Spet dolgčas? Odvisno od Mercedesa

Pred vrati je nova sezona formule ena. Ferrari je bližje Mercedesu, optimističen je predvsem Sebastian Vettel.

Objavljeno
13. marec 2016 19.24
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Manj kot teden dni je še do začetka nove sezone svetovnega prvenstva formula 1, zato so moštva že prispela v Avstralijo, kjer bo v Melbournu prva dirka. Testiranja v Barceloni so nakazala, da večjih sprememb na vrhu ne bo. Primat Mercedesa lahko ogrozi le Ferrari.

»Malce se že dolgočasim,« je na testiranjih v Barceloni dejal lanski prvak Lewis Hamilton, ki pogreša tekmovalni adrenalin. A kaj lahko potem rečejo šele navijači, ki se dolgočasijo tudi med tekmovalnimi sezonami, saj so napeti obračuni za svetovni naslov prej izjema kot pravilo, saj vozniki z najboljšim dirkalnikom premočno zmagujejo. Nekaj več pestrih dirk obljublja dobra pripravljalna forma Ferrarija, ki je bil v Kataloniji blizu dosežkom Mercedesa.

Kljub temu je po vseh kriterijih prednjačil Mercedes. Najhitrejši krog je uspel Nicu Rosbergu z 1:22,6, najboljši povprečni čas je imel Hamilton z 1:29,1. Pri obeh merjenjih sta bila najbližje Ferrarijeva dirkača, Sebastian Vettel in Kimi Räikkönen. V primerjavi z lanskimi testiranji je italijansko moštvo za nekaj stotink bližje. Toda vse analize ne morejo zajeti podatkov, ki jih vedo le inženirji in dirkači – kako polni so bili dirkalniki z gorivom, kakšne so bile pnevmatike, v kako dobrem stanju je bilo dirkališče, kakšne so bile nastavitve dirkalnikov … »V preteklosti smo se pogovarjali zgolj o tem, koliko goriva je bilo v dirkalnikih, zdaj je treba upoštevati še vsaj deset drugih dejavnikov,« je priznal Vettel. »Toda vrstni red iz testiranj pokaže precej realno sliko. Imam dober občutek, kar je pred začetkom sezone najbolj pomembno,« je bil nasmejan nemški dirkač.

Hamilton in Rosberg brez omejitev

Pri Mercedesu so očitno spoznali, kje so meje letošnjega dirkalnika. To je 638 krogov neprestanega dirkanja, kolikor jih je opravil Hamilton, preden se je pokvaril njegov menjalnik. »Bolje, da se je to dogodilo ob koncu testiranj v Barceloni kot na prvi dirki v Melbournu,« je povedal britanski dirkač. »Ta napaka nas ne skrbi. Opravili smo toliko krogov, da smo spoznali, da je naš dirkalnik v odličnem stanju. Moštvo je opravilo izvrsten posel.« Skupno so pri Mercedesu med testiranji našteli 1294 krogov, kar znese približno dvajset dirk, pri čemer so imeli zgolj eno okvaro. Več kot tisoč krogov so sicer opravili le še pri Toro Rossu (1094).

Toda v kolikor dobra forma Mercedesa grozi, da bo letošnje prvenstvo znova dolgočasno, bodo morda za bolj pestro sezono poskrbeli prav pri tej ekipi. Vodja moštva Toto Wolf je namreč napovedal, da bosta imela dirkača Hamilton in Rosberg povsem proste roke, pri čemer ju ne bodo omejevali z nobenimi navodili iz pisarne. »Pustili jima bomo, da dirkata na vso moč. To jima dolgujemo. Za nas bo zdaj dirkanje težje, ampak takšna odločitev je nujna,« je povedal Wolf, ki je v preteklosti skušal imeti vse pod nadzorom. Vse z namenom, da je višje uvrščeni dirkač osvajal čim več točk. »Sprva smo čutili veliko pritiska, da moramo nujno zmagati. Uspelo nam je leta 2014, naslednje leto pa smo potrdili še konstantnost. Zdaj naših dirkačev ne bomo več omejevali,« je dejal vodja Mercedesa. Hamilton in Rosberg v preteklosti nista bila v najboljših odnosih. Med drugim sta se gledala postrani predvsem po medsebojnem trku na VN Belgije avgusta 2014.

Dosedanja hierarhija pri Mercedesu je bila takšna, da je bil v prednosti Hamilton, ki je dosegal hitrejše čase in dobil več dirk. Tudi zdaj se zdi, da ima Britanec v ekipi še vedno boljši status. Če ne drugega, so najprej podaljšali (in izboljšali) njegovo pogodbo, z Rosbergom so se šele začeli pogajati. Hamilton bo letos lovil četrti naslov, s čimer bi se med aktivnimi dirkači izenačil z Vettlom, ki je bil prvak štirikrat zapored pri Red Bullu. »Motivacija je ogromna. Vsak dan skušam pognati dirkalnik čez mejo mogočega, tja, kamor drugi ne gredo,« je dejal britanski dirkač. »Ne vem, kako dolgo bom še uspešen. Dirkam iz dneva v dan. Glavna motivacija je, da presežem dosežke idola Ayrtona Senne, zato me bistveno manj zanimajo rekordi, ki jih imata Vettel in Michael Schumacher,« je rekel Hamilton.

Najstniki prihajajo

Če bo imel tako premočan dirkalnik kot v zadnjih dveh sezonah, potem bo Hamilton zbral še več lovorik. O tem je prepričan tudi nekdanji dirkač David Coulthard, ki pa opozarja, da bo moral biti Hamilton bolj osredotočen na tekmovanje. »Ni dvoma, da je Lewis z glavo povsem pri stvari, kadar dirka, a drugače je, ko ni na dirkališčih, saj vidimo, da se hitro zamoti z drugimi dejavnostmi. Vprašanje je, kdaj bo takšen ritem življenja začel vplivati na njegovo dirkanje,« je ocenil Coulthard, ki ima v mislih predvsem Hamiltonovo obiskovanje koncertov, modnih revij in športnih tekem, kjer se neprestano pojavlja v družb novih lepotic.

Pri vseh moštvih razmišljajo tudi o prihodnosti, zato ni čudno, da je polovica dirkačev rojenih leta 1990 ali kasneje. Najmlajši bo ponovno Max Verstappen, ki šteje 18 let, lani pa je bil najmlajši dirkač v zgodovini, ki je prišel do točk v formuli 1. Paradoks je v tem, da je do tega dosežka prišel, še preden je imel izpit za avtomobil, zato ga je v zasebnem življenju naokoli prevažala mama. Kanček manj spektakularna je usoda 17-letnega Santina Ferruccija, ki je postal »le« testni voznik nove ekipe Haas. Ameriški najstnik je adut ameriške zasedbe, ki ima v prihodnosti velike ambicije. Haas je sicer prva ameriška zasedba po tridesetih letih, ki bo spet del karavane formule 1.