Stoner si je po pogledu na solze skoraj premislil

Izvršni podpredsednik HRC Shuhei Nakamoto je spregovoril o slovesu od motociklista Caseya Stonerja.

Objavljeno
21. januar 2013 21.15
T. V., šport
T. V., šport
Slovo Caseyja Stonerja od vrhunske motociklistične kariere njegovih delodajalcev pri Hondi ni pustilo ravnodušnih, o čemer je v zanimivem intervjuju za moto gp spregovoril tudi izvršni podpredsednik HRC Shuhei Nakamoto. Vseeno je, kot pravi, njihov cilj v tem letu osvojitev trojne lovorike.

Po koncu sezone ste opravili prve teste za leto 2013. Kakšni so vaši vtisi o minulem letu?

Velika stvar prejšnjega leta je bil prehod z motorjev do 800 ccm na tiste s 1000 ccm. Tako Daniel Pedrosa kot Casey SToner sta se strinjala, da je novi motor boljši kot RC212V iz leta 2011. Ko se nam je že zdelo, da smo varni, pa je sledila sprememba teže za 4 kg. Naš motor je bil narejen na osnovi prej predvidenih sprememb. Glede na pravila so imeli vso pravico do spremembe, vseeno pa se mi ne zdi pošteno, da so tako veliko stvar menjali potem, ko smo že končali testiranja.

To je pomenilo, da ste za prvi uradni test v Sepangu težo dodajali na različne dele, da bi ujeli predpisani minimum 157 kg. Iskanje dodatnih 4 kg na ta način je porušilo ravnotežje na motorju, verjetno zato Stonerju in Pedrosi ni bilo lahko.

Zlasti slednjemu ne, ker lažji in manjši od Stonerja, zato smo imeli težko obdobje, ko smo iskali ravnotežje pri razporejanju teže zanj. Delno rešitev smo našli šele sredi prvega dela sezone. Štirje kilogrami ne zvenijo veliko, a ko jih dodajaš na tekmovalni motor moraš spremeniti miselnost o celem motorju. Za nameček je Bridgestone tedaj prišel na dan še s pnevmatiko s povsem novim profilom. Pritoževali smo se, da je neuporabna, saj ni imela dovoljšnje obrabe, a je Loris Capirossi iz Dorne vztrajal, da je boljša in morali smo se prilagoditi.

Ker je postal Bridgestone edini dobavitelj pnevmatik, je uspeh v moto gp v precejšnji meri odvisen od tega, kako motor zna izrabiti same pnevmatike. Spremembe njihovih značilnosti v veliki meri vpliva na pripravo motorja.

Honda po tradiciji ne slovi po svojih dobrih lastnostih pri vožnji skozi zavoje. Konkurenčne nas dela moč motorja. Zdaj, kot je Bridgestone edini dobavitelj pnevmatik, pa moramo paziti, da naredimo takšen motor, ki ustreza gumam.

Pojasnite, kaj pomeni, da morate zdaj motor razvijati tako, da ustreza pnevmatikam?

Sam nimam težav z novim sistemom, ki predvideva le enega dobavitelja pnevmatik. Ko vsi vozijo na enakih pnevmatikah, te postanejo tarča razvoja inženirjev. Za nameček ima vsak dirkač svoje želje glede pnevmatik. Razvijanje motorjev v skladu s preferencami dirkačev je postalo nov izziv, sam pa izzive pozdravljam. S tega vidika smo se ogromno naučili, odkar je postal Bridgestone edini dobavitelj. Uradne ekipe imajo veliko izkušenj, ki jim omogočajo, da se spopadajo s takšnimi izzivi, medtem ko ekipe CRT te možnosti nimajo. Ko smo imeli več dobaviteljev pnevmatik, so pnevmatike izdelovali za točno določen motor oziroma dirkača, pnevmatika pa je pogosto kompenzirala druge pomanjkljivosti motorja. Zato so dirkači zasebnih ekip lahko kdaj premagali tiste iz uradnih, tovarniških. V novem sistemu pa je tako: ko gre vse kot po maslu, je dobro za vse, ko ne gre, prav tako trpijo vsi. V tako izenačenih okoliščinah pa težko pride do presenečenj. na primer: minulo sezono so imeli domala monopol nad zmagovalnim odrom trije dirkači, Pedrosa, Stoner in Jorge Lorenzo. Zato imam raje več dobaviteljev pnevmatik, drikanje je potem bolj zanimivo.

Stoner se je ob koncu sezone upokojil. Povejte nam podrobnosti o tem in tudi, kaj mislite o njegovih nastopih v zadnjem letu.

Casey nam je predlani dejal, da razmišlja o upokojitvi ob koncu leta 2012. To je bilo potem, ko je zmagal na VN Avstralije in si zagotovil skupno zmago v SP. Z nami je imel še leto pogodbe, pa nas je vendarle šokiralo njegovo razmišljanje. Ko se je sezona začela, je vseskozi ponavljal, da hoče to povedati tudi javno. Seveda smo naredili vse, da bi ga zadržali, a je bil odločen. V Franciji je odločitev tudi oznanil, s tem nisem imel težav, saj sem menil, da ga bo to še spodbudilo k še eni svetovni lovoriki. Na žalost se stvari niso odvile v tej smeri, še vedno pa je imel odlično sezono.

Zagotovo ste bili razočarani, ker si ni premislil.

Casey je dirkač, ki ga imam res rad. Ne predstavljam si boljšega, kot da še naprej sodelujem z njim. Hiter je. Res je hiter. Stalno smo bili presenečeni, ko smo se soočali s tem, kako hitri so lahko motorji, ko je on na njih. Ko je sproščen in samozavesten, ga ni v SP, ki bi ga lahko premagal. Po zadnji dirki v Valencii smo mu organizirali poslovilno zabavo. Po njej sva klepetala in nisem več mogel zadržati solz. Res mi je bilo žal, da zapušča moto gp. Naslednji dan so me njegovi prijatelji spraševali, kaj sem mu rekel na zabavi. Ko sem vprašal, zakaj jih to zanima, so mi odvrnili, da je Casey - ki dotlej nikoli ni okleval v tej svoji odločitvi - dejal: "Morda pa bi vendarle moral nadaljevati". Od dne, ko se nam je pridružil, je skoraj vsak dan z nečim presenetil.

Slišati je bilo, da je prav on predlagal Marca Marqueza za svojega naslednika.

Ne vem, če je to res rekel, a Marquez ima dokaj podobno energijo in od njega si veliko obetamo. Doslej je opravil štiri dni testiranj v Valencii in Sepangu. Vreme je bilo slabo, zato ni imel veliko priložnosti pokazati, kaj zmore, pa je vseeno dosegal čase kroga okoli 2:01. Podobne sta imela Stoner in Pedrosa, pa je še vedno stalno komentiral, da mora v zavojih držati prednost, da ne bi padel in si pozneje pridno zapisoval vsa opažanja. Vse to so mi povedali in moram reči, da še nisem spoznal dirkača, ki bi se obnašal vsaj podobno, če ne enako. Odločitev, da mu ponudimo mesto v ekipi, ni povezana s pokrovitelji. Jaz sem se odločil, da ga rabimo pri Hondi. Ko je v Valencii prvič sedel na motor, je takoj rekel, da že razume, kako uporabljati karbonske zavore. Je zelo inteligenten dirkač.