Mark Webber obračunal s Sebastianom Vettlom

F1: avstralski dirkač bo v kratkem izdal svojo biografijo, v kateri razkrije težave, ki jih je imel z Nemcem pri Red Bullu.

Objavljeno
02. julij 2015 16.00
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport

Ljubljana – V kratkem bo izšla biografija Marka Webbra z naslovom A Different Journey (Drugačno potovanje), v kateri dirkač iz Queanbeyana v Novem Južnem Walesu med drugim obračuna(va) s formulo 1 in nekdanjim moštvenim sotekmovalcem Sebastianom Vettlom. Pokušino tega, kar bo mogoče prebrati v knjigi, je razkril v posebni oddaji avstralske televizijske postaje ABC.

V njej sta med drugimi govorila tudi Markova življenjska sopotnica Ann Neal in Paul Stoddart, nekdanji lastnik in vodja moštva Minardi, pri katerem je Webber leta 2002 začel kariero v kraljevskem avtomobilističnem razredu.

»V formuli 1, ki je prežeta s politiko, poteka na različnih ravneh boj do zadnje kaplje krvi. Mark je pred časom skočil iz tega bazena, polnega morskih psov, tako da je imel dovolj časa za temeljit razmislek o vsem skupaj,« je Stoddart uvodoma dejal v oddaji, v kateri je Webber podoživel ključne trenutke svoje dvanajstletne kariere v najhitrejšem »cirkusu«. Seveda pri tem ni izpustil svoje prve dirke leta 2002 v Melbournu, kjer je pred svojimi navijači z nekonkurenčnim minardijem navdušil s petim mestom.

Ustvarjalci oddaje so kmalu zatem prešli na Markov odnos s Sebastianom Vettlom, s katerim sta bila dolgih pet sezon ekipna kolega pri Red Bullu. »Zapletati se je začelo leta 2010, ko sta Mark in Sebastian trčila med veliko nagrado Turčije,« je pojasnil legendarni Škot Jackie Stewart, nekdanji avstralski dirkač Alan Jones pa je dodal: »Od tistega trenutka naprej se nismo mogli več znebiti občutka, da Vettla v moštvu obravnavajo bolje kot Webbra. Ekipa ima resda sedež v Angliji, toda denar prihaja iz Avstrije in Nemčije.« Ann Neal je pristavila, da so se vsi čudili, kako dobro jo je tedaj odnesel mladi Nemec.

Webber se je spomnil, da je pred trčenjem v Istanbulu prepričljivo v svojo korist odločil dve zaporedni dirki, na katerih je vodil od štarta do cilja. »Potem je moštvo dobilo novo zadnje krilce. In kaj se je zgodilo? Odnesli so ga na drugo stran garaže. Nikoli ne bom pozabil, kako jezni so bili takrat moji mehaniki. Odtlej ni bilo več niti najmanjšega dvoma o tem, da pri Red Bullu načrtno favorizirajo Sebastiana,« je 38-letni Avstralec, ki zdaj brani Porschejeve barve v vzdržljivostnem SP, zavrtel kolo časa nazaj v sezono 2010.

Odnos med »rdečima bikoma« se je tedaj močno skrhal, v pravi spor pa prerasel z znamenito afero »multi 21« leta 2013 v Maleziji, kjer Vettel ni upošteval navodil vodilnih mož pri Red Bullu, po katerih naj se malo pred koncem ne bi več napadala. Nemec se je požvižgal na dogovor, prehitel vodilnega Webbra in slavil zmago. »Ali sem bil takrat besen na Sebastiana? Malo že. Toda bolj kot to, da mi je 'ukradel' zmago, za kar se mi je sicer opravičil, me je jezilo, da sva lahko padla tako nizko,« je dejal Avstralec, ki se je želel pred naslednjo dirko na Kitajskem z moštvenim sotekmovalcem še enkrat pogovoriti na štiri oči.

Vendar pa z izidom pogovora ni bil zadovoljen. »Rekel mi je, da me spoštuje kot dirkača, ne pa tudi kot človeka. To je bila kaplja čez rob, odtlej se niti v oči nisva mogla več pogledati. V moštvu so bili seveda razočarani, saj niso imeli več nadzora nad nama. Ker se je moralo nekaj spremeniti, sem vodilnim možem olajšal odločitev in po koncu sezone 2013 zapustil Red Bull,« je razložil Webber, ki se – zanimivo – danes s Vettlom razume bolje, kot se je takrat, ko sta bila ekipna kolega. »Čas celi rane, kozarci rdečega vina pa odganjajo jezo. Sam imam čisto vest, ko se ozrem nazaj, pa sem zadovoljen s tem, kar sem dosegel,« je še dejal Avstralec, ki se lahko pohvali z devetimi zmagami v formuli 1.