S čelado in kombinezonom v savno

Britanski dirkač Lewis Hamilton v Singapurju lovi legendarnega Brazilca Ayrtona Senno.

Objavljeno
17. september 2015 21.37
AUTO-PRIX-SIN-F1
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport

Ljubljana – V Singapurju, kjer bo pojutrišnjem trinajsta letošnja preizkušnja v formuli 1, je lani kraljeval – kdo drug kot – Lewis Hamilton. Potem ko si je zagotovil najboljši štartni položaj, je z njega oddrvel do zanesljive zmage in na poti do nje odpeljal še najhitrejši krog na dirki.

Glede na Lewisovo (in Mercedesovo) letošnjo premoč ne bi bilo nobeno presenečenje, če bi tudi tokratna velika nagrada na ulicah Marine Baya minila povsem v znamenju 30-letnega Angleža.

Če bi Hamilton v Singapurju ponovil lanski podvig, bi slavil že 41. zmago v kraljevskem avtomobilističnem razredu, s katero bi se na tretjem mestu večne lestvice izenačil s Sebastianom Vettlom in velikim vzornikom Ayrtonom Senno.

»Ko sem bil majhen, sem si želel postati čim bolj podoben Ayrtonu, predvsem pa sem si želel voziti dirkalnik tako, kot je to počel on,« je angleški zvezdnik zaupal v pogovoru za Sky Sports.

Da je že skoraj ujel slovitega Brazilca, se mu zdi težko verjetno, vendar pa je pri tem opozoril: »Ne smemo pozabiti, da bi Senna dobil še veliko dirk, če se ne bi ponesrečil. Kljub temu sem izjemno ponosen, da so moji dosežki podobni tem, ki jih je dosegel legendarni Ayrton.«

Senna je podlegel poškodbam, ki jih je leta 1994 v Imoli utrpel na svoji 161. dirki v formuli 1. Naključje je hotelo, da bo imel Hamilton pojutrišnjem prav toliko preizkušenj v svoji statistiki, ki razkriva marsikaj zanimivega. Med drugim tudi to, da so dirkalniki zdaj občutno bolj vzdržljivi, kot so bili nekoč.

Brazilski šampion, ki je na dirkališčih vladal konec osemdesetih in v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja, je do usodne nesreče nanizal 53 odstopov. Vettel, ki je za 41 zmag potreboval zgolj 149 dirk, cilja ni videl enaindvajsetkrat, Hamilton pa le dvajsetkrat. To pomeni, da se je število odstopov v zadnjih dvajsetih letih več kot prepolovilo.

Hamilton je nazadnje odstopil na lanski veliki nagradi Belgije, od katere je torej minilo že več kot leto dni. V Monzi je pred dvema tednoma dosegel svoj drugi tako imenovani veliki slam v formuli 1, ki zajema najboljši štartni položaj, najhitrejši krog, vodstvo od štarta do cilja in zmago.

»Ljudje morda mislijo, da (mi) je dolgočasno, pa sploh ni. Zmeraj si postavljam določene izzive in se trudim nenehno izboljševati. To bom poskušal razložiti na primeru popolnega kroga. Čeprav ga ni mogoče odpeljati povsem brezhibno, si vedno znova prizadevam, da bi ga prevozil brez napak,« je branilec naslova svetovnega prvaka pojasnil, zakaj se kljub njegovi veliki prevladi na sleherno »delovno nedeljo« počuti drugače.

Čeprav kot po tekočem traku niza zmage, si pravzaprav za nobeno ne bi upal vnaprej z gotovostjo trditi, da jo bo tudi dosegel. »Nikoli ne veš, kaj te čaka na dirki. Zato se vsakega uspeha razveselim, kot da bi bil prvi,« je poudaril Hamilton, ki je na najboljši poti, da ubrani lovoriko. Pravzaprav ga lahko le še čudež ustavi na poti k tretjemu naslovu prvaka po sezonah 2008 in 2014.

Pred zadnjimi sedmimi letošnjimi dirkami ima namreč že 53 točk (več kot dve zmagi!) naskoka pred drugouvrščenim moštvenim sotekmovalcem Nicom Rosbergom (»Na preostalih preizkušnjah bom vozil, kot da nimam več česa izgubiti.«) in 74 pred tretjeuvrščenim Vettlom (Ferrari). Hamilton bi si lahko torej privoščil lagodnejši zaključek prvenstva, a to ni v njegovi naravi.

Ravno nasprotno; na ulicah Marine Baya bo poskušal Senno dohiteti tudi po številu zaporednih najboljših štartnih položajev (8 iz 1988/89). Vendar pa je treba ob tem zapisati, da jih je legendarni Brazilec skupaj zbral kar 65, s čimer je bistveno uspešnejši kot, denimo, Hamilton (49) in Vettel (45).

In kako je angleški zvezdnik opisal izjemno vročino pri visoki vlažnosti na veliki nagradi Singapurja? »Predstavljajte si, da greste s čelado in kombinezonom v savno ...«