Na trening tudi sredi noči

Motokros: Tim Gajser se bo na Japonskem odločil o morebitni selitvi v razred MXGP.

Objavljeno
01. oktober 2015 01.27
GAJSER Tim, svetovni prvak v motokrosu v razredu MX2, 29.9.2015, Orehova vas [Tim Gajser, motokros, MX2]
Mojca Finc, šport
Mojca Finc, šport
Orehova vas – Ganjen je bil novi svetovni prvak v motokrosu razreda MX2 Tim Gajser nad sprejemom, ki so mu ga pripravili domačini. V soju žarometov je čustvom pustil prosto pot. Včeraj se je družil še z mediji. Časa za počitek ne bo, sledijo dogovori, v katerem razredu bo dirkal v novi sezoni. Pa dopust? »Najraje sem doma in prosti čas izkoristim za spanje,« je skromno dejal.

Devetnajstletnik je v zadnjih sedmih mesecih zamenjal petnajst držav in štiri celine, na 18 dirkah je v razredu MX2 vknjižil pet zmag, osemkrat stopničke. Njegova 250-kubična honda, ki so jo japonski inženirji začeli podrobno razvijati šele lani, ko se je najstnik iz Pečk priključil ekipi, je med sezono veljala za enega najslabših motociklov v konkurenci. »To vedo vsi inženirji v karavani, zato so nam tudi iskreno čestitali,« je povedal Bogo Gajser, Timov oče in trener, ki ga je pri dveh letih in pol posedel na motocikel. V primerjavi s konkurenco, ki je svoje »konjičke« razvijala desetletje ali več, je bilo treba v italijanski ekipi Honda Gariboldi, ki ima Gajserja pod svojim okriljem, veliko nadoknaditi. »V tako kratkem času je težko dohiteti konkurenco. Zato ima Timov uspeh še večjo vrednost,« je poudaril ponosni oče, sicer sestavni del ekipe.

»Z inženirji testiramo motocikel enkrat mesečno. Prinesejo nove dele, jaz jih preizkusim in sporočam, kakšne so razlike, občutki, kaj je dobro, kaj bi bilo treba spremeniti, izboljšati. Najprej vse to predebatirava z očetom, nato še z inženirji,« je Tim opisal proces izboljševanja 250-kubičnega motocikla. V sezoni je tekmoval na osemnajstih (na vsaki dirki z drugim), zanimivo pa je, da treninge opravlja na 450-kubični hondi, na kateri tekmujejo v kraljevskem razredu MXGP. »Če ga znaš izkoristiti, je zelo močen, prava raketa,« je opisal motor.

»Honda razvija 450-kubični motocikel že dolgo, ta drži stik z drugimi. Če bi Tim tekmoval na 450 ccm, ne bi imel konkurence,« je prepričan oče, ki se bo s sinom čez dva tedna odpravil na testiranje v deželo vzhajajočega sonca, kjer bo padla odločitev o tem, ali bo v prihodnji sezoni prestopil v najvišji razred MXGP ali se bo kot aktualni svetovni prvak dokazoval v MX2.

Še letos se bo Tim lotil ameriških dirk za superkros v dvorani, o katerih sanja od otroštva. Tekmovalni urnik bo tako še bolj natrpan. A najstnika prevevata mladost in neomajna energija, prav zato se novih izzivov nepopisno veseli. Včasih ga je treba tudi ustavljati, pravi Gajser starejši. »Pred novoletnimi prazniki sva se dogovorila, da si vzamem prost teden, na motocikel naj bi se vrnil 2. januarja, kar mi ni bilo všeč. Potem ko smo si za silvestrovo opolnoči voščili, sem sedel na motor in treniral do 4. ure zjutraj,« je Tim razkril, da ne zdrži dolgo brez hrumenja motorja.

Da se ne bi »prenatreniral« in zasitil, se je Bogo spomnil popestritve. Že lani je družina med sezono mesec dni preživela na morju v Dalmaciji. Morski zrak Timu dobro dene, sproščenost je v tekmovalnem ritmu zelo pomembna. »Teče, kolesari, igra tenis in plava, ne izgublja ničesar, saj je v polni formi, le popestri vadbo. Malo se gre tudi 'razvozit' v Zadar. Split nam sicer ustreza tudi kot odlično izhodišče za potovanja na tekme po svetu,« je še dodal Gajser starejši in priznal, da je odnos oče-sin na ravni trener-tekmovalec zelo zahteven. A da sta našla pravo formulo, sta že večkrat potrdila in prav gotovo bosta to dokazovala tudi v prihodnosti.