Prvak Lorenzo tokrat čez zimo brez napake

V nedeljo se bo začela nova sezona svetovnega prvenstva v motociklizmu. Za Jorgejem Lorenzom ugodna zima.

Objavljeno
17. marec 2016 00.53
Tanja Volarič
Tanja Volarič
Ljubljana – Še jeseni so motoristi predvsem ugibali, ali bo svetovno prvenstvo 2016 z novimi pravili prineslo korenite zasuke razmerij moči, pred nedeljskim začetkom sezone v Katarju pa še vedno najbolje kotirajo delnice lanskih glavnih igralcev Jorgeja Lorenza in Valentina Rossija. Čez zimo sta pustila najgloblji pečat in tekmecem odločno vrgla rokavico.

Če so se pred desetletjem in več v elitni kategoriji (pre)pogosto poigravali s spremembami motorjev in s spreminjanjem dovoljenje prostornine kvečjemu vnašali zmedo med različne proizvajalce, je od uvedbe štiritaktnih pogonskih agregatov leta 2002 v najmočnejšem razredu vladalo zatišje. Ob letošnjem prehodu na novega dobavitelja pnevmatik (Michelin) in uvedbi skupne elektronike so tako sprva celo najboljši izražali dvom, ali se bodo znašli v novem sistemu, a kot kaže, je večina obdobje vajeništva za novim strojem opravila brez večjih zapletov. Yamaha je čez zimo vsaj na pogled zadržala vodilni status, zlasti lanski prvak Lorenzo je na uradnih testiranjih v zadnjih dveh mesecih kazal zavidljivo formo, kar je bila v zadnjih letih prej izjema kot pravilo. Predlani je denimo potreboval kar pol leta, da je prišel do prve zmage v sezoni, lani dober mesec, kar je v izdatni meri vplivalo na dramatičnost sezone 2015 – lovoriko si je zagotovil na finalu – in nastanek srditega rivalstva med njegovima ključnima tekmecema Valentinom Rossijem in Marcom Marquezom.

Slednja sta namreč z medsebojnimi obračuni na dirkališčih, ki so v mnogočem prekašali mere dobrega okusa in bili pogosto na meji dovoljenega, tako zaostrila dotlej na videz naklonjen medsebojni odnos, da ju je pred kratkim celo najslovitejši motorist vseh časov Giacomo Agostini opozoril, da sta šla predaleč. »V športu so rivalstva logična in sprejemljiva, a ne smejo presegati meje dobrega okusa. Nihče ne zahteva, da sta prijatelja, morala pa bi se spoštovati,« je bil oster ostareli Italijan, čigar beseda v motorističnem svetu ima vrednost suhega zlata, a pri obeh petelinih očitno le ni padla na plodna tla, saj je bilo med njima na včerajšnji tiskovni konferenci čutiti naelektrenost in si nista namenila niti pogleda. V najslabšem položaju je pravzaprav prav Marquez, ki med zimskimi pripravami ni dobil dovolj trdne povratne informacije, da so pri Hondi našli zdravilo za vse težave, ki so jih pestile lani in zaradi katerih je sam večkrat potožil, da se s takšnim motorjem pač ne more vrniti v lov za podobnimi rekordi, kot jih je nizal v prvih dveh letih po prehodu v moto gp.

Resda ostaja najmlajši zmagovalec posamične tekme v kraljevskem razredu, tudi najmlajši prvak v moto gp, a številni padci tudi v letošnjem zimskem pripravljalnem obdobju niso prispevali k povrnitvi samozavesti, s katero je dve leti vladal eliti. Honda se je za razliko od Yamahe celo še slabše odzvala na novosti v letu 2016, četudi jo je huje odnesel Daniel Pedrosa, ki ima za samo obupno zimo in še kar lovi pravo smer. Če se bo uresničila najhujša Hondina nočna mora in bodo drugi proizvajalci na dirkah zmanjšali razkorak, ki jih je delil v preteklosti, bo še pred koncem pomladi pri največji japonski hiši zavladala panika, Suzuki in Ducati imata namreč za seboj že zdaj nekaj odličnih rezultatov s testiranj in bi lahko vsaj občasno pomešala razmerja moči pri vrhu. Katarska preizkušnja sicer še ne bo merodajana, saj po njej nastopi obdobje tekmovalnega zatišja, bo pa nakazala, v katero smer bi se lahko razvijala sezona, ki bo za vse udeležence ključna za njihovo prihodnost. Kar 19 od 21 dirkačev bodo namreč jeseni pogodbe potekle, kar obeta tudi srdito zakulisno bitko za razdelitev finančne pogače in boljše izhodišče v posameznih ekipah, glavni dvom pa je že takoj odpravil Rossi, ki je naznanil, da bo v letu 2017 zanesljivo še dirkal.