Vettel govori isti jezik kakor sloviti David Letterman

Sebastianu Vettlu se nasmiha tretja zaporedna zmaga na veliki nagradi Evrope v pristanišču Valencie.

Objavljeno
23. junij 2012 13.19
AUTO-PRIX-F1-ESP-EUROPEAN-VALENCIA-PRACTICE
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport

Valencia – Če je mogoče soditi po uvodnih prostih treningih pred jutrišnjo veliko nagrado Evrope, osmo letošnjo dirko za svetovno prvenstvo v formuli 1, se tretja zaporedna zmaga v pristanišču Valencie nasmiha Sebastianu Vettlu (Red Bull). Po najboljšem dosežku včerajšnjega dneva je 24-letni branilec lovorike samozavestno pristopil k nemškim novinarjem.

Glede na to, da ste na prvem treningu za las zaostali le za Pastorjem Maldonadom in na drugem odpeljali najhitrejši krog dneva, vam tu zelo dobro kaže, kajne?

Ne vem, kaj naj rečem. Na čase se le ne gre preveč zanašati, ocenjujem, da niso pretirano merodajni. Je pa zagotovo dobro, da smo uvodna treninga prestali brez težav, čeprav smo na dirkalniku preizkusili nekaj novosti. Za zdaj kaže, da dobro delujejo.

Za kakšne novosti pravzaprav gre?

V bolid smo vgradili nekaj novih delov, vendar pa je še prezgodaj, da bi potegnili črto in jih že ocenjevali. Ali smo stopili korak naprej, bo pokazal čas.

Kako bi tu ocenili gume in razlike med njimi?

Po prvem vtisu bi rekel, da so mehkejše hitrejše, ko gre le za en krog. Zato mi verjetno ni treba pojasnjevati, katere pnevmatike bodo najbolj na udaru v kvalifikacijah. Vendar pa je vprašanje, kako dolgo bodo zdržale na dirki, ko bodo temperature, kakor vse kaže, precej višje kot tokrat, ko so bile s 25 stopinjami Celzija za Valencio in ta letni čas presenetljivo nizke.

Bodo potemtakem ključ do uspeha znova pnevmatike?

Skoraj zagotovo. Dirka bo dolga, za nameček napovedujejo peklensko vročino in pričakovati je hudo bitko z gumami. Kdor bo znal najbolje ravnati z njimi in bo lahko ob koncu preizkušnje vozil najhitreje, bo imel v rokah najboljše karte.

Kako pomemben bo štartni položaj?

Verjamem, da si bo prizadeval prav vsak od nas zagotoviti čim boljše izhodišče. Ob idealnem razpletu bi bil to najboljši štartni položaj, konec koncev si sleherni dirkač želi zmagati.

Na uvodnih dveh treningih so bili ob vas v ospredju tudi dirkači, ki niso v najožjem krogu favoritov. Je mogoče računati z novim presenečenjem?

Na to vprašanje težko odgovorim, rezultate sem si ogledal le bežno. Kaj so počeli drugi, se mi še sanja ne. Kdo ve, morda smo imeli tokrat manj goriva v rezervoarju kot tekmeci in bili zato tako hitri.

Kako vam je všeč tukajšnja proga?

Moram reči, da je precej zahtevna. Že zato, ker se na njej dirka le enkrat letno.

Ali sta vam pesek in veter povzročala veliko preglavic?

Zaradi prahu je bila steza dopoldne izjemno spolzka. Čeprav smo jo z dirkalniki pridno »čistili«, je veter vedno znova prinašal umazanijo nazaj. Za nameček ni najbolj prijetno, ko dobiš močan sunek od zadaj ali od strani.

Letošnja sezona je bila doslej izjemno izenačena. Kdo je zdaj vaš najhujši tekmec? Mar Lewis Hamilton, ki je z zmago pred dvema tednoma na VN Kanade prevzel vodstvo v skupnem seštevku?

Vsekakor. Lewis je zame že od začetka leta eden tistih tekmecev, ki ga je treba najprej premagati, če želiš osvojiti naslov. Toda na tem seznamu je še nekaj dirkačev, s katerimi je treba še kako resno računati. Bomo videli, sezona je dolga, do konca se lahko še marsikaj zgodi.

Po dirki v Montrealu ste bili gost v sloviti pogovorni oddaji Davida Lettermana. Kako vam je bilo všeč?

Bilo je nekaj posebnega. Formula 1 onstran Atlantika ni tako velika kot drugod, verjamem pa, da lahko pred novembrsko preizkušnjo v Austinu tudi dirkači prispevamo svoj delež k dvigu njene priljubljenosti v ZDA. Letterman je velik ljubitelj motošporta, vključen je v ameriško serijo IndyCar, zato sva na nek način govorila isti jezik.