Po šestih letih spet Slovenec med elito

Reli: Tim Novak je eden od 12 najobetavnejših dirkačev na svetu.

Objavljeno
19. avgust 2015 14.17
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport

Ljubljana – Na prste ene roke bi lahko prešteli vse slovenske dirkače, ki so se v zadnjih letih opogumili, segli globoko v žep in nastopili na relijih za SP. Še najbolj ambiciozno se je projekta mednarodne uveljavitve lotil Andrej Jereb, posamične stike s svetovno elito so imeli še Tomaž Kaučič, Marko Jeram in Aleks Humar, konec tedna se jim bo pridružil Tim Novak.

Če ga je že Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) uvrstila na seznam dvanajstih najbolj obetavnih mladih dirkačev na svetu, zakaj ne bi imel priložnosti razkošnega talenta dokazati tudi na preizkušnji najvišje ravni? Prav zato je 21-letnik iz Hraš, ki mu zapiske bere sedem let in pol starejši Uroš Ocvirk, sprejel izziv in se bo ta konec tedna preizkusil na deveti dirki sezone v Nemčiji. Ne bo prvi Slovenec v okolici Trierja, tam je svoj doslej edini nastop v SP pred osmimi leti vpisal Humar in zabeležil nadvse dostojno generalno 36. mesto. Tim je Nemčijo izbral predvsem zaradi asfaltne podlage, ki mu je še najbolj domača.

Novaku, tudi njegov starejši brat Aljoša je relist, pa ne bo lahko. Prvič doslej bo sedel v »jeklenega konjička« forda fiesto R2 z litrskim turbomotorjem s približno 170 konji, sekvenčnim petstopenjskim menjalnikom in nastavljivim dirkaškim podvozjem in se z njim podil po ozkih in vijugastih asfaltnih stezah med slikovitimi vinogradi, podaja se torej na dvojno pot v neznano. »Niti dirkalnika niti gum ne poznam, prve kilometre bom opravil šele na uradnem testiranju tik pred relijem. Resda je ford – tako kot moja škoda fabia – razreda R2, toda s to razliko, da ima turbomotor, zato bo treba hitreje prestavljati in bolje izkoristiti navor pri nižjih vrtljajih. V uteho mi je le to, da nas ima vseh deset voznikov v pokalu DMAC Fiesta Trophy povsem enake 'konjičke', prilagaja se lahko zgolj nastavitve amortizerjev,« opozarja študent strojništva, ki niti nima pretiranih rezultatskih ambicij.

»Z Urošem lahko obljubiva le to, da bova dala vse od sebe. Upam, da bova na kateri od hitrostnih preizkušenj vpisala dober čas, predvsem pa si želim zvrhano mero izkušenj z dirk najvišjega ranga. V primerjavi s tekmeci, ki imajo za seboj že vsaj tri relije WRC in so se s fiestami že spoprijateljili, sam nisem dirkal že od konca maja, tako da bo zagotovo težko,« dodaja Novak, ki si nemško preizkušnjo jemlje kot izziv: »V treh dneh bo treba prevoziti kar 375 dirkalnih kilometrov, kar je več kot celotna dolžina povprečnega slovenskega relija. Treba bo paziti na pravilen ritem vožnje, da bomo vzdržali posadka, dirkalnik in predvsem gume, saj lahko zaganjanje hitro povzroči odstop zavoljo vozniške napake ali odpovedi tehnike,« poudarja član moštva Krokar Rally Team. Priprave na dirko kariere, ki bo na sporedu od petka do nedelje, je sicer odprl že v začetku julija, ko je – tako mu je bilo svetovano kot novincu v elitni druščini – s sovoznikom popisal reli po Poljski: »Ta izkušnja nama bo zagotovo koristila in pomagala, da se nemškega relija na deloma popeskani cesti lotiva na pravi način.«