Prihodnji izziv bo električna formula

Skupina študentov z ljubljanske univerze je uspešno spravila pod streho zahteven projekt izdelave lastne dirkalne formule.

Objavljeno
25. junij 2017 03.23
Janez Porenta
Janez Porenta
Kaj je lepšega, kot ko zagnani študent lahko svoje teoretsko znanje preveri tudi v praksi. Skupina fantov (in enega dekleta) z ljubljanske univerze je tako uspešno spravila pod streho zahteven projekt izdelave lastne dirkalne formule, ki jo mora zdaj še testirati, preden bo šlo zares – na poletnih dirkah na legendarnem Silverstonu in Madžarskem.

Ideja je nastala že predlani, ko je pobudnik David Zupančič Valant videl potencial za izdelavo formule. Ker je bila na tem področju v Ljubljani – v nasprotju z Mariborom – še praznina, je zbral ekipo, ki je lani poleti sestavila svojo prvo formulo, s katero je tudi nastopila na dirki. Led je bil prebit, odskočna deska za nadgrajevanje postavljena, iznajdljivi študentje so projekt nadaljevali s konstrukcijo nove formule, ki je nekakšna evolucija prejšnje in ki so jo na ogled ponosno postavili pred dnevi v Študentskem kampusu. 

»V tej sezoni nas je sodelovalo 35 študentov, strojniki, nekaj elektrotehnikov, zraven smo imeli po enega fizika, pravnico in ekonomista,« vodja ekipe Tim Novak, edini aktivni dirkač med sodelujočimi in po izboru Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) eden najboljših mladih voznikov na svetu, posredno odgovori tudi na vprašanje, ali so sprejeli tudi kakšno predstavnico nežnejšega spola. Sezono so odprli že septembra lani, ko je del lanske »posadke« že postavil temelje za razvoj novega avta. Sredi januarja so zapečatili konstrukcijsko fazo in pred kratkim tudi končali sestavljanje. Zdaj imajo mesec dni časa za testiranje dirkalnika.

Brez lastnega vložka

Ena od faz v celotnem projektu, ne ravno med prijetnejšimi, je tudi zagotovitev zadostnih finančnih sredstev. »Projekt smo izpeljali s pomočjo partnerjev, torej primarno industrije in precej tudi univerze oziroma fakultete za strojništvo. Lastnega vložka letos skorajda ni bilo, za kar gre zahvala vsem, ki so nam stali ob strani. Pomoč ni bila zgolj finančna, temveč tudi v obliki materiala za izdelavo ali kar same izdelave predvsem kompleksnejših komponent,« pojasni Novak in vrednost celotnega projekta oceni na skoraj 60.000 evrov.

Osebna izkaznica

Kakšna bi bila osebna izkaznica formule, s katero se bodo po testiranjih udeležili tekmovanj v Angliji (med 20. in 23. julijem v Silverstonu) in na Madžarskem (med 17. in 20. avgustom v Györu)? »Formula ima hibridno šasijo, spredaj monokok iz karbonskih vlaken in zadaj cevno šasijo. Podvozje je narejeno po načelu »dvojnih A-rok«, kar omogoča polno nastavljivost, srce pa je 675-kubični triumph daytona z motorja za superbike, ki zmore približno 95 konjskih moči, kar je za 225 kilogramov težek avto zelo veliko. Dizajn je dopolnjen tudi z aerodinamičnim paketom,« nas poduči Tim Novak, ki ima kot vodja ekipe pregled nad delovanjem in koordinira celoten proces, je pa tudi eden od voznikov.

Odprta vrata inženirski karieri

Seveda je tovrstna izkušnja za slehernega sodelujočega odlično izhodišče za prihodnost, tudi veliki inženirji v formuli ena so začeli podobne projekte z omejenimi sredstvi in delovno silo. »Dobili smo ogromno izkušenj in poznanstev v podjetjih, kar je ob zaposlitvi lahko zelo olajševalna okoliščina. Obenem ta izkušnja na področju motošporta odpira vrata karieri, predvsem na inženirskem področju. Veliko podjetij ta projekt jemlje kot zelo resno referenco,« pojasni hitri Gorenjec iz Hraš pri Lescah, ki bo prihodnji mesec dopolnil 23 let, letos pa – enako kot že lani – uspešno tekmuje v nemškem pokalu opel adam.

Projekta »Formula student« metropola prej ni poznala, tudi sicer je eden od redkih na področju avtomobilizma za študente v Ljubljani in okolici. Če bo požel tudi tekmovalni uspeh, bodo lahko sodelujoči študentje s še večjim veseljem in zagonom doseženo potrjevali in nadgrajevali. Novih ciljev in izzivov jim zlepa ne bo zmanjkalo. Tim Novak je konkreten: »Že v prihodnji sezoni merimo na prvo električno formulo, kar bo nov velik izziv. Želimo pa si, da se bo projekt peljal naprej za prihodnje generacije in da se bo ohranila visoka raven dela, kajti le tako bodo prišli tudi uspehi.«