V Rossijevi šali tudi zrno resnice

Maverick Viñales: Lahko postavim najboljše čase vseh testiranj, a prvi pravi preizkus bo šele konec marca v Katarju.

Objavljeno
04. februar 2017 13.34
Janez Porenta
Janez Porenta
Junak prihajajoče sezone SP v kraljevskem motociklističnem razredu moto gp bo, verjetnost je precejšnja, Španec. Marc Marquez, Jorge Lorenzo, morda adut iz ozadja Dani Pedrosa? Poznavalci se, sploh glede na videno na testiranjih v Valencii in Sepangu, nagibajo drugam. K Mavericku Viñalesu, ki je s prestopom iz Suzukija k Yamahi prepihal jesensko tržnico, enako namerava med sezono storiti na dirkaških stezah.

Zdaj se je torej znašel ob boku velikega mojstra Valentina Rossija. Resda je dirkaški »doktor« v šali izrekel dobrodošlico Viñalesu z mnogokrat citirano izjavo, da lahko o španskem mladeniču govori zgolj z izbranimi besedami, da pa bi si želel nekoliko počasnejšega moštvenega kolega, a je bilo tudi v njegovem duhovičenju zrno resnice, kar je dovčerajšnji Suzukijev dirkač dokazal že na uvodnih testiranjih v Valencii, potrdil pa tudi na drugih v Sepangu. Obakrat je poskrbel za najboljša dosežka, v Maleziji pa še podžgal javnost s prepotentno trditvijo, da bi lahko dosegel še boljši čas, če najhitrejšega kroga ne bi odpeljal s tršo, temveč z mehkejšo zmesjo gum. Obenem je priznal, da se je na Yamahin motocikel privadil hitreje od najbolj optimističnih pričakovanj.

A takšen je komaj 22-letni Maverick, ki mu starši niso zaman izbrali imena glavnega junaka filmske uspešnice Top Gun: (pre)drzen, neustrašen, brezkompromisen, pravcata kopija leto dni starejšega rojaka, trikratnega svetovnega prvaka s hondo Marca Márqueza. Sprva je novim delodajalcem s svojim rahlo brezglavim dirkaškim slogom jemal dih, danes jih je prepričal, da niso kupili mačka v žaklju. Niti direktor Yamahinega tovarniškega moštva Massimo Meregalli ni mogel skriti navdušenja: »Na uvodnih testiranjih v Valencii nas je njegova hitrost osupnila, v Sepangu ne več. Vse skrbi, kako se bo obnesel svež dirkaški paket z novim motorjem in novim voznikom, so bile povsem odveč. Težko bi bili bolj zadovoljni.«

Če je že lani z nekonkurenčnim suzukijem štirikrat skočil na stopničke in si na slovitem Silverstonu celo pokoril konkurenco, ni vrag, da ne bi mešal štrene pri vrhu tudi letos. Tega se dobro zaveda tudi sam, a v isti sapi mirí – predvsem sebe: »Lahko postavim najboljše čase vseh testiranj, a prvi pravi preizkus bo šele konec marca v Katarju. Tedaj bo treba pokazati, koliko veljam.« In šele takrat se bo začela odstirati tančica z njunega odnosa s starim lisjakom Rossijem. Ta si je za zdaj nadel brezbrižno masko in javno zatrjuje, da ga niti najmanj ne obremenjuje, da je desetletje in pol mlajši Španec hitrejši od njega. V javnosti ga hvali in se zaklinja, da je bil že skrajni čas za razelektritev kot struna napetega odnosa z moštvenim sotekmovalcem, ko je to še bil Jorge Lorenzo. Njega so v novo zgodbo zvabili Ducatijevi novci.

Linu Jarvisu, prvemu možu ekipe Movistar Yamaha, se lahko ob vsem le sladko smeji. »Imamo velike ambicije, okititi se želimo z vsemi tremi lovorikami – dirkaško, ekipno, konstruktorsko. Pot do tja bo dolga, a teren je dobro pripravljen. V primerjavi z lansko sezono smo kot kolektiv izgubili enega samega človeka, Jorgeja Lorenza, drugih sprememb ni. Tim je uigran, zato upravičeno merimo visoko,« je ob javni predstavitvi novega motocikla v Madridu poudarjal Jarvis. »Konjiček« se navzven kaže identičen lanskemu, toda ... »Fasada je nespremenjena, toda za njo je nekaj čisto novega,« se skrivnostno namuznejo pri Yamahi, še najbolj konkreten je Kouiči Cudži, v korporaciji odgovoren za motošport: »Naš poglavitni in edini cilj je ustvarjati dobro vodljive motocikle.«