Pri Ferrariju imajo v rokavu skritega aduta

Formula 1: v novi sezoni bodo omejili komunikacijo med dirkači in komandnim štabom. Prva dirka jutri zjutraj ob 6. uri.

Objavljeno
18. marec 2016 19.35
MOTOR-F1/
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Melbourne – Napovedi so se uresničile, saj so najboljšo formo na prizorišču prve dirke nove sezone formule 1 pokazali pri Mercedesu. Predvsem je v Melbournu hiter Lewis Hamilton. Največ negotovosti povzročajo spremembe pravil v kvalifikacijah. Dirka bo jutri zjutraj ob 6. uri po slovenskem času.

Takoj po prihodu v Melbourne je bil najmanj nasmejan Hamiltonov moštveni kolega Nico Rosberg, ki je na treningu razbil svoj dirkalnik, potem ko je zgubil nadzor na mokri stezi. »Preveč sem pospeševal, zato nisem več kontroliral dirkalnika. Lahko bi se končalo tudi slabše,« je povedal nemški dirkač. Še bolj nezadovoljen je bil vodja moštva Toto Wolff. »Nico je razbil sprednje krilo, čemur bi se lahko izognili. Imel je tudi nekaj smole. Na prvem treningu je bil več v garaži, na drugem pa je želel bolj obremeniti dirkalnik, a se je kmalu zaletel,« je zmajeval z glavo. Hamilton je sicer na drugem treningu postavil najhitrejši čas, čeprav je odpeljal le sedem krogov.

Edini, ki lahko ogrozijo Mercedesov primat, so očitno pri Ferrariju. Predvsem Sebastian Vettel vozi vse hitreje in se je odlično ujel z inženirji pri italijanski zasedbi. Tudi Hamilton priznava, da čuti več pritiska, hkrati ne bi bil presenečen, če bi Ferrari sezono začel celo bolje kot Mercedes. »Očitno je, da bo letos bolj napeto. Potihem celo pričakujem, da nam Ferrari v Avstraliji pripravlja presenečenje in da ima v rokavu skritega aduta,« je rekel britanski dirkač. »Če se trenutno v izjavah držijo bolj nazaj, je to le krinka. Vem, da želijo na vrh in da bodo močna konkurenca, kar pa je dobro za celotno tekmovanje,« je dejal Hamilton.

Rdeči iz Italije ne skrivajo optimizma, toda dneva ne nameravajo hvaliti pred nočjo. »Nedvomno nam letošnji projekt vpliva upanje, saj smo naredili velik korak naprej. Ničesar nočemo napovedovati, toda imamo takšen dirkalnik, da ga bomo lahko med sezono še izboljšali,« je povedal Vettel v Melbournu. »Nimam kristalne krogle, zato ne morem napovedati, kako se bo sezona končala. Tudi konkurenco je težko oceniti. Pri Mercedesu so gotovo še vedno zelo močni, toda pričakujem, da bo Ferrari letos bližje, a težko rečem, koliko bližje,« se je v družbi italijanskih novinarjev razgovoril štirikratni svetovni prvak. »Letos so tudi spremenili format kvalifikacij, kar bo novost za vse. Nihče ni prepričan, kako bo vplival na končni vrstni red,« je še pristavil Vettel.

Format bo takšen, da bo v prvem delu kvalifikacij na stezi vseh 22 dirkačev. Po sedmih minutah bo najprej odpadel najpočasnejši, nato pa bo vsakih 90 sekund izpadel naslednji z najslabšim časom. Ostalo bo 15 dirkačev, ki bodo v drugem delu kvalifikacij dirkali po istem sistemu, s to razliko, da bo prvi izpadel po šestih minutah. V zadnjem delu kvalifikacij, ki bo trajal štirinajst minut, bo osem dirkačev. Izpadanje se bo pričelo po petih minutah. V zadnjih 90 sekundah bosta na stezi samo še dva dirkača, ki se bosta v medsebojnem dvoboju pomerila za prvo štartno mesto na dirki.

Druga večja sprememba v novi sezoni bo tudi omejitev komunikacije med dirkači in komandnim štabom. V prihodnje bo dovoljen le pogovor o 24 vnaprej določenih temah, v nasprotnem primeru bodo dirkači prejeli kazen, ki jo bo vodstvo tekmovanja določilo med dirko. S tem želi Mednarodna avtomobilistična zveza FIA poskrbeti za večjo avtonomnost dirkačev, ki naj bi bili v prihodnje bolj odvisni od lastnih sposobnosti. Med prepovedanimi temami pogovora so denimo informacije o tekmecih, zelo malo obvestil bodo dirkači prejeli tudi o postankih v boksu. »Očitno se vodilni možje ne zavedajo, da so sodobni dirkalniki precej bolj tehnično zahtevni kot pred dvajsetimi leti. Prav zaradi tega je potrebna komunikacija z moštvom v garaži,« je povedal Vettel. Zelo skeptični so tudi drugi dirkači. Jenson Button je prepričan, da je med dirkači in inženirji toliko radijske komunikacije, da vodstvo dirke nikakor ne bo moglo imeti vsega pod nadzorom. Jasen je bil tudi Fernando Alonso: »Dirkači ne bodo nič bolj avtonomni. Spremenilo se bo zgolj to, da ne bodo sledili radijskim navodilom med dirko, ampak tistim, ki jih bodo prejeli dve uri pred štartom.«