Salou – Devetkratni serijski svetovni prvak v reliju, Francoz Sebastien Loeb, je sezono, verjetno zadnjo, ki jo je odpeljal v celoti, zapečatil na način, kot se za zvezdnika njegovega kova pač spodobi – z zmago na preizkušnji po Španiji.
Na prizorišču, ki je bilo eno njegovih najljubših, saj je tekmece ugnal v zadnjih osmih izvedbah te dirke, je prvega izzivalca, Fordovega Finca Jarija-Mattija Latvalo, resda ugnal za pičlih sedem sekund, da se je relija lotil taktično in premišljeno, pa dokazuje podatek, da je vpisal najhitrejše čase le štirih (od 18) hitrostnih preizkušenj, kar zanj v resnici ni značilno. Očitno se je odločil, da bo pritisnil le toliko, da je bilo dovolj z zmago, s katero je pritisnil piko na »i« še eni izjemno uspešni sezoni, bržkone pa tudi eni zadnjih dirk v profesionalni karieri.
SuperSeb je v tej sezoni na 13 preizkušnjah vpisal kar devet zmag (ob tem še po eno drugo in šesto mesto, na Portugalskem in v Italiji pa je odstopil), kar pa zanj ni rekordni dosežek, saj se je leta 2008 veselil kar enajstkrat (tedaj sta bili resda v koledarju dve dirki več), leta 2005 pa desetkrat (na voljo je imel 16 poskusov). Število zmag na elitnih preizkušnjah je povečal na 76, letošnjega najbližjega zasledovalca, moštvenega kolega Mikka Hirvonena, pa pustil za sabo za 57 točk. Vnovični naslov svetovnega prvaka je vpisal predčasno, že dve dirki pred koncem sezone, reli po Španiji je bil zanj – in za obupano konkurenco – tako le še formalnost. Da je bilo v boksih še bolj prešerno, je poskrbel tudi konstruktorski naslov Citroëna, ki je večnega tekmeca Forda pustil za seboj za skoraj 150 točk.
»Seveda sem si neizmerno želel te zmage. Uvodne hitrostne preizkušnje so bile zelo tvegane, kar je za vsakega dirkača nadvse mučno. Na asfaltni podlagi ni bilo težav, zadnji dan pa je bil spet precej zahtevnejši, sploh zavoljo ne najbolj posrečene izbire pnevmatik, pa še Jari-Matti mi je vse bolj dihal za ovratnik,« je dogajanje strnil 38-letni Alzačan.
Drugovurščeni Latvala ga je dopolnil: »Želel bi si še eno hitrostno preizkušnjo več, saj bom kar malo pogrešal dvoboje z Loebom, sploh takšne na nož, kot je bil tokratni. Če bi imel na voljo še nekaj kilometrov, bi morda celo švignil mimo njega.« Če je bilo zadnje desetletje Loebovo, bo zanimivo videti, kako bo njegova dirkaška »upokojitev« premešala karte pri vrhu.
Predvsem Finca Latvala in Hirvonen, ki nikakor nista mogla zlesti iz Francozove sence, sta si pošteno oddahnila, popolno olajšanje bi bržkone čutili tudi pri Fordu, če se ne bi odločili, da se bodo zaradi trenutnega ekonomskega položaja po koncu sezone umaknili iz relija, vsaj s tovarniško ekipo. Mrtva sezona bo torej letos izjemno živahna, prometa bo precej v vseh smereh, jasno pa je le eno: na šampiona, kakršen je (bil) Sebastien Loeb, bo moral svet relija čakati še dolgo vrsto let.
Izidi relija po Španiji:
1. Loeb-Elena (Fra-Mon, citroën DS3) 4;14:29,1
2. Latvala-Anttila (Fin, ford fiesta RS) +7,0
3. Hirvonen-Lehtinen (Fin, citroën DS3) 1:46,8
4. Østberg-J. Andersson (Nor-Šve, ford fiesta RS) 1:56,4
5. Nikara-Kalliolepo (Fin, mini john cooper works) 16:07,9
6. Breen-Nagle (Irs, ford fiesta S2000) 18:10,4
7. Atkinson-MacNeall (Avst, mini john cooper works) 19:14,7
8. P. Andersson-Axelsson (Šve, proton satria neo S2000) 20:16,1
9. Sordo-Del Barrio (Špa, mini john cooper works) 25:40,6
10. Novikov-Minor (Rus-Avs, ford fiesta RS) 25:46,6
Končni vrstni red SP (13) - vozniki:
1. Loeb 270,
2. Hirvonen 213,
3.
Latvala 154,
4. Østberg 149,
5. P. Solberg (Nor, ford fiesta RS) 124,
6. Novikov 88,
7. Neuville (Bel, citroën DS3) 53,
8. Tänak (Est, ford fiesta
RS) 52,
9. Prokop (Češ, ford fiesta RS) 46,
10. Ogier (Fra, škoda fabia S2000) 41;
konstruktorji:
1. Citroën Total 453,
2. Ford 309,
3. M-Sport Ford 170,
4. Adapta 83,
5. Citroën Junior 72,
6. Qatar 71,
7. Brazil 28,
8. Mini 26.