Le Mans – Kuj železo, dokler je vroče, je bilo glavno vodilo Hondinih mož v zadnjih tednih, saj so pohiteli, kolikor se je dalo, da so z Marcom Marquezom dorekli vse podrobnosti za sodelovanje do leta 2016. Svetovni prvak je tako pričakovano prvi zaprl poglavje o svoji prihodnosti.
Tako pa je spodbudil tudi nekdanjega vzornika Valentina Rossija, da je v Le Mansu potrdil željo, da bi z Yamaho nadaljeval še naslednji dve leti. Pred jutrišnjo VN Francije, šele peto dirko sezone v motociklističnem SP, se morda res zdi, kot da so »tržnico« odprli presenetljivo hitro, a po odmevni lanski sezoni je bilo jasno, da se temu ne bo mogoče izogniti. Pogodbe namreč jeseni potečejo vsem štirim najboljšim dirkačem, ki so z izjemo Nickyja Haydna edini tudi že osvojili naslov svetovnega prvaka v razredu moto gp, toliko močnih imen, kot so Marquez, Jorge Lorenzo, Daniel Pedrosa in Rossi, pa že dolgo ni bilo hkrati na voljo. Zato tudi ne čudi, da sta zlasti Honda in Yamaha že konec zime začeli javno lobiranje, da bi zadržali svoje nosilce, in so šefi ekip, občasno pa tudi hierarhično precej višje rangirani veljaki obeh proizvajalcev stalno skrbeli za laskanje svojim adutom.
Marquez se ni izneveril statusu najbolj predvidljivega med četverico. Zakaj bi si le želel zapustiti Hondo, na katere motorju je lani, pri 20 letih in ob krstu v kraljevskem razredu, doživel katarzični vzpon na svetovni tron, hkrati pa je v 2014. zapeljal s štirimi zaporednimi zmagami in prav toliko prvimi štartnimi mesti po kvalifikacijah? Mladi Španec se dobro zaveda, da sedi na zlatem jeklenem konjičku in ima, kar je zanj še pomembneje, popolno podporo ekipe. Kako tudi ne, Honda ima po dolgih letih priložnost, da se z njim vrne v nekdanji ritem serijskega osvajanja svetovnih naslovov, na katerega jo je med letoma 1994 in 1999 navadil Michael Doohan, med letoma 2001 in 2003 pa Rossi, preden se je odločil za selitev k Yamahi. V 10 letih je tedaj osvojila kar devet lovorik, v zadnjem desetletju le tri!
Ali bo Marquezu zdaj sledil tudi Pedrosa oziroma ali mu bo Honda po osmih letih jalovih poskusov skoka na svetovni prestol še ponudila mesto v elitni ekipi, se zdi zdaj veliko bolj odprto vprašanje. Pedroso so v zadnjih mesecih še najmanjkrat omenjali kot železno okrepitev, v zadnjih tednih pa je v primerjavi z drugimi tremi tekmeci tudi sam naredil korak nazaj pri javnem izpostavljanju, tako da so njegovi daljši nastopi v medijih sila redki. Pa vendar je v SP v najboljšem položaju, saj je ta čas še najbližje izrednemu Marquezu, ki po štirih dirkah uhaja za 28 točk. Sam predvsem računa, da bodo delo dobro opravili njegovi zastopniki, medtem ko Rossi sebe najbolje promovira in je po Marquezovi objavi zanikal željo po selitvi. »Moj cilj je doseči novo dvoletno pogodbo z Yamaho in mislim, da bodo v naslednjih tednih začeli pogajanja o nadaljevanju sodelovanja,« je v isti sapi potrdil, da se doslej s tem še niso konkretneje ukvarjali.
Tudi zato, ker imajo pri Yamahi za prednostno nalogo podaljšanje sodelovanja z Lorenzom, ki se jim, kot kaže, izmika. S tem, ko je pred meseci dejal, da bo njegovo nadaljevanje v istem krogu ljudi odvisno od dosežkov v 2014., je vse okoli sebe spravil v neprijeten položaj, saj zaradi njegovega slabega štarta v sezono in šele petega mesta v skupnem seštevku že sveti rdeč alarm. Hkrati bi ga lahko zanimala le Honda, vprašanje pa je, če bi se zadovoljil z mestom v ekipi, v kateri se Marquezov položaj tako krepi. Ob prihodu v Le Mansu o tem ni spregovoril niti besede, vztraja, da se zdaj osredotoča le na posamezne dirke in sploh ne več na SP kot celoto. V nasprotnem primeru mu bo začelo zmanjkovati časa za zasuk.