Vettel proti Ricciardu, Mercedesu in pozabi

Štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel je leto po krstni zmagi na domači dirki povsem v senci Nica Rosberga.

Objavljeno
18. julij 2014 15.20
Miha Hočevar, šport
Miha Hočevar, šport

Hockenheim – Ni dvoma o tem, kakšen razplet si na VN Nemčije želi večina domačih privržencev formule ena – zmago nemškega asa Nica Rosberga za volanom mercedesa. Pred letom dni, zdi pa se, da je bilo pred celo večnostjo, so slavili 1. mesto Sebastiana Vettla, ki si je s prvo zmago na domačem dirkališču uresničil otroške sanje in utrdil pot do četrtega zaporednega naslova prvaka. Ob letu osorej bi bil njegov lani malodane samoumevni uspeh že mali čudež.

Vettel si je pri vodilnih možeh formule ena prislužil več kot le mrke poglede, ko je glasno in ostro kritiziral korenite spremembe tehničnih pravil v najhitrejšem cirkusu na svetu, bentil pa je z razlogom. Spremembe so botrovale popolnemu preobratu. Njegov Red Bull je po štiriletni prevladi postal povprečno moštvo, na vrh pa se je zavihtel Mercedes, ki je že postal »premočen« in boj za naslov svetovnega prvaka spremenil v simultanko. Tudi zato v Hockenheimu nihče ne bo smel uporabljati sistema FRIC, hidravličnega vzmetenja, ki povezuje obe polosi in vsa štiri kolesa ter omogoča boljše aerodinamične lastnosti dirkalnikov. Glede na to, da so ta sistem nekateri začeli uporabljati že leta 2008 ter da je čez noč postal prepovedano tehnično sredstvo, je ukrep razumeti le kot »zavoro« za srebrne puščice, pri katerih naj bi to vzmetenje doslej najbolj izpopolnili.

Vettel bo za skok nazaj na vrh bržčas potreboval kaj več kot le eno tehnično »novost«. Tako kažejo njegovi letošnji rezultati, s katerimi ne zaostaja zgolj za drugimi tekmeci, temveč tudi za ekipnim sotekmovalcem Danielom Ricciardom – doslej je zbral 28 točk manj, za nameček pa je bil Avstralec od njega hitrejši na vseh petih dirkah, ki sta jih končala oba. »Nekaj povsem naravnega je, da ti občasno 'izprašijo rit'. Trudim se, da bi se to zgodilo čim bolj poredko. Razvidno je, da mi to sezono ni šlo vse gladko, veliko je bilo okvar, zaradi katerih nisem ujel pravega dirkaškega ritma. Z nekaterimi stvarmi nisem zadovoljen in poskušali jih bomo izboljšati. Moštvenemu kolegu pa vseeno privoščim uspehe. Moj cilj sicer ni Daniel, temveč Marcedesova dirkača. Tudi ko premagaš voznika v enakem avtu, je občutek dober, ampak 13. in 14. mesta ne nudijo prav velikega užitka,« je v pogovoru za britanski časnik Telegraph povedal Vettel, čigar slabe dosežke zagovorniki njegovih dirkaških sposobnosti pripisujejo predvsem pomanjkanju motivacije – ker Red Bull ni konkurenčen za naslov prvaka, tudi on ni stoodstoten na stezi.

Hockenheim bi moral predstavljati pravi izziv, tu je leta 1992 kot petletni otrok doživel prvi stik s formulo ena, ogledal si je treninge, ob grmenju motorjev pa se mu je naježila koža. Tu ima dobro priložnost, da bi spet nase opozoril nemško javnost, ki se je povsem osredotočila na Rosberga. V prvi vrsti zaradi rezultatov, pa tudi zaradi bolj odprtega značaja. Rosberg z javnostjo deli tudi trenutke iz zasebnega življenja, medtem ko ga Vettel strogo varuje pred nepovabljenimi pogledi. »V nekaterih stvareh sem zelo nemški. Rad sem natančen, pri vsem, kar počnem, želim biti učinkovit, s čim manj nepotrebnega zapletanja. Je pa res, da bi moral kot dober Nemec ob petkih čistiti svoj avto, toda ob progi to zame počnejo drugi. V tem pogledu sem slab Nemec. Ne vem, ali ima Rosberg smisel za humor. Z njim se res težko šalim, morda pa je res po tej plati zelo nemški,« pa je Vettel odgovoril na vprašanje, kdo je bolj nemški – on, ki živi v Švici, ali Rosberg, čigar oče Keke je Finec, živi pa v Monte Carlu …