Šefi so pohiteli, pa so dobili košarico

Hondina dirkača razreda MotoGP, Dani Pedrosa in Marc Marquez, nista želela novega motorja japonskega podjetja.

Objavljeno
27. junij 2013 01.43
Tanja Volarič, šport
Tanja Volarič, šport
Assen – Po komaj tretjini motociklistične sezone je Honda poskrbela za zanimivo potezo, ob kateri je zadišalo tudi po preplahu, četudi so to Japonci zanikali. Potem ko Daniel Pedrosa in Marc Marquez na zadnjih dveh dirkah nista posegla po vrhu, so jima bili pripravljeni dati kar nov motor, ki ga sicer pripravljajo za leto 2014. A sta ga dirkača odklonila.

Japonski velikan je sicer že pozimi naznanil, da bo še pred iztekom sezone svojima adutoma ponudil novega jeklenega konjička, ki v mnogočem povsem odstopa od trenutke različice in je že prilagojen novim zahtevam za leto 2014, ko bodo lahko porabili le 20 litrov goriva. A vseeno ni bilo mišljeno, da bi Pedrosa in Marquez, ki držita prvo in tretje mesto v SP, novi RC213V krstila že v prvi tretjini leta. Že res, da je bilo v njunem letnem načrtu vseskozi načrtovano, da bosta na nedavnem testiranju v Aragoniji – takoj po VN Katalonije – vnovič preizkusila novi motor, a le zato, da bi inženirje opremila s podatki za nadaljnje izboljšave. Namesto tega so ju Japonci povabili na resen pogovor in ju presenetili, češ da je motor že nared za dirke in ga lahko nemudoma prevzameta.

Pedrosa in Marquez, ki sta skupaj dobila tri od dosedanjih šestih dirk, preostalo polovico pa Lorenzo, sta si bila v Aragoniji enotna, da v tem obdobju zamenjava ne bi bila niti pametna niti potrebna. Pa četudi so jo mnogi pripisali tudi Hondini (panični) oceni, da mora za vsako ceno narediti nekaj in prekiniti Yamahin nalet, potem ko je Lorenzo očitno ujel ritem in začel postopno taliti zaostanek v SP. Na zanikanje takšnih špekulacij sicer ni bilo treba dolgo čakati, razlog za prehitevanje dogodkov so pri Hondi našli v tem, da letos ne bo testiranj v Brnu, ki običajno sledijo poletnemu premoru. Če pa bi čakali do dirke v Mizanu 16. septembra, bi jim začelo zmanjkovati časa za zadnje potrebne izboljšave, na katere sta nedavno v Aragoniji opozorila Pedrosa in Marquez.

Izvršni predsednik HRC Shuhei Nakamoto se je po drugi strani v minulih dneh večkrat pohvalil, da sta prav na zadnjem testiranju njihova dirkača precej pripomogla k nadaljnjemu delu in pripravam motorja za leto 2014, saj sta skupaj s Stefanom Bradlom osvetlila vse prednosti in slabosti motorja, zato pri Hondi zdaj ne čutijo nikakršnega pritiska, da bi ga že poslali v bitke na najvišji ravni. Pa res ne? Prav prepričljivo njegovo pojasnilo ni bilo, zagotovo pa motocikel ta čas še ni nared, glede na to, da sta njegova bodoča »konjenika« krst prestavila za nedoločen čas. Pedrosi je zadoščalo devet poskusnih krogov, Marquezu 13.

»Imel sem dober občutek, motor je boljši, prav tako šasija, vseeno pa so stvari, ki jih bo treba popraviti. Osnova je dobra, vendar raje ostajam na letošnjem modelu,« je bil jasen Marquez, ki je še toliko manj naklonjen spremembam, potem ko je doslej popolnoma presegel vsa pričakovanja in med drugim z zmago v ZDA postal doslej najmlajši zmagovalec dirke v razredu moto gp. Sam bi z menjavo lahko kvečjemu izgubil, še več bi tvegal Pedrosa, ki bo moral že v soboto srdito braniti minimalno prednost sedmih točk pred Lorenzom. Če bo slednji zmagal, bo moral Pedrosa v cilj pripeljati kot drugi, da bi še naprej ohranjal vodilni položaj, četudi njegov namen ni obrambna drža.

»Vesel sem, da so nama dali priložnost, a v Aragoniji sem prevozil le devet krogov, dobil sem sicer občutek, kako je sedeti na tem motorju in lahko sem dal tudi kakšen nasvet inženirjem. Vendar pa bi potreboval veliko več časa, da bi ga povsem razumel, zato ga v kratkem zagotovo ne bom uporabljal,« je pojasnil Pedrosa. Vendar položaj Honde v SP še zdaleč ni tako dober, kot kaže pogled na prvo in tretje mesto. V posebni razvrstitvi ekip sicer za 40 točk uhaja Yamahini tovarniški zasedbi, zato pa v konstruktorskem seštevku Hondo in Yamaho ločijo le še štiri točke.