Rosberg se je zagovarjal pred zaskrbljenimi navijači

Mercedesova dirkača Nico Rosberg in Lewis Hamilton bosta na nedeljski VN Malezije prvenstvo spet začela z ničle.

Objavljeno
30. september 2016 02.50
Mercedes driver Nico Rosberg of Germany, checks his car at the garage before the Malaysian Formula One Grand Prix at the Sepang International Circuit in Sepang, Malaysia, Thursday, Sept. 29, 2016. (AP Photo/Vincent Thian)
Miha Šimnovec
Miha Šimnovec
Ljubljana – Čeprav so skorajda vsi zdajšnji dirkači formule 1 že vozili v Sepangu, bo zanje današnji uvodni prosti trening pred nedeljsko veliko nagrado Malezije (s štartom ob 9. uri po srednjeevropskem času) vendarle precejšnja neznanka. Lastniki so namreč po zgledu ovalov iz ZDA spremenili kar devet zavojev, ki naj bi omogočili lažje prehitevanje.

»Moštva bodo dobila občutek, kot da so prvič v Sepangu,« je malezijsko preizkušnjo napovedal Razlan Razali, vodja dirkališča, ki so ga »posodobili« po načrtih italijanskega arhitekturnega biroja Dromo Racetrack Design (DRD). Največjo spremembo je doživel zadnji ovinek pred štartno-ciljno ravnino, ki so ga na notranjem delu dvignili za cel meter. To naj bi – skupaj z novo asfaltno podlago – povečalo oprijem, za nameček bo v primeru naliva voda hitreje odtekla s proge. Enako velja za druge zavoje, v katerih pa so dvignili zunanje robove. »Klasična dirkalna linija ne bo več najhitrejša, iskanje optimalne pa bo tokrat popestrilo vse skupaj,« se Jarno Zaffelli, ustanovitelj DRD, veseli zanimive 16. letošnje preizkušnje za SP.

Da se bo s predelanimi ovinki in novim asfaltom marsikaj spremenilo, je prepričan tudi Nico Rosberg, ki je z zmago na prejšnji dirki v Singapurju znova prevzel vodstvo v skupnem seštevku. »Nova podlaga bo predstavljala precejšen izziv. Kdor se bo prej prilagodil nanjo, bo v prednosti. Odločala bo torej o zmagi ali porazu,« je ob prihodu v Sepang razmišljal 31-letni Nemec in na prireditvi Petronasa, malezijskega naftnega koncerna in pokrovitelja Mercedesa, omenil celo možnost izboljšave rekorda steze. Z dosežkom 1:34,223 si ga od leta 2005 lasti Kolumbijec Juan-Pablo Montoya (Williams-BMW), lani je – za primerjavo – najboljši krog na dirki odpeljal Rosberg s časom 1:42,062. Veliko nagrado Malezije je sicer pred letom dni za zmagovalcem Sebastianom Vettlom (Ferrari) in svojim moštvenim tekmecem Lewisom Hamiltonom končal na 3. mestu.

Po letošnjem poletnem premoru (še) ne pozna poraza; v svojo korist je namreč po vrsti odločil preizkušnje v Spa-Francorchampsu, Monzi in Marini Bayu. »Izjemno sem motiviran in napadam na vso moč. Znova sem se prepričal, da znam po obdobjih, ko mi ne gre najbolje, udariti nazaj,« je s svojimi zadnjimi predstavami zadovoljen svetovni podprvak, ki se je moral – mimogrede – pred dnevi zagovarjati pred zaskrbljenimi »navijači« zaradi fotografije, objavljene na svojih družbenih omrežjih. Na njej sta soproga Vivian in hčerkica Alaia, ki med glisiranjem z jahte zreta v morje, pri čemer sta obe brez rešilnih jopičev, kar Nicu mnogi očitajo. Rosberg jim je odgovoril, da razume njihovo kritiko in da si jo žene k srcu, ob tem pa je pristavil, da je varnost v njegovi družini vedno na prvem mestu, kar po njegovem potrjuje tudi Vivianova dlan na hčerkini rami.

Tvega le na dirkališču, na katerem pričakuje še hud boj za letošnjo lovoriko s Hamiltonom. »Pred Lewisom imam osem točk prednosti, kar ni nič; prvenstvo pravzaprav začenjava z ničle,« je presodil nemški as in ponovil, da sicer ne razmišlja o točkah, temveč le o tem, kako bi čim bolje odpeljal določeno preizkušnjo. »Živim za ta trenutek. Singapur je mimo, pred nami je VN Malezije. Z mislimi sem povsem pri njej,« je zatrdil in pribil, da Hamiltona nikdar ne smeš odpisati.

Zato pa 31-letni Anglež ni več povsem prepričan vase oziroma v svojo »srebrno puščico«, kar je mogoče sklepati tudi iz Lewisove nedavne izjave, češ da ne ve, ali je njegov zdajšnji mercedes W07 »zrel« za naslov svetovnega prvaka. »Ne, tega ne morem z gotovostjo trditi. To bo pokazal čas. Letošnja sezona je bila namreč v primerjavi s prejšnjimi zelo zanimiva,« je Hamilton podal zelo dvoumen odgovor, zaradi katerega se bo moral skoraj zanesljivo še zagovarjati pri svojih nadrejenih ...