Renault hoče v treh letih spet na stopničke

Lewis Hamilton se druži z zvezdniki lige NBA, konkurenčni inženirji pa iščejo način, kako ga izriniti z vrha.

Objavljeno
05. februar 2016 20.24
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Pariz – Približuje se 20. marec, ko se bo v Melbournu pričela nova sezona formule 1. Glavno vprašanje je, kdo lahko z vrha odstrani moštvo Mercedes. Precej dejavni so pri Renaultu, ki se vrača v karavano z lastnim moštvom, na boljšo sezono pa upajo tudi pri Ferrariju z Vettlom in McLarnu z Alonsom.

Še najbolj brezskrben pred novo sezono je aktualni prvak Lewis Hamilton. Daleč od bencinskih hlapov polni baterije v Združenih državah Amerike. Očitno je, da precej rad zavije v košarkarske dvorane lige NBA; čas si je vzel tudi za druženje s slovenskim zvezdnikom Goranom Dragićem pri Miamiju. Še bolj dejaven je bil ob obisku Toronta, ko je odšel na trening tamkajšnjega profesionalnega moštva in se med metanjem na koš potil skupaj z zvezdnikoma DeMarjem DeRozanom in Kylom Lowryjem.

Bistveno več skrbi imajo inženirji, mehaniki, agentje in lastniki moštev, pri čemer so razdeljeni v dve skupini. Pri moštvu Mercedes razmišljajo o tem, kako zadržati premoč iz zadnjih dveh sezon, pri vseh ostalih pa iščejo način, kako prekiniti monotonost svetovnega prvenstva. V zgodbo se je močno vpela tovarna Renault, ki je spet prevzela nadzor nad moštvom Lotus. Pri Renaultu so kot prvi v Parizu ta teden predstavili novi dirkalnik za prihodnjo sezono. »V prvenstvu formule 1 smo zmagovali že kot ekipa in kot opremljevalec motorjev, zato ne vidim razloga, zakaj ne bi tega ponovili tudi v prihodnosti,« je optimističen Cyril Abiteboul, šef športnega in dirkaškega oddelka pri Renaultu. V moštvu bosta Kevin Magnussen in Jolyon Palmer, toda izvršni direktor Renaulta Carlos Ghosn opozarja: »Vrnili smo se, ker hočemo zmagovati, a kljub temu moramo biti previdni. V letu 2016 še ne moremo na vrh, saj potrebujemo več časa. Naš cilj je, da se v roku treh let začnemo uvrščati na zmagovalne stopničke.«

Zadnje pesmi zmagoslavja so pri Renaultu prepevali, ko je z njihovimi motorji pri Red Bullu serijsko zmagoval Sebastian Vettel (2010–2013). Zmagoviti niz je prekinil Hamilton z Mercedesom, ki je najbolje izkoristil vpeljavo hibridnih turbomotorjev. Zaradi slabih rezultatov so pri Red Bullu že iskali novega dobavitelja. Najbližje dogovoru so bili z nemškim koncernom Volkswagen, a zgodba je padla v vodo, ko je izbruhnil emisijski škandal na vozilih VW. V igri so bili tudi preostali trije velikani formule (Mercedes, Honda in Ferrari), toda pri Red Bullu so podaljšali sodelovanje z Renaultom.

Poleg Hamiltona sta glavna zvezdnika Vettel in Fernando Alonso. Nemški dirkač je nekaj hitrih časov dosegel na začetku testiranj na dirkališču Paula Ricarda v Franciji, zato se izpostavlja kot glavni izzivalec Mercedesove prevlade. Vettel je bil že lani edini, ki je trikrat prekinil serijo Mercedesovih zmag. Letos želi ta trend nadaljevati, če ne celo nadgraditi. Španski dirkač ima drugačne skrbi, saj upa, da bo letos končno zaživelo sodelovanje Honde in McLarna. Vrh glave ima namreč pohval, da je tehnično najboljši dirkač v karavani, če svojega potenciala ne more izkoristiti zaradi počasnih in pokvarljivih dirkalnikov.