Na monaški ruleti tudi Turk

Reli: Začetek sezone v Monte Carlu. Idrijčana želita med 60.

Objavljeno
21. januar 2016 00.12
Janez Porenta
Janez Porenta
Ljubljana – Sezona SP v reliju se ne bi mogla začeti bolj spektakularno kot s prestižnim relijem Monte Carlo, ki zaradi razgibane trase in zahtevnih razmer velja za enega najtežjih zalogajev v elitnem koledarju. Za slovenske bencinske navdušence bo letos še atraktivnejši zaradi udeležbe Roka Turka in sovoznika Eneja Ložnarja.

V zimskem prestopnem roku tektonskih premikov ni bilo. Potem ko je Volkswagen lani pobral vse, kar je bilo na razpolago, in primazal krepko zaušnico konkurenci, ki je capljala daleč za njim, niso letošnji načrti niti za odtenek drugačni: branilec naslova in prvi favorit Sebastien Ogier bo prvo orožje moštva, Jari-Matti Latvala, ki ima iz prejšnjih sezon še kup neporavnanih računov, pa drugo. Brez sprememb bodo v novo sezono zakoračili tudi pri Hyundaiju, za vrh se bo potegoval predvsem Thierry Neuville, odpisati ne gre niti Danija Sorda.

Glavna prestopna bomba je kajpak Norvežan Mads Østberg, ki se po dveh sezonah pri Citroënu – minulo je končal na četrtem mestu kot najboljši voznik, ki ni branil barv Volkswagna – vrača za fordovo krmilo. Prvo ime Citroëna, ki je dolga leta dominiral, leteč na krilih neprekosljivega Sebastiena Loeba, ostaja Kris Meeke, ki je bil najhitrejši na včerajšnjem ogrevanju relija v Monte Carlu, ki bo novo sezono SP s prvima hitrostnima preizkušnjama odprl danes zvečer.

Med udeleženci tradicionalne spektakularne »monaške rulete«, ki ob zasneženo in poledenelo progo, ki dirkačem predstavlja svojevrsten izziv, privablja ogromno število bencinskih privržencev, bo tokrat tudi slovenski predstavnik, 33-letni Idrijčan Rok Turk. Krmaril bo peugeota 208 R2 in se skušal kar najbolj dostojno predstaviti zahtevni svetovni javnosti. »Pred odhodom na prizorišče sva s sovoznikom opravila še testiranje v pravih zimskih razmerah, kakršne pričakujeva tudi na reliju. Veselim se novega izziva,« poudarja slovenski podprvak, ki med svetovno elito še ni nastopal, je pa na tem prizorišču – tudi tedaj mu je zapiske bral Enej Ložnar – pred petimi leti tekmoval na dirki IRC, vendar pa odstopil.

Že popis trase je idrijsko posadko opomnil, kako zahtevno delo jo čaka tja do nedelje. »Občutki po odpeljani najdaljši hitrostni preizkušnji v karieri so mešani. Imamo vse, od snega, ledu, izmenjujeta se mokra in povsem suha podlaga, ravno tako vsi mogoči dirkaški ritmi – od zaprtih serpentin, tehničnih sektorjev in vse do odprtih ravnic z obilico sekanja zavojev pri visoki hitrosti. Bo zanimivo, a hkrati zelo naporno, toda zato sva tukaj,« je odprtih ust po popisu razlagal sovoznik Ložnar. Konkurenca bo ostra, v razredu R2 je prijavljenih 19 posadk, generalno kar 89, Slovenca nosita štartno številko 110. Po Turkovih besedah bo prvi cilj uvrstiti se med najboljših 60 v skupni razvrstitvi: »Razmere na popisu so bile tipične za Monte Carlo: od čistega asfalta pa do snega in ledu. Za še večjo zahtevnost poskrbi novozapadli sneg, pod katerim se skriva led.«