Letos trpijo, da bi nato spet zmagovali

Pri konstruktorskem velikanu formule 1 McLarnu se spopadajo s krizo, v kakršni niso bili že vse od leta 2004.

Objavljeno
05. avgust 2013 13.34
Mi. Š., Delo.si
Mi. Š., Delo.si
McLarnov izkupiček je po polovici sezone v formuli 1 izjemno pičel. Jenson Button in Sergio Perez sta na desetih dirkah (od skupno 19) iztržila vsega 57 točk, s katerimi znamenito moštvo iz Wokinga v konstruktorskem seštevku zaseda šele šesto mesto. Ob Red Bullu (277), Mercedesu (208), Ferrariju (194) in Lotusu (183) je pred njim celo Force India (59).

Še slabše jim kaže v vozniški razvrstitvi, v kateri je Button z 39 točkami komaj na devetem mestu, medtem ko je Perez, ki ga je vodstvo McLarna po koncu lanske sezone in odhodu Lewisa Hamiltona k Mercedesu pripeljalo kot enega od največjih upov v kraljevskem avtomobilističnem razredu, doslej zbral vsega 18 točk, kar ga uvršča šele na 12. mesto. Oba sta tako ob začetku poletnega premora v formuli 1 (naslednja dirka bo na sporedu 25. avgusta v Spa-Francorchampsu) daleč od vrha, na katerem je – mimogrede – s 172 točkami še vedno trdno zasidran Red Bullov zvezdnik Sebastian Vettel, ki je tako na najboljši poti, da si pridirka že četrti zaporedni naslov svetovnega prvaka.

V angleški ekipi, ki jo je sicer davnega leta 1963 ustanovil Novozelandec Bruce McLaren, so se nazadnje s takšno krizo spopadali v sezoni 2004. Toda Button se še zdaleč ne vdaja. Resda je letošnje prvenstvo na nek način že odpisal oziroma ga – kakor je sam dejal – žrtvuje, da bi vidnejša mesta znova napadel prihodnje leto. V tej sezoni se je doslej najvišje zavihtel sredi aprila v Šanghaju, kjer je ciljno črto prečkal na petem mestu, kar je – naj se sliši še tako nenavadno – še zmeraj McLarnova najboljša uvrstitev v 2013.

»Kadar imaš težave, si še toliko bolj pozoren na sleherno malenkost. Ko jih nato enkrat vendarle spraviš v red, je vse skupaj spet veliko lažje,« je za britanski tednik Autosport povedal Button, ki v slabi sezoni vidi tudi dobre plati, pri čemer je imel v mislih zlasti možnost lastnega napredka. »Ker nam ta čas ne gre po načrtih, verjetno garamo še bolj kot tekmeci in v želji, da bi nadomestili zaostanek, iščemo rešitve na vseh področjih, kar se nam bo obrestovalo prej ali slej. Pridobljene izkušnje nam bodo prišle še kako prav že v pripravah za prihodnje leto,« ostaja pozitivno naravnan 33-letni Anglež.

Verjame, da bo McLaren iz krize, v kateri se je znašel, izšel močnejši, kot je bil, pri tem pa stavi tudi na svoje izkušnje iz preteklosti. Nekaj podobnega je dal namreč skozi že pri Hondi, s katero je v sezoni 2008 doživljal zelo težke čase. Ko jo je nato prevzel Ross Brawn, se je pod njegovim vodstvom že leto zatem veselil prvega in doslej edinega naslova svetovnega prvaka. »Seveda ni prijetno, ko se enkrat znajdeš v takšnem položaju, toda gledano dolgoročno ti lahko takšna težavna obdobja tudi koristijo. Kar te ne ubije, te pač okrepi. Sploh pa: če mi je uspelo leta 2009, ne vem, zakaj mi ne bi tudi v naslednji sezoni.«

V moštvu iz Wokinga se ta čas trudijo, da bi s preprostimi rešitvami čim bolj izboljšali dirkalnik MP4-28, ki se jim resnično ni posrečil najbolje. »Največ preglavic imamo zaradi pomanjkanja oprijema, zadevo pa rešujemo sproti z manjšimi aerodinamičnimi popravki. Ker se steze močno razlikujejo med seboj in smo povrhu omejeni s testiranji, bi bilo napačno v bolid vgrajevati večje in zapletene dele,« je pojasnil Button. Ob tem je pristavil, da na takšen način napredujejo korak za korakom, kar se je prejšnjo nedeljo pokazalo tudi na veliki nagradi Madžarske, na kateri je bil sedmi, dve mesti pred Perezom.

»Dosežka seveda nista bila takšna, kakršna bi si želeli, toda prehitel sem enega ferrarija (Felipeja Masso), za seboj pa bi na progi pustil tudi enega mercedesa (Nica Rosberga), če ga ne bi ustavila okvara motorja. Za nameček sem med dirko dolgo zadrževal Sebastiana Vettla in z mehkejšimi gumami odpeljal celo nekaj najhitrejših krogov, to pa ni tako slabo, kajne?« je bil z napredkom zadovoljen svetovni prvak iz leta 2009, ki pričakuje, da se bo lahko na veliki nagradi Belgije konec avgusta potegoval za vidnejšo uvrstitev, ker naj bi hitra steza v Spa-Francorchampsu mclarnu MP4-28 precej bolj ustrezala kot zavita na Hungaroringu.