Valentino Rossi se je jezil na vse mogoče

Motociklizem: italijanskemu asu kazen izničila ves trud na uvodnih prostih treningih pred VN Avstralije.

Objavljeno
22. oktober 2016 00.06
Yamaha MotoGP rider Valentino Rossi of Italy looks up at monitors in his garage during the first free practice session of the Australian Motorcycle Grand Prix at Phillip Island in Melbourne, Australia, Friday, Oct. 21, 2016.(AP Photo/Glenn Nicholls)
Miha Šimnovec
Miha Šimnovec
Phillip IslandValentino Rossi je na Phillip Island, kjer bo jutri zjutraj (ob 6.45 po našem času) predpredzadnja dirka za svetovno prvenstvo v razredu motoGP, pripotoval slabe volje. Ne le zaradi izgubljene lovorike in zlomljenega prsta, ki si ga je poškodoval pri padcu minulo nedeljo v Motegiju, včeraj so mu šle na živce tudi druge stvari.

Po prostih treningih, ki sta minila v hudih nalivih, se je jezil zavoljo zanj neustreznega termina velike nagrade Avstralije in po njegovem čudnega pravila, ki so si ga »izmislili« odgovorni pri Michelinu. »V normalnem dežju sem se počutil dobro, na žalost pa so mi po prvem treningu prečrtali najboljše čase,« je obžaloval Rossi, ki je tako uvodni dan z yamaho M1 uradno končal šele na 20. mestu (+ 6,268).

A če ga ne bi kaznovali, ker je s prednjo supermehko pnevmatiko 1008B prevozil preveč krogov, bi bil izvrsten drugi z vsega 0,041 sekunde zaostanka za najhitrejšim Calom Crutchlowom (Honda). »Rekli so mi, da lahko s to gumo naredim največ deset krogov, zato sem po devetih zavil v garažo. Toda potem sem izvedel, da štejeta tudi kroga, ki sem ju opravil, ko sem se pripeljal na progo in ko sem se vrnil v bokse, kar pomeni, da sem jih skupaj prevozil enajst,« je zmajeval z glavo 37-letni Italijan, medtem ko je razlagal, zakaj je prejel kazen, ki je izničila ves njegov včerajšnji trud.

Ob tem je pojasnil, da je bila omenjena različica Michelinove gume za uvodni dan, ko se živo srebro ni dvignilo nad 10 stopinj Celzija, idealna. »Ne razumem, zakaj lahko z njo odpeljemo zgolj deset krogov. To je čudno. Pnevmatiko poznam od velike nagrade v Brnu, kjer nam je resda povzročala preglavice. Vendar pa smo na Češkem dirkali pri 25 stopinjah, za povrh se je tamkajšnja steza hitro sušila. Tukaj so razmere popolnoma drugačne, zanje bi bila supermehka prednja guma optimalna. Če je tu na dirki ne bomo smeli uporabiti, kje jo potem sploh lahko bomo?« se je vprašal Rossi in pripomnil, da bo odgovorne pri Michelinu prosil, da bodo jutri v primeru dežja vendarle preklicali odločitev.

»V nasprotnem primeru je sploh ne potrebujemo,« je bentil in se jezil tudi nad napačnim datumom preizkušnje na Phillip Islandu. »Lahko imaš sicer – kakor, recimo, lani, ko nas je tu pričakalo sonce s temperaturami okrog 20 stopinj – srečo, toda verjetnost, da bomo imeli v času velike nagrade Avstralije zimske dneve, je vendarle precej večja,« je na glas razmišljal italijanski veteran, ki je že večkrat predlagal, da bi preizkušnjo na Phillip Islandu izpeljali marca ali aprila. Toda Carmelo Ezpeleta, vodja Dorne, ki je krovni organizator vseh dirk za SP, mu vedno znova odgovarja, češ da to ni mogoče, ker je konec marca v Melbournu že na sporedu velika nagrada v formuli 1.

»To je sramota, da moramo na tej lepi progi, ki je zelo hitra in zato v dežju toliko bolj nevarna, dirkati pozimi. Zakaj se moramo sploh prilagajati formuli 1? Na Japonskem je bila le teden pred našo preizkušnjo v Motegiju dirka F1 v Suzuki, pa s tem niso imeli nobenih težav, v Italiji imamo prav tako septembra v dveh vikendih tako formulo 1 kot tudi motoGP v Monzi in Misanu, pa sta obe veliki nagradi zmeraj razprodani. Že nekajkrat sem poskusil, očitno pa nimam dovolj moči, da bi kaj spremenili,« je še potarnal ta čas drugouvrščeni v skupnem seštevku za SP (77 točk za vodilnim prvakom Marcom Marquezom in 14 pred Jorgejem Lorenzom) ter opozoril, da bomo v primeru deževnih kvalifikacij priče pravi loteriji na dirki, če bo ta minila na suhem ...