Ferrari občutno močnejši.

Prav zato Mercedesov šef Totto Wolff svari svojega glavnega aduta pred preveliko vznesenostjo. »Na vsaki od zadnjih petih dirk bomo morali biti maksimalno zbrani. Zadnja izkušnja iz Singapurja je pokazala, kako hitro se suče sreča v našem športu. Prvenstvo je še vedno odprto,« je previden Avstrijec. Z njim se še kako strinja »rdeči« kolega Maurizio Arrivabene: »Kar se je zgodilo v Singapurju, še ne pomeni, da je tekma končana.« Seveda ima svoje razloge za optimizem. Njegov as Vettel je v Maleziji zmagal že štirikrat, samo nesrečni Schumacher, o čigar zdravstvenem stanju je le malo znanega, jih ima toliko. Hamilton še zdaleč ni tako uspešen v nekdanji britanski koloniji, zmagal je le enkrat, leta 2014. Ima le še eno priložnost, saj bo vroča in vlažna Malezija izbrisana s koledarja. Formulo 1 je Sepang gostil neprekinjeno od leta 1999, vlada pa je ocenila, da so stroški preveliki (67 milijonov dolarjev). Lani je bilo namreč na tribunah, ki sprejmejo 120.000 ljudi, samo 45.000 navijačev, gledanost pa je bila zaradi neugodnega termina (ob 9. uri zjutraj po srednjeevropskem času) slaba.

Mercedes naj bi se na tem dirkališču časovno bolje obnesel kot v sosednjem Singapurju, ki je preveč ovinkast zanj, in v nemškem moštvu si obetajo drugo zmago v Sepangu. Na drugi strani je Vettel prav tam dosegel edino zmago za Ferrari leta 2015 in Räikkönnen je vpisal svojo prvo davnega leta 2003, ko je bil še pri McLarnu.

Lani je od Hamiltonove smole največ pridobil Red Bull, saj je vpisal svoj zadnji dvojček. Daniel Ricciardo je ciljno črto prevozil pred Maxom Verstappnom, nekaj avstralskih navijačev pa je bilo tako navdušenih, da so se slekli do spodnjega perila in bili zato aretirani, saj je malezijska zakonodaja zelo stroga in konservativna. »Moja takratna zmaga tukaj samo potrjuje, da se lahko v formuli zgodi vse,« ima zgolj lepe spomine Ricciardo, ki je enkrat zmagal tudi v tej sezoni in je kar sedemkrat stal na zmagovalnem odru.

Ljubitelji F1 bodo sicer lahko pozdravili nov obraz v karavani. Francoz Pierre Gasly (21 let) bo debitiral kot zamenjava v Red Bullovem moštvu Toro Rosso namesto slabega Rusa Danila Kvjata.