Ogier bo petico lovil v zasebnem moštvu

V Monaku začetek sezone SP – Nova tehnična pravila in številne dirkaške spremembe – Brez VW, a s Citroënom in Toyoto

Objavljeno
19. januar 2017 22.05
Janez Porenta
Janez Porenta

Ljubljana – Mrtva sezona v SP v reliju že dolgo ni bila tako živahna in turbulentna kot letošnja. Najprej je oblak prahu dvignil kolaps serijskega konstruktorskega zmagovalca Volkswagna, nato vrnitev svojčas že šampionskih Citroëna in Toyote, dolgo časa pa tudi ugibanje, kje bo kariero nadaljeval prvak Sebastien Ogier. Odločil se je nepričakovano: pri zasebniku!

»Nova ekipa, nova generacija dirkalnikov, številne druge novosti, ki se jih veselim. Zanimivo bo,« je ob obljubi enoletne zvestobe angleškemu zasebnemu moštvu M-Sport, ki ga vodi veliki dirkaški zanesenjak Malcolm Wilson, poudaril 33-letni Ogier, serijski šampion zadnjih štirih sezon oziroma po odhodu znamenitega rojaka Sebastiena Ogierja. Poznavalci so kot njegovo šibko točko v prihajajoči sezoni izpostavljali predvsem nenavajenost na novega forda fieste WRC, saj se je ekipi pridružil šele ob koncu pripravljalnega obdobja (dirkalnik je sicer »preživel« 8344 testnih km v sedmih evropskih državah) in z njim posledično opravil manj kilometrov, a je Seb dvomljivcem hitro zaprl usta.

Že na ogrevanju pred prvim dejanjem sezone, slovitim nepredvidljivim Monte Carlom ta konec tedna, je vpisal z naskokom najboljši čas in dal vedeti, da tudi pod zasebno streho meri enako visoko kot minula leta v Volkswagnovem tovarniškem moštvu. »Iz ogrevalnega nastopa nikar ne vlecite prehitrih zaključkov. Nekateri tekmeci so gume varčevali za dirko, drugi so se napačno odločili. Nisem še optimalno pripravljen po dveh dneh testiranj, zagotovo pa ne bom taktiziral. Zgodi se lahko marsikaj, 'Monte' je pregovorno zahteven, drseč, tvegan, nepredvidljiv,« Ogier mirí pred nepotrebno evforijo. Wilson je nanj sicer vrgel trnek takoj po napovedanem umiku VW iz avtošporta: »Letos imamo verjetno najboljšo zasedbo v zadnjih letih. Seb štarta iz slabšega izhodišča kot večina tekmecev, a če se komu lahko posreči tudi v skrajno neugodnih okoliščinah, je to on!« M-Sport doslej zmage v SP še nima, zato pa številne stopničke.

Leto 2017 bo v reliju leto sprememb. Prevetrila so se tehnična pravila, ki dopuščajo lažje, hitrejše, zmogljivejše »jeklene konjičke«. Še največ prepiha pa je bilo v tekmovalnih vrstah, le Hyundai je zadržal lansko vozniško trojico, ki je končala med najboljšimi petimi v končni razvrstitvi dirkačev ter vpisala dve zmagi in 12 uvrstitev na stopničke, zato bo tokrat – po Volkswagnovem umiku – glavna kandidatka za konstruktorski naslov. Zanj se bosta, ob Hyundaiju in M-Sportu, udarili le še dve tovarniški moštvi, Citroën in Toyota, ki se s polnim programom vračata v SP. Pri velikanu iz Versaillesa, ki je največ uspeha žel z nezamenljivim Loebom, zdaj v prvi vrsti računajo na »vajenca« slovitega Colina McRaeja, 37-letnega Krisa Meeka, ki je nabrušen kot še nikdar. Lani je odpeljal zgolj sedem dirk ter po dvakrat zmagal in odstopil, letos bo sezono pod streho spravil v celoti in zato želi še višje.

Velika neznanka pa je »finska« Toyota pod taktirko nekdanjega štirikratnega svetovnega prvaka Tommija Mäkinena, ki je navdušen predvsem, da je v svoje vrste zvabil ta čas najbolj uveljavljenega rojaka v reliju Jari-Mattija Latvalo. Ta je pred leti obetal ogromno, z vihravim slogom vožnje pa pravega presežka še ni pokazal, lani je bil denimo celo najslabši iz Volkswagnove trojke. Dolgo časa je za vodilnega kandidata za prvi »volan« Toyotinega yarisa veljal njegov dovčerajšnji moštveni kolega, Norvežan Andreas Mikkelsen, ki pa je ostal sklonjene glave, saj naposled zanj ni bilo prostora in bo moral letos tekmovati s škodo fabio R5. A je na ogrevanju pred Monte Carlom vseeno premoč priznal le Ogierju.