V Barceloni se bo sezona začela znova

Formula 1: vodilna moštva ob prihodu v Evropo pripravila kopico izboljšav.

Objavljeno
12. maj 2017 02.18
Peter Zalokar
Peter Zalokar
Barcelona – Circuit de Catalunya je na zimskih testiranjih nakazala nova razmerja moči v fomuli 1, kaj lahko se zgodi, da jih bo prav dirkališče v Barceloni zarisalo na novo. Vodilna tri moštva – Ferrari, Mercedes in Red Bull – na nedeljski dirki za VN Španije napovedujejo sveženj izboljšav, nihče pa ne more z gotovostjo trditi, kako se bodo obnesle.

»Bitka za naslov svetovnega prvaka se bo ta konec tedna 'resetirala',« napoveduje nekdanji šampion Niki Lauda, eden od vodilnih mož pri Mercedesu. Na prvih štirih dirkah sta izstopala Ferrari in Mercedes, Red Bull je zaostajal, ob prihodu karavane v Evropo pa se to utegne spremeniti, saj so bili vsi trije od VN Rusije v Sočiju zelo marljivi. Ferrari in Red Bull naj bi se osredotočila predvsem na aerodinamiko, branilci vozniškega in konstruktorskega naslova pa so delali na zmanjšanju teže dirkalnika. Prav odvečna teža njihovega W08 naj bi bila glavni krivec za težave z uravnoteženostjo in je srebrnim puščicam prinesla rahel zaostanek za rdečimi.

Lauda, neizvršni predsednik Mercedesa, domneva, da lahko obsežnost sprememb močno poruši ravnotežje na vrhu glede na to, kako majhne razlike so bile doslej zlasti med Ferrarijem in Mercedesom. Nemci imajo po štirih dirkah le točko prednosti pred Italijani (136:135; Red Bull je pri 57), Sebastian Vettel 13 točk pred Lewisom Hamiltonom, zadnji zmagovalec Valtteri Bottas pa 14 pred drugim Ferrarijevim voznikom Kimijem Räikkönenom. »Sezona se začenja znova,« je bil slikovit Lauda, ki ne more reči, kdo je pripravil boljše izboljšave: »To bomo videli v Barceloni.«

Če se zdi, da se je Räikkönen nekako sprijaznil z vlogo druge violine in da v Maranellu vse stavijo na Vettla, pa so zadeve pri Mercedesu bolj zapletene. Bottas je v Sočiju s prvo zmago v karieri vrgel rokavico tudi Hamiltonu in napovedal, da se želi vključiti v boj za naslov. Anglež se torej ne more preveč zanašati na pomoč mladega Finca, ki za njim zaostaja zgolj 10 točk. Lauda kljub temu meni, da je prezgodaj govoriti o tem, da sta oba Mercedesova voznika kandidata za končno zmago. »To je bila ena dirka. Bottas je zmagal šele prvič in moramo še malce počakati. Takšnih stvari ne gre izsiljevati. Bottas je bil v Rusiji hitrejši, kar ne pomeni, da ne bo v Španiji hitrejši Hamilton. Govorimo o izjemnem talentu, svetovnem prvaku,« je za Autosport spregovoril Avstrijec in o Bottasu dodal: »Ne vem, ali je kandidat za naslov, je pa vsekakor odlična zamenjava za Nica Rosberga. To drži kot pribito.«

Kar lahko skrbi trikratnega prvaka Hamiltona, ki si je obetal, da bo po Rosbergovem slovesu dominanten, je Bottasova hitrost. V Rusiji je bil Finec prehiter zanj, vprašanje pa je, ali so bile Hamiltonove težave globlje narave. Odgovora nima niti šef ekipe Toto Wollf. »Ne moremo določiti očitnega vzroka za razliko v njuni hitrosti,« je priznal Wolff.

Hamilton je imel v Rusiji ves čas težave, a zgolj skomignil z rameni na vprašanje, kje se je zalomilo, še zlasti, ker med dirkalnikoma ni bilo bitvenih razlikah v nastavitvah. »S tem se bomo morali soočiti na naslednjih dirkah, začenši z Barcelono. Lewis si zasluži konkurenčen avto in mi mu ga moramo priskrbeti,«se svoje naloge zaveda Wolff, ki že vso sezono govori, da imajo v moštvu težave z razumevanjem obnašanja Pirellijevih gum. »Morali bomo garati 24 ur na dan in vseh sedem dni v tednu, če želimo biti boljši od Ferrarija. Imam dober občutek,« je še dejal Wolff, ki je v Barcelono prispel zelo radoveden: »Za nas bo zelo zanimivo, saj se tukaj na testiranjih pred sezono nismo izkazali. To je tudi zelo drugačna steza kot v Sočiju in uporabili bomo trše gume.«