Ljubljana – Čeprav je Fernando Alonso z drugim mestom predvčerajšnjim Ferrariju izbojeval najvišjo letošnjo uvrstitev v formuli 1, njegov uspeh pa je na Hungaroringu dopolnil Kimi Räikkönen, ki se je s 16. položaja prebil do šestega mesta, so v italijanski ekipi s treznimi glavami (o)vrednotili najboljši predstavi svojih dirkačev v sezoni. Zavedajo se pač, da so jim šle na roke izjemno spremenljive razmere.
»Uvrstitvi, ki sta jih dosegla Fernando in Kimi, sta seveda spodbudni, vendar pa ju ne smemo precenjevati. Karte so se nekoliko premešale zaradi vlažne steze na začetku dirke in karakteristike proge, zato moramo ostati previdni in z obema nogama na trdnih tleh,« je pred preveliko evforijo opozoril vodja Ferrarijevega moštva Marco Mattiacci, ki se je v soboto znašel na udaru kritik zlasti italijanskih novinarjev, potem ko je Räikkönen izpadel že po prvem delu kvalifikacij.
»Ledeni mož« je namreč krivdo za ta polom prevalil na odgovorne v ekipi, češ da so ga (za)držali v boksih, misleč, da bo njegov prvi doseženi čas zadostoval za nadaljevanje, medtem ko ga je želel sam potrditi z boljšim. Verjetno ga je nato na dirki za veliko nagrado Madžarsko tudi notranji bes (pri)gnal do najboljšega dosežka v sezoni, ki jo je – tudi zaradi obilice smole – začel tako slabo kot še nobene predtem.
»Nadejam se, da bo druga polovica prvenstva tekla bolj gladko kot prva, čeprav mi je jasno, da en dober dan ne bo spremenil prav veliko. Dejstvo je, da smo si v uvodnem delu sezone privoščili preveč napak in da se moramo močno izboljšati, če se želimo približati vrhu,« je presodil 34-letni Finec, ki po enajstih preizkušnjah v točkovanju za svetovno prvenstvo zaseda šele dvanajsto mesto, kar je zagotovo bistveno manj, kot je pričakoval ob vrnitvi k moštvu iz Maranella.
»Tokrat sem sicer osvojil nekaj točk, toda šesto mesto mi osebno ne pomeni prav veliko. Tu sem, da bi zmagoval, vendar zdaj niti približno nismo tam, kjer bi morali biti,« je bil Räikkönen kot vselej brez dlake na jeziku. Podobno jasen je bil Alonso, ki je še tri kroge pred ciljem celo vodil, nakar je moral priznati premoč Danielu Ricciardu (Red Bull).
»Menim, da so imeli dirkači za menoj določene preglavice, zato na svoje drugo mesto gledam kakor na neke vrste darilo,« je španski zvezdnik, ki prav danes praznuje 33. rojstni dan, priznal, da bi se težko prebil tako visoko, če tekmeci ne bi imeli težav. Ob tem je imel v mislih predvsem požar, ki je v kvalifikacijah ustavil Lewisa Hamiltona (Mercedes), smolo s trenutkom prihoda varnostnega avtomobila na progo za Nica Rosberga (Mercedes), Valtterija Bottasa (Williams) in Sebastiana Vettla (Red Bull) ter njihovimi odhodi v bokse, zaradi katerih so izgubili vodilne tri položaje, pa vrtenje slednjega na ciljni ravnini in tako naprej.
»Imeli smo pač srečo, da je bila dirka na Hungaroringu izjemno kaotična in da smo izkoristili sleherno priložnost, ki se nam je ponudila,« je razmišljal dvakratni svetovni prvak (z Renaultom v letih 2005 in 2006), ki vse od prihoda k Ferrariju po koncu sezone 2009 neuspešno lovi lovoriko. Brez nje bo ostal tudi v petem zaporednem poskusu (v skupnem seštevku je ta čas četrti, pri čemer za vodilnim Rosbergom zaostaja že za 87 točk), ker je – kot je sam dejal – letošnji rdeči dirkalnik F14 T v normalnih okoliščinah enostavno prepočasen.
»Zagotovo ima v sebi določene pozitivne stvari, vendar pa tudi precej negativnih. Zato moramo med (enomesečnim) premorom znova stakniti glave in še enkrat podrobno proučiti, kaj vse je potrebno spremeniti na njem. Filozofija bolida več kot očitno ni popolna, saj ni tako konkurenčen, kot bi si želeli,« je še poudaril Alonso.
S »svojima« dirkačema se je strinjal tudi Mattiacci, ki je vodenje znamenitega italijanskega moštva prevzel pred dobrimi tremi meseci, potem ko je zamenjal »odstavljenega« Stefana Domenicalija. »Fernando je odpeljal fantastično dirko, veseli me, da je na svojo razkošno nadarjenost znova opozoril Kimi. Vendar tu nismo zato, da bi navijačem postregli z drugim in šestim mestom …«