V boj proti dolgčasu v F1

Na dirkah formule 1 se v letu 2017 obetajo spremembe. Alarm zaradi krize, v katero je zapadel ta avtomobilistični šport.

Objavljeno
23. februar 2016 11.20
Š. Ro., STA
Š. Ro., STA
Ženeva - Vodja formule 1 in tisti, ki imajo v tem športu vpliv, se bodo na kriznem sestanku v Ženevi posvetili občutljivi temi. Za sezono 2017 namreč pripravljajo spremembe, ki bi razgibale ta šport, ki je po mnenju številnih zapadel v krizo in izgublja privržence.

Alarm je sprožil sam vodja formule 1. Bernie Ecclestone je nedavno v pogovoru za časnik Daily Mail potarnal, da je v formuli 1 »tako slabo, kot že dolgo ni bilo«. Ecclestone je sicer znan po ostrem jeziku in bombastičnih izjavah, tudi tokrat se tradiciji ni izneveril, saj je v formulo 1 mimogrede vmešal še ruskega predsednika Vladimirja Putina, ki je po njegovem mnenju človek, ki bi mu morali zaupati vodenje Evrope.

Čeprav se predstavniki različnih moštev v formuli 1 včasih težko strinjajo s 85-letnim veljakom svojega športa, pa bodo skupaj iskali rešitve, kako v prihodnosti izničiti prevlado Mercedesa. Ta je po zadnji spremembi pravil leta 2014 dobil 32 od 38 dirk, Ecclestona pa skrbi, da je njegov šport postal dolgočasen ter da izgublja televizijske gledalce, s tem pa se seveda tudi manjšajo pokroviteljske pogače.

Komisija formule 1 in strateška skupina za razvoj bosta pregledali smernice in morda že našli kakšne rešitve za sezono 2017. A morajo pohiteti, če ne bodo našli nič primernega do 1. marca, bodo lahko večje spremembe uvajali šele za sezono 2018. »Videli bomo, kam lahko pripeljemo naš šport. Zdaj smo vsi nejevoljni, a to lahko tudi pomaga pri razvoju. Vsak ima svoje zamisli, strinjamo pa se, da bi morali šport narediti hitrejši in bolj razburljiv,« je o tej temi dejal predstavnik McLarna Eric Boullier.

Najlažji način bi bil omejiti vpliv proizvajalcev motorjev, a bosta po pričakovanjih takšnim zamislim nasprotovala Mercedes in Ferrari, najvplivnejša in najmočnejša proizvajalca motorjev in opremljevalca drugih moštev. Adrian Newey, tehnični vodja ekipe Red Bull, pa je opozoril še na eno nevarnost takšnih sestankov: »Težave bodo nastale, če bo vsak hotel potegniti koristi samo zase, ne pa gledati na razvoj celotne panoge.«