So mar Kimiju Räikkönenu šteti dnevi pri Ferrariju?

Formula 1: vodilni možje v italijanski ekipi se še odločajo o tem, ali bodo z »ledenim« Fincem podaljšali pogodbo.

Objavljeno
23. junij 2015 00.36
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Precej bolj kot zmaga Mercedesovega dirkača Nica Rosberga je po nedeljski veliki nagradi Avstrije, osmi letošnji preizkušnji v formuli 1, odmevala huda nesreča Fernanda Alonsa (McLaren) in Kimija Räikkönena (Ferrari). In čeprav so se pravzaprav vsi, ki so videli njuno trčenje, strinjali, da je imel 35-letni Finec izjemno srečo, je »ledeni mož« zgolj zamahnil z roko, češ da to ni bilo nič takšnega.

»V večji nevarnosti kot jaz se je znašel redar, ki je blizu kraja nesreče stal za zaščitno ogrado,« je odvrnil Räikkönen, ki tudi po ogledu posnetka, pri katerem je jasno vidno, da je Alonso s svojim dirkalnikom le za pičlih dvajset centimetrov zgrešil njegovo glavo, ni spremenil svojega mnenja. Hladnokrvni Finec je ostal zvest samemu sebi in svojemu vzdevku; tudi takšno trčenje, zaradi katerega je mnogim zastal dih, ga je pač pustilo popolnoma hladnega.

Vendar pa grozljiva nesreča v uvodnem krogu dirke v Spielbergu ni bila edini razlog, da so se mediji, ki spremljajo kraljevski avtomobilistični razred, včeraj po dolgem in počez razpisali o Räikkönenu. Najbolje plačani finski športnik (po pisanju znane ameriške revije Forbes naj bi samo letos zaslužil 27 milijonov dolarjev) se je namreč v središču pozornosti znašel tudi zaradi svoje nejasne prihodnosti. Pogodba s Ferrarijem mu bo potekla ob koncu sezone in za zdaj še nič ne kaže na to, da bi mu jo vodstvo moštva iz Maranella podaljšalo.

Zaradi takšnih in drugačnih težav, tudi smole, ki ga spremlja v zadnjem obdobju, je doslej v tej sezoni – z izjemo drugega mesta v Bahrajnu – zaostal za pričakovanji. Po osmih postajah v skupnem seštevku drži četrto mesto, pri čemer ga od tretjeuvrščenega moštvenega sotekmovalca Sebastiana Vettla loči zajetnih 48 točk, od vodilnega Lewisa Hamiltona (Mercedes) pa že skoraj sto točk (97). Zato jih ni malo, ki menijo, da so mu pri Ferrariju šteti dnevi.

Vodja italijanske ekipe Maurizio Arrivabene tako daleč, da bi nakazal konec sodelovanja z Räikkönenom, ni želel iti. »Kako se bomo odločili, bomo razkrili dovolj zgodaj,« je bil skrivnosten 58-letni Italijan, ki se mu – kar zadeva podpis pogodbe – nikamor ne mudi. »Odločitev o tem ne bo padla danes ali jutri, smo si pa seveda zadali določen rok, do katerega jo moramo sprejeti. Vendar pa vam zdaj zagotovo še ne bom razkril, kdaj bo potekel,« je bilo bolj ali manj vse, kar je bilo minuli konec tedna v Spielbergu mogoče izvleči iz Arrivabeneja.

Po nadaljnjem drezanju novinarjev je še povedal, da zanj(e) niso pomembni zgolj rezultati, ki jih bo v nadaljevanju prvenstva dosegel »ledeni mož«. »Ob tem, kako hiter je in kolikokrat se bo pripeljal še na zmagovalni oder, je za nas izjemno pomembno tudi to, kakšna je, denimo, kemija med dirkačem in inženirji. In še nekatere druge stvari,« je vodja Ferrarija spregovoril o kriterijih za podpis pogodbe in pristavil, da morda res deluje, kot da bi ščitil Räikkönena. »A po drugi strani še niti na polovici sezone nismo, moja glavna želja pa je, da bi fantje ostali še naprej osredotočeni na svoje delo.«

Ob tem mu je prikimal tudi Ferrarijev predsednik Sergio Marchionne, ki si je od blizu ogledal dirko na avstrijskem Štajerskem. »Ledenega moža« je pohvalil, češ da je veliko prispeval k napredku »rdeče boginje«, zato ga nikakor ne gre podcenjevati. »Kimi je v težkem položaju, zato ga moramo še naprej podpirati. Toda na koncu bo s svojimi dosežki v največji meri sam vplival na to, ali bo ostal pri nas ali ne,« je poudaril Marchionne.

Ni pa skrivnost, kdo bi utegnil Räikkönena, ki je Ferrariju leta 2007 pridirkal doslej zadnjo lovoriko v formuli 1, zamenjati v italijanskem moštvu. Na vrhu seznama želja sta dva: Kimijev mlajši rojak Valtteri Bottas (Williams) in Nemec Nico Hülkenberg.